Alonso chce být ještě lepší - plánuje účast v Daytoně, v Le Mans i návrat k Indy 500

PH, 9. ledna 2018, 07:35 Google+

Fernando Alonso promluvil o svých budoucích plánech. Kromě plné sezóny ve Formuli 1 s McLarenem se hodlá zúčastnit slavných vytrvalostních závodů v Daytoně a v Le Mans a příští rok se také vrátit k Indy 500.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 09.01. 10:42) Napište svůj názor
Fernando Alonso při testech s Ligierem LMP2 kategorie v Aragonu

Fernando Alonso při testech s Ligierem LMP2 kategorie v Aragonu | foto: United Autosports

Sdílejte článek

Pokud by mu vše perfektně vyšlo, pak by příští rok v květnu mohl zkompletovat kýženou motoristickou Trojkorunu, která obnáší vítězství ve Velké ceně Monaka (to se mu už povedlo v letech 2006 a 2007), v Indy 500 a v Le Mans.

27. a 28. ledna se představí v americké Daytoně v týmu svého šéfa Zaka Browna, pak si letos také rád vyzkoušel 24hodinovku v Le Mans s Toyotou, s níž loni v listopadu v Abú Zabí testoval, jelikož nekoliduje s žádným z F1 závodů. Do Indianapolis by se pak vrátil v roce 2019. Při formování plánu španělského jezdce bude záležet i na tom, jak se mu bude dařit tento měsíc v americkém vytrvalostním závodě.

"Absolvování tohoto závodu je určitým krokem ve vytrvalostním šampionátu, jaké ty závody vůbec jsou a jak moc si je užiju. Snad mi dá pozitivní odpověď," řekl Alonso po tréninku v Daytoně.

"Po 24hodinovce v Daytoně budu těmto šampionátu lépe rozuměn. 24 hodin v Le Mans a Trojkoruna je dalším cílem. Pokud se mi tedy podaří se vlézt do 24h Le Mans letos, kdy se neobjevím v Indy 500, pak to bude skvělé. A snad v příštím roce bych mohl Indy 500 znovu naplánovat," přemýšlí pilot McLarenu.

img-responsive

Alonso za pár dní odjede svůj první vytrvalostní závod: poprvé s prototypem, poprvé v noci s pomalejšími vozy GT kolem něj | foto: McLaren

V Daytoně by si chtěl vytříbit své jezdecké schopnosti potřebné pro vytrvalostní závody: "Má víceméně stejný cíl jako v Indianapolis - hlavně se zkusit naučit odlišné jízdní techniky, učit se od odborníků na vytrvalostní závody, snažit se stát lepším jezdcem, až těch 24 hodin skončí.

Pro mě půjde o první účast ve vytrvalostním závodě, poprvé s prototypem auta, poprvé v noci, poprvé s vozy GT kolem, takže krok za krokem přijde na řadu celá řada nových věcí. To je celkem velkou výzvou, já jsem však v první řadě připraven na to, abych si ji užil, jak tomu bylo v Indianapolis. Když cítíte příležitost a cítíte se být konkurenceschopní, pak do toho jdete," vysvětluje svůj postoj Alonso.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Alonso chce být ještě lepší - plánuje účast v Daytoně, v Le Mans i návrat k Indy 500

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 09.01.2018 10:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Motor Mercedesu

Špatná zpráva pro soupeře: Mercedes postavil pro rok 2018 v podstatě zcela nový…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud