Mercedes přiznává, že byl autem ročníku 2017 docela zmaten

-haj, 7. ledna 2018, 21:10 Google+

Mercedes přiznává, že byl zkraje minulé sezony docela zmaten chováním monopostu ročníku 2017. Tou dobou také Mercedes často porážely monoposty Ferrari.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 08.01. 17:38) Napište svůj názor
Valtteri Bottas při prvním závodě sezóny v Austrálii

Valtteri Bottas při prvním závodě sezóny v Austrálii | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Mercedes nakonec vloni získal svůj čtvrtý dvojitý titul mezi konstruktéry i jezdci v F1 v řadě. Nicméně alespoň zkraje sezony musel hodně bojovat s Ferrari, když měl problémy dostat ze svých W08 ten správný výkon. Šéf týmu, Toto Wolff, dal autu dokonce přezdívku "diva". Auto bylo v úvodu sezony až moc těžké a mělo problémy pořádně využít novou ultra-měkkou směs pneumatik Pirelli. Pak se ale Mercedesu podařilo na monopostu dobře zapracovat, což se jim na konci sezony vrátilo ziskem obou titulů. 

Hlavní designer, John Owen, připustil, že úvodní problémy s autem tým překvapily vzhledem k jejich forenznímu přístupu k návrhu auta. Dle jeho slov musel Mercedes pracovat tvrději než kdy jindy, aby tyto problémy vyřešil. "S tímto autem jsme tomu nerozuměli a myslím, že výraz 'diva' přišel tak nějak s tím, protože se zdálo, že děláme správné věci, ale neodpovídalo to způsobem, jaký jsme chtěli. Abych byl upřímný, tak v těch úvodních závodech jsme byli docela zmatení. Opravdu jsme nevěděli, co máme dělat," říká John Owen pro britský Motorsport.com.

Dle Owena byly problémy Mercedesu nakonec zpětně identifikovány hlavně v oblasti práce auta se zadními pneumatikami. "Během roku bylo naše auto pravděpodobně náročnější na zadní pneumatiky, někteří byli náročnější na jejich přední pneumatiky. Snažíte se to přimět pracovat co nejlepší možnou cestou, abyste vybalancovali opotřebení obou konců. Našli jsme tratě jako Silverstone, Montreal, Monza, Austin anebo Suzuka - toto jsou pro nás velmi dobré tratě, ale pomalejší a teplejší tratě, na těch máme hodně potíže," pokračuje Owen.

img-responsive

V Monaku byly Mercedesy docela bezzubé | foto: Daimler AG

"Zkusili jsme hodně věcí a postupně, jak šly závody, čím více jsme o tom přemýšleli a čím více analýz jsme udělali - a řekl bych, že jsme udělali více než kterýkoliv jiný rok ve vrtání se v tom a pochopení - tak jsme se začali dostávat nad tyto věci. Bylo to skvělé a na konci sezony bychom naše auto pravděpodobně jako 'diva' už nenazývali. Je jasné, že máme v plánu zbavit se co možná nejvíce z těchto nepříjemných vlastností pro příští rok a pokusíme se nepřijít s žádnými novými," zakončil technik Mercedesu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes přiznává, že byl autem ročníku 2017 docela zmaten

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 08.01.2018 17:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica před testem v Abú Zabí s Williamsem

Game over. "Je mi moc líto, že Kubica nepřesvědčil Williams," komentuje Briatore

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud