Snížení počtu motorů není rozumné, podle Hondy to chrání Ferrari a Mercedes

PH, 3. ledna 2018, 12:40 Google+

Počet pohonných jednotek, které může během sezóny každý jezdec využít, se letos snižuje z loňských čtyř na tři kusy. Honda z toho není nadšená, protože to podle Jusukeho Hasegawy omezí její možnosti ve stahování náskoku Ferrari a Mercedesu.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 07.01. 19:46) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Honda RA617H

Pohonná jednotka Honda RA617H | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Šéf Red Bullu Christian Horner tuto změnu již dříve označil za "křiklavě šílenou," jenže některé týmy ji podporují. Honda mezi ně rozhodně nepatří: "Je to velmi těžké. Nejen pro nás. Problémy měl Renault. Nemyslím si, že to je rozumné. Z technického hlediska to je náročné," říká odstupující šéf F1 projektu Hondy Jusuke Hasegawa.

"Pokud budeme šetřit výkon motoru, pak to je snadné dosáhnout. Pokud budeme točit o 2000 ot/min méně, pak samozřejmě můžeme dojet do cíle, ale nemá to smysl," pokračuje Japonec.

Chrání podle něj nová pravidla Ferrari a Mercedes? "V konečném důsledku ano. Mnohokrát jsme o tom hovořili. Tři motory znamenají, že máme jen dvě možnosti na přestavení nového [vylepšeného motoru]."

"Potřebujeme přijít s dobrým motorem hned na začátku, ale když se nám to nepodařím, máme jen dvě další šance k nasazení nového motoru. Snižování nákladů je důležité, to podporuji," popisuje Hasegawa, jenže snížení počtu motorů na tři toho podle něj moc neušetří. Pravidla budou ještě přísnější vůči využívání MGU-K, úložiště energie (baterií) a řídicí elektroniky - ty jsou letos omezeny dokonce pouze na 2 ks na sezónu.

img-responsive

Honda nedělala dostatečné pokroky, McLaren se s ní proto loni rozešel | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Motory musí letos vydržet 7 závodů místo loňských pěti a jejich výrobci musí zvolit kompromis mezi výkonností a zajištěním spolehlivosti. "Momentálně se potřebujeme soustředit na spolehlivost, abychom získali motor, který by zvládl 7 závodů."

"Ale potřebujeme také zlepšit výkonnost. Je to dobré, že máme základ. Musíme potvrdit, že náš současný motor je OK. Jakmile to potvrdíme, uděláme další krok," dodává bývalý sportovní šéf Hondy, která i sezóně 2017 poskytovala tu nejslabší a nejméně spolehlivou pohonnou jednotku v F1.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Snížení počtu motorů není rozumné, podle Hondy to chrání Ferrari a Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 07.01.2018 19:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso během prvního testu vozu kategorie LMP2 loni v listopadu v Aragonu

Alonso se připravuje na slavný závod, v Daytoně vyrazí na trať již tento pátek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud