DISKUZE K ČLÁNKU Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 18.01.2018 22:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 12.01.2018 13:22
a chápej ty, že pokud bude liberty diktovat bez… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 13.01.2018 11:58
On ten důvod neúčasti automobilek bude asi někde… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 12.01.2018 16:33
Nový majitel by měl ale brát v úvahu i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        To nejde, ale zlevnit a technolgicky zjednodušit to půjde.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Technologicky zjednodušit se dají, otázkou zůstává zda pak bude Formule 1 pro automobilky atraktivní. Ohledně zlevnění si iluze nedělám, pokud automobilka ty peníze mít bude a bude je ochotna utratit, tak je utratí. A i za jednodušší technologie se dá utratit majlant, abys získal výkonnostní výhodu.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            tohoto panáčka rozumem nepřesvědčíš, ferrari je na straně zachování současného motoru, takže je současný motor pro F1 naprostý nesmysl...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Apropo kde Ferrari používá "elektriku" ? 11

              Hele já netvrdím že je tento motor nesmysl, to špatně chápeš.Já jen se snažím vysvětlit proč Liberty se snaží udělat opak.I mě je jasné, že investice do toho dané, by se měli klidně do roku 2025 využívat a nic neměnit.Změna jsou zase velké investice. Prostě Liberty nechce být na automobilkách závislá, to je celé.Pokud je tento typ motoru, tak je problém.Do toho nikdo novej nepůjde.Liberty potřebuje aby automobilky mohli být lehce nahraditelní, jinak bude "vydíračka". síly musí být vyrovnané.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                řešení by bylo, stačilo by, aby FIA za určitých podmínek poskytla dokumentaci všech účastněných motorů tomu co chce vstoupit, např. rok stará, aby zase nedostal úplnou výhodu a za peníze, které by rozdělila mezi výrobce, aby se jim částečně splatily náklady na vývoj. Tím by se neměla opakovat blamáž Hondy a zároveň by nováček těžko dokázal postavit lepší motor než účastněné automobilky
                Navíc pokud se podíváš, tak motory se varovnávají, ferrari ztrácí minimum a renaul je také na dostřel, takže se blíží doba, kdy budou mít všichni cca stejně výkonný motor a liberty to chce zase rozstřelit? To je nesmysl, vždyť vždy fungovalo, že ty slabší stáje se začaly dotahovat v době stability pravidel, ale při změně nejvíc ztrácí, takže pokud chtějí vyrovnanější F1 a za méně peněz tak musí hlavně udržet stabilní pravidla!

                apropo ferrari má hybrid la ferrari a chystá další - i na ferrari padá euro eko terorismus, tak musí něco dělat s emisema...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Obecně si myslím že šance garážových dodavatelů PU padla někdy na přelomu let 1979-1982, už tehdy se jasně ukázalo že když začne dodávat PU profesionální automobilka a vloží do vývoje PU více finančních prostředků a technologií, nedokáží ji drobný výrobci konkurovat. Od roku 1983 až do dnes vždy vyhrál motor od špičkového dodavatele (automobilky), "garážisti" hráli druhé housle, a to v od roku 1988 až do roku 2008 byly motory triviálně jednoduché.

    Takže Formule 1 dle mě nestojí před rozhodnutím jestli současné motory, nebo jednodušší motory, protože z hlediska konkurence budou i nadále kralovat automobilky, ale zda zachovat konkurenci na poli motorů, a nebo přejít na model jeden dodavatel motorů pro všechny, což znamená konec Formule 1.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      No jo, ale taky nebylo vždy o tom motoru, proč dotyčný vyhrál. Tenkrát byli někteří schopni mít motor jen na kvalifikaci. 12

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Dříve bylo znašné množství neprobádaných uliček a pravidla byly značně benevolentní, takže se dalo lehce přijít ze zlepšením, které auto zrychlilo v řádu sekund na kolo. Dnes se hraje o setiny a desetiny.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    Ja osobne jen doufam, ze vubec zustanou dlouho nejaci vyrobci typu Ferrari plus dalsi aspon tri vyrobci, Mercedes, Renault, Honda, plus by tomu slusel jeste tak jeden, ale to by byl uz luxus. Kdyz se podivame kamkoli je skoro luxus kdyz tam jsou 3 vyrobci. Takze kdyz vydrzi soucasny stav tak 10 let meli by si u Liberty mnout ruce.

    Myslim, ze v tomto tady panuje vyborna schoda, ted jen uz aby zacali testy a jezdilo se 11 Teda doufam, ze nebudeme stat v boxech 18
    Peknej vikend 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Berte kluci v potaz, že novej majitel nechce a logicky, aby si týmy mohli "neomezeně" diktovat.Mám na mysli "některé" týmy.Oni vlastní tu značku a pořádají závody.Musí to být vyvážené, pak to funguje a je potřeba aby občas někdo další přišel či měl možnost přijít.Což dnes díky motorů nejde. Kapku nechápu proč je problém, když pár těch elektrických a složitých věcí "vyndaj". Jasně , je to zase další nový motor, vše odznovu, ale pokud má být F1 závislá na 3-4 dodavatelích,(do tohoto nikdo už investovat nebude) je to pro budoucnost F1 problém z pozice vlastníka značky. Chápu že nechtějí být závislý na automobilkách.....a systém vždy uplatím Ferrari a zbytek se přidá by nemusel v budoucnu fungovat.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      a chápej ty, že pokud bude liberty diktovat bez ohledu na stávající dodavate, tak se naděje akorát toho, že budou mít serii bez motoru a pokud něco seženou tak max na úrovni GP2, takže mi ukaž hlupáka, co se na to potom bude dívat.
      Uvědom si, že cena vývoje motorů je šílená - mercedes dal jenom za první rok miliardu éček a ferrari na tom nebylo o nic lépe v další sezoně a teď tyhle motory musí dodávat třetím stranám za ceny, za které to sotva vyrobí. Myslíš si, že se jim chce ostatní stáje takhle dotovat? Rozhodně ne, takže chtějí aby se jim alespoň něco vrátilo a aby mohli říct, že jejich motory jsou vrcholem co je v motorsportu.
      Kecy od ostatních rádoby výrobců, jak by chtěli vstoupit jsou směšné - aston jenom mele, sám nemá ani finance ani kapacitu postavit konkurenceschopnou jednotkua red bull mu peníze nedá, cosworth nebyl schopen postavit konkurenceschopnou ani tu jednoduchou V8, takže tihle výrobci se pouze snaží na F1 zviditelnit, ale nikdy nevstoupí do prostředí, kde bude někdo jako mercedes a ferrari

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.186.XXX
        "...cena vývoje motorů je šílená - mercedes dal jenom za první rok miliardu éček..."

        No a tobě tohle přijde jako OK?

        Motory o technologické úrovni (a ceně) GP2, ale s výkonem o 50 % větším není problém postavit, to je jenom otázka restrikcí. Je jenom otázka pravidel, abys dostal formuli s jednoduchým turbomotorem v pohodě atakujícím 1000 k, ale bez hybridních udělátek. Byla by to F1? Já říkám, proč by neměla být?

        btw Cosworth měl V8 konkurenceschopnou naprosto dostatečně. Žádnej z týmů, který pak z Cossie přešel na jiné pohonné jednotky, se dlouhodobě nezlepšil.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          když už ta investice byla udělaná, tak se nediv že to nechtějí jen tak spláchnout do haj*lu. Původní dohoda byla, že se zachová jednotka jak je, jenom MGU-H bude jednotné, ale liberty přišla s úplně novým motorem, takže se nikdo nemůže divit, že se výrobci tohoto nechtějí účastnit

          motor od cosworthu byl velice těžký a abnormálně velký a výkonostně byl také nejhorší v poli, takže nevím co myslíš tím, že se nikdo kdo od cosworthu odešel nezlepšil - možná by jsi se mohl podívat na rozpočty týmů co to používali a zjistíš, že to asi nebylo motorem, ale rozpočtem, ale to nic nemění na tom, že motor cosworthu nebyl konkurenceschopný

          evidentně výrobci nemají zájem stavět něco na úrovni gp2...

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Jistě takový motor není problém postavit, ale pokud ho postaví automobilka, s větším rozpočtem, tak stejně malé dodavatele jako Cosworth či AstonMartin převálcuje.

          Cosworth jako V8 v letech 2009-2013 nic extra nebyl, i když tvrdí opak, špičkové týmy o něj neměly zájem, a menší soukromníci od něj nakonec stejně utekli. A to že byl trochu konkurenceschopnej, bylo díky omezení pravidel plus zmražení vývoje a umělé dorovnání rozdílů, nikoli díky schopnostem Cosworthu.

          Já pokud si mám vybrat, tak preferuji Formuli 1 s účastí špičkových automobilek jako je Ferrari a Mercedes, než Formuli 1 plná druhořadých dodavatelů PU.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            ad první odstavec:
            převálcuje, nepochybně, ale ne s takovým rozdílem jako dneska. Bylo by to třeba v takovým poměru, jako jsou Mercedes, Ferrari nebo Renault vůči Hondě. A s tím by míň ambiciózní soukromník mohl klidně existovat.

            ad druhý odstavec:
            já nepsal, že byl něco extra. Ale dokázal soukromej tým s nikterak hvězdným rozpočtem dovézt na 6. místo v šampionátu, před týmy se srovnatelným (možná nižším, ale ne o řád) rozpočtem a motorem Mercedes či Ferrari.

            ad poslední věta:
            jasně, špičkový automobilky tomu dodávají lesk. Ale závislost na nich je nezdravá a faktická nemožnost příchodu někoho nového ještě víc. Chtělo by to nějaký kompromisnější stav.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              add první odstavec: myslíš??? v sezoně 1984 válcovalo TAG Porsche konkurenci o sekundy, v roce 1987 podobně Honda, stejně v roce 1988 kdy se vrátili atmosféry, a podobně by člověk mohl pokračovat... a tehdy byly motory proti dnešním mnohem jednodušší. Technologický náskok znalosti automobilek jako Ferrari či Mercedes nejsou o MGU-H ale o drobnostech, jako je vnitřní tření, spalování a podobně. Na tomto poli nemají malí výrobci jako Cosworth či Aston Martin dnes šanci.

              add. 3 : současná situace (technologické a finanční možnosti) kompromisní stav neumožňuje.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Však jasně, ty drobnosti.....dělají rozdíl. Bernie říkal že Mercedes Ferrari poradil a to si tady slíznu. 12

                Na kompromisní stav je potřeba se dostávat postupnými kroky, to je jasné a bude to trvat déle.Ony ty investované miliardy mohli zůstat v zisku a šou by byla podobná a i tam Liberta míří.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                82.117.159.XXX
                ad 1:
                ale jo, myslím. Teda ne že by malý výrobce mohl postavit lepší nebo stejně dobrý motor, ale že by mohl postavit přijatelný.

                ad 3:
                s tím souhlasím. Taky si myslím, že se současný koncept F1 díky tomu buď vyčerpal, nebo k té hranici spěje a je potřeba ráznější reset a zamyšlení nad pravidly. A když už to nepůjde na straně motorářů nebo technických pravidel obecně, tak na straně sportovních pravidel. Jinak má F1 nakročeno, aby dopadla jak Le Mans.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  add. jedna, dobře postaví motor který bude stačit na chvost pole... a kdo ho bude chtít? Podle mě jen totálně tragický tým z chvostu pole, a to pouze tehdy pokud bude zadarmo. Pokud za takovýto motor bude muset platit, je lepší kupovat výkonnější motory od automobilek.

                  Začarovanej kruh je v tom, že pokud se i změní pravidla, ale zůstanou automobilky, tak žádný tým nebude volný pro nového dodavatele motorů. Nebo myslíš že Williams či FI sáhnou po Coswortu, když mohou mít TOP motor Mercedes, nebo Haas či Sauber se vzdají výhod motorů Ferrari v prospěch Cosworthu?

                  Všichni jsem viděli jak si nabila hubu Honda, takže příchod nezávislého dodavatele motorů je možný jen když nebude jiný dodavatel motorů. Všechny týmy si umí spočítat že M, F a R mají technologický náskok, aby riskovali blamáž z malovýrobcem PU.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama