DISKUZE K ČLÁNKU Začne Toro Rosso závodit se starým motorem? Honda si ten letošní nechává jako záložní
Honda se letošní pohonnou jednotku ponechá i pro sezónu 2018 jako záložní, pokud by se objevily potíže s její novou specifikací. Spolupráci s externími odborníky vítá a v příštím roce ji hodlá ještě rozšířit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Začne Toro Rosso závodit se starým motorem? Honda si ten letošní nechává jako záložní
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
13:29 02.01.2018 185.149.130.XXX
Nevím, jak jsi přišel na to, že píšu pro Německý server o F1. Osobně si myslím, že na to nemám znalosti ani schopnost dobře psát. Ale díky za kompliment.
Jen bych upozornil na tebou neustále opomíjený fakt že těch 25-30k ztráty sice Renault měl, ale pouze v tom módu, kdy "půlka" vozů nedojede do cíle a proto ho Renault sám opustil. Pokud chceš brát aspoň trochu reálné hodnoty, pak bych navrhoval se podívat na výkony v posledních 2 závodech, kdy spolehlivost dosahovala aspoň trochu rozumných hodnot. A tady se o 25k fakt bavit nemůžeme ani zdaleka.
Jen bych upozornil na tebou neustále opomíjený fakt že těch 25-30k ztráty sice Renault měl, ale pouze v tom módu, kdy "půlka" vozů nedojede do cíle a proto ho Renault sám opustil. Pokud chceš brát aspoň trochu reálné hodnoty, pak bych navrhoval se podívat na výkony v posledních 2 závodech, kdy spolehlivost dosahovala aspoň trochu rozumných hodnot. A tady se o 25k fakt bavit nemůžeme ani zdaleka.
GRAHAM
09:26 02.01.2018 77.236.218.XXX
Takové Hondí PRko.Oni byli rádi, že ta poslední specifikace a nemyslím slibovanou verzi 4.0 začala fungovat a byla spolehlivá.Od té doby neuběhlo moc času a nevěřím že vymysleli něco zazračného.To ani nejde. Myslím že to bude řehole, aby letos to Honda posunula tam, kam potřebuje RB. Kluci s TR budou letos hodně velký Beta-testeři. Pokud to pomůže zásadně posunout motor, tak proč ne....jenže moc otazniků.
Situs
09:05 02.01.2018 85.70.164.XXX
Přesvědčivě to teda ze strany Hondy nezní. Jinak pro Hondu je spolupráce s externisty zdá se ve vývoji těchto motorů klíčová, čím více a rychleji získají zkušenosti tím lépe, tam věřím že se ze spolupráce s McLarenem hodně poučili a už snad chápou mnohem více že dneska to jinak nejde! Co si budem nalhávat, kde by byl motor Ferrari bez AVL? Teprve teď pokud vím spolupráce dotyčných skončila, tam věřím by pomoc byla hodně rychle znát.
uzivatel001639
07:46 02.01.2018 89.111.77.XXX
Není důležité co bylo, jaký výkon kdo měl, ale co bude a jak se bude dařit vývoj motoru a spolehlivost v sezoně. Pro Toro Rosso to znamená, že má jistotu, že bude v prvním závodě jezdit, což McL neměl. Toro Rosso se tak asi může v pohodě a klidu věnovat vývoji šasí, protože se od něj asi čeká pouze vývoj pohonné jednotky.
jon
00:33 02.01.2018 194.228.59.XXX
A asi děláš dobře. Jen tedy potom má McLaren šasí o dost horší než Red Bull. Protože se ztrátou 20-ti koní dostali od Red Bullu stejný obklad, jak Red Bull od stáje, která měla údajně horší šasí a výhodu 50-ti koní.
Jestli je to tedy pravdivé srovnání výkonů, tak příští rok jede McLaren nadále proti Sauberu a Haasu. Což asi nikdo nečekáme, že?
Jestli je to tedy pravdivé srovnání výkonů, tak příští rok jede McLaren nadále proti Sauberu a Haasu. Což asi nikdo nečekáme, že?
uzivatel001890
23:56 01.01.2018 213.226.251.XXX
Mě se to jeví tak, že v podstatě postupovali velmi agresivně -
1. rok byla divoká koncepce - která se ale nepodařila
A celé to komplikovali pravidla, která neumožňovali velké změny
... a pak už se to vleklo - nyní tvrději, že jdou konzervativní cestou - jako soupeři ...
Ale nejspíš se pokoušeji cosi vykouzlit
- Jinak by se to dalo vysvětlit jedině tím, že jen shánějí KnowHow pro komerční divizi ... což se zdá přetažené
... Prostě se jim zatím nedařilo, ale jejich ambice neni vyrobit nějaký jakš takš motor ... a to je bezva
Ten Mclaren fakt dost riskl, že od nich utělkl, protože prostá logika velí ... sázet ještě na černou abych tak řekl :) - jednou padnout musí
(Redbull má výhodu, že má ToroRoso - ... a zjevně nyní jde o to, udělat pilu pro Redbull - pokusit se o to a nikoli až tak o okamžitý pokrok a pozici Torarossa ... jde o pokrok v pulce sezóny - A ToroRosso má napomoci - nikoli až tak profitovat
1. rok byla divoká koncepce - která se ale nepodařila
A celé to komplikovali pravidla, která neumožňovali velké změny
... a pak už se to vleklo - nyní tvrději, že jdou konzervativní cestou - jako soupeři ...
Ale nejspíš se pokoušeji cosi vykouzlit
- Jinak by se to dalo vysvětlit jedině tím, že jen shánějí KnowHow pro komerční divizi ... což se zdá přetažené
... Prostě se jim zatím nedařilo, ale jejich ambice neni vyrobit nějaký jakš takš motor ... a to je bezva
Ten Mclaren fakt dost riskl, že od nich utělkl, protože prostá logika velí ... sázet ještě na černou abych tak řekl :) - jednou padnout musí
(Redbull má výhodu, že má ToroRoso - ... a zjevně nyní jde o to, udělat pilu pro Redbull - pokusit se o to a nikoli až tak o okamžitý pokrok a pozici Torarossa ... jde o pokrok v pulce sezóny - A ToroRosso má napomoci - nikoli až tak profitovat
achmed-cz
23:45 01.01.2018 109.183.45.XXX
Po pravdě vůbec nevím, co si o tom myslet. Ta úvaha, že by nová specifikace mohla být v první části sezony horší, než loňský motor vypadá na první pohled naprosto katastrofálně.
Na druhou stranu ale v posledních 3 letech vždy měla Honda absolutně sebejistá prohlášení, a katastrofa se vždy ukázala až v testech. A v tomhle světle je schopnost uvažování o chybách, neúspěších a záložních řešeních prostě posun dopředu.
Start sezony s loňským motorem by pro TR byl určitě katastrofou, nicméně změna postoje Hondy, naznačující i změnu myšlení by konečně mohly být tím světlem na konci tunelu, které Hondě v předchozích 3 letech chybělo.
Na druhou stranu ale v posledních 3 letech vždy měla Honda absolutně sebejistá prohlášení, a katastrofa se vždy ukázala až v testech. A v tomhle světle je schopnost uvažování o chybách, neúspěších a záložních řešeních prostě posun dopředu.
Start sezony s loňským motorem by pro TR byl určitě katastrofou, nicméně změna postoje Hondy, naznačující i změnu myšlení by konečně mohly být tím světlem na konci tunelu, které Hondě v předchozích 3 letech chybělo.
uzivatel002995
23:08 01.01.2018 178.255.168.XXX
Myslis, ze McL mel na vyber na konci roku? McL musel jednat, pokud chtel zmenit dodavatele. Tohle jsou data z konci sezony, kdy McL uz nemel na vyber. No pokud by se s temi daty dalo souhlasit, kdyby slo o kvalifikacni mod jak rikas, tak ta ztrata McL na RB je tedy dost velka. To by pro McL nebylo dobre. Nemyslim si, ze jde ale o kvalifikacni mod. Rekl bych, ze jde o bezny zavodni mod, kdy maji motory podobnou spolehlivost. Jak rikal sam Renault, tak v zavodech na konci roku, kdy jim to jelo byly s motory dost problemy, takze tehdy mohly mit jejich motory o nejaky konik vice, ale jeli cely zavod v kvalifikacim modu na coz ten motor proste nebyl staveny. V konzervativnim modu, v kterem se jelo na konci roku i u Hondy byl vykon asi takovy, jaky pisi v AMuSu, tomu by odpovidali i posledni dva zavody.
uzivatel002995
22:58 01.01.2018 178.255.168.XXX
No kdybych si mel vybrat komu verit vice, jestli Adimu, Jonovi nebo AMuSu, tak si asi vyberu tan AMuS
jon
22:13 01.01.2018 194.228.59.XXX
Sepang není klasická motorová trať. Je tam hodně rychlých zatáček v kombinaci s velice pomalými. Ty dvě dlouhé rovinky už to potom úplně nespasí. Navíc je to tropické prostředí, což je i veliká loterie s pneumatikami (se kterými se Mercedes letos trápil a asi jen díky tomu byl šampionát zajímavý). Formu Red Bullu tam předpovídalo více odborníků, takže to nebylo takové překvapení. Mohla je tam jen zradit technika, což se nestalo. Lewis tam tak nějak popřel očekávání a dokázal zázrak. Papírové předpoklady Mercedesu tam dokázal Valteri.
V Mexiku ty motory dostávají zabrat víc než kdekoli jinde. On tam jel někdo s Renaultem o šampionát, aby měli důvod stíhat Maxe? Možná se jen pletu, ale nezískal tam Lewis titul?
Valteri neměl důvod na Maxe tlačit. Jestli na to měl nebo neměl je jiná otázka (osobně si myslím, že ne - mimochodem), ale vzhledem k tomu, co Mercedes a Ferrari ukázali v Brazílii a Abu Dhabí to v Mexiku asi nebylo úplně vypovídající.
Jestli tam byla ztráta pouze 20 PS, tak musel RB v Brazílii hodně pohnojit nastavení, protože jinak nevím, proč si je tam Lewis dal oba ke svačině a ještě oběma ujel o půl kola po tom, co startoval z posledního místa? Abu Dhabí to samé. Lewis tam jel komedii a nechal Valteriho vyhrát jako díky za pomoc v šampionátu. I tak ujeli o půl kola. To by potom dost popíralo teorii o nejlepší šasí Red Bullu, což je mimochodem hodně skloňovaný fakt i samotným Renaultem. Nebo v tom Renault lže? Zatím jsem je vždy viděl docela hrdé, tak proč by najednou chválili někoho, kdo si nebere servítky a pokud něco pohnojí Renault, ozvou se.
V Mexiku ty motory dostávají zabrat víc než kdekoli jinde. On tam jel někdo s Renaultem o šampionát, aby měli důvod stíhat Maxe? Možná se jen pletu, ale nezískal tam Lewis titul?
Valteri neměl důvod na Maxe tlačit. Jestli na to měl nebo neměl je jiná otázka (osobně si myslím, že ne - mimochodem), ale vzhledem k tomu, co Mercedes a Ferrari ukázali v Brazílii a Abu Dhabí to v Mexiku asi nebylo úplně vypovídající.
Jestli tam byla ztráta pouze 20 PS, tak musel RB v Brazílii hodně pohnojit nastavení, protože jinak nevím, proč si je tam Lewis dal oba ke svačině a ještě oběma ujel o půl kola po tom, co startoval z posledního místa? Abu Dhabí to samé. Lewis tam jel komedii a nechal Valteriho vyhrát jako díky za pomoc v šampionátu. I tak ujeli o půl kola. To by potom dost popíralo teorii o nejlepší šasí Red Bullu, což je mimochodem hodně skloňovaný fakt i samotným Renaultem. Nebo v tom Renault lže? Zatím jsem je vždy viděl docela hrdé, tak proč by najednou chválili někoho, kdo si nebere servítky a pokud něco pohnojí Renault, ozvou se.
jon
21:54 01.01.2018 194.228.59.XXX
Pokud jeli v režimu, aby motory vydržely, tak ta ztráta Renaultu souhlasí. Ale v tom samém režimu rozhodně nesouhlasí ztráta Hondy na Renault, v tom máš recht. Viděl bych to spíš tak, že stejnou ztrátu, jako měl letos Renault na Mercedes měla i Honda na Renault.
Tak jako tak, Hondu čeká opravdu hodně práce. Přeci jen Mercedes ani Ferrari tam náhle nenajdou 100 koní a Renault je přeci jen daleko blíž. Po příští sezóně by se mohl dostat na dostřel, stejně jako se dostalo Ferrari. Honda je v tomhle ještě rok pozadu ...
Tak jako tak, Hondu čeká opravdu hodně práce. Přeci jen Mercedes ani Ferrari tam náhle nenajdou 100 koní a Renault je přeci jen daleko blíž. Po příští sezóně by se mohl dostat na dostřel, stejně jako se dostalo Ferrari. Honda je v tomhle ještě rok pozadu ...
Poky
21:35 01.01.2018 46.254.64.XXX
Jenomže pokud na dosažení daného výkonu spotřebuje podstatně více paliva, tak je vlastně ten výkon nepoužitelný. Ano Honda měla třeba výkon srovnatelný s Renckem, ale dokáže odjet potom celou déku závodu?? Ne nedokáže. Takže k čemu je potom nějaký výkon motoru, když ho po většinu závodu nemůžeš používat??
Zapomínáte pořád na jednu hodně podstatnou věc. Všichni kromě Hondy na závod nepotřebují 100kg paliva. Kdežto honda by potřebova dost přez 100kg paliva. Takže pokud honda nepořeší spotřebu, tak muže výkon honit jak chce.
Zapomínáte pořád na jednu hodně podstatnou věc. Všichni kromě Hondy na závod nepotřebují 100kg paliva. Kdežto honda by potřebova dost přez 100kg paliva. Takže pokud honda nepořeší spotřebu, tak muže výkon honit jak chce.
Adi
21:34 01.01.2018 212.96.178.XXX
Kde bereš tu jistotu, že Němci mají věrohodná data?! S těma číslama se dá asi souhlasit, kdyby šlo o kvalifikační mód, protože v závodním módu Renault na Mercedes rozhodně neztracel 42 ps. Každopádně i ze strany AMuS je to částečně spekulace. Mclaren by nepoustel Hondu kvůli 30 koním...
tom11
19:26 01.01.2018 193.86.205.XXX
já přeju jak Hondě, tak McL. pro F1 a pro nás jako fanoušky je dobré, aby fungovaly co nejlépe jak motory Renault ( McL, tovární tým a letos i RB ), tak i Honda ( letos TR a příští rok ...... ? ). chápal bych, kdyby Honda nedávala na konci sezony McL úplně všechno nejnovější, ale na druhou stranu zase potřebovali testovat. těžko říct....
uzivatel002995
18:50 01.01.2018 178.255.168.XXX
Je videt, ze Honda dosahla velkych uspechu, velkych vykonu a ze je jen otazka casu, kdy Honda bude opet na vrcholu. Z dat je videt, ze Honda neni daleko od Renaultu a to ikdyz nestihla predstavit ani slibovane posledni specifikace. Je otazka, jedtli je vubec nadadit po rozchodu chtela a da se predpokladat, ze slibovana specifikace 4.0 je asi na urovni Renaultu. Talze nakonec muze klidne po zimnim vyvoji dostat TR to same co by dostalo od Renaultu. Je videt, ze Honda Renault dotahuje a v roce 2019 si asi RB s Hondou polepsi, protoze ta bude pred Renaultem. Cekaji nas zajimave sezony. Snad McL neudelal opet chybu. To posoudime na konci pristiho roku.
Jinak Nemci maji jiste verohodna data, urcite to nebude jen nejake jednostrane info. Ze na datech neco bude naznacuje i prohlaseni Mercedesu, ktery chtel McL dodavat motory. Pravdepodobne vidi na datech, ze velka ztrata neni jen vinou Hondy, ale i sasi McL, talze se jich nebali. McL by s motory Mercedes byl pravdepodobne na urovni RB, takze by neohrozoval v boji o titul. Snad tedy McL s motory Renault porazi aspon FI.
Jinak Nemci maji jiste verohodna data, urcite to nebude jen nejake jednostrane info. Ze na datech neco bude naznacuje i prohlaseni Mercedesu, ktery chtel McL dodavat motory. Pravdepodobne vidi na datech, ze velka ztrata neni jen vinou Hondy, ale i sasi McL, talze se jich nebali. McL by s motory Mercedes byl pravdepodobne na urovni RB, takze by neohrozoval v boji o titul. Snad tedy McL s motory Renault porazi aspon FI.
uzivatel002995
18:38 01.01.2018 178.255.168.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.
airwar1939
06:14 01.01.2018 176.74.141.XXX
Tak především by při těchto rozdílech ve výkonu přechod od Honda k Renaultu nedával moc smysl.
uzivatel001890
21:57 31.12.2017 213.226.251.XXX
Dobrý je, jak vzniká napětí u těch co Hondě nepřejou - třebas jen proto, že přejí Mclarenu :)
Ale my co jí přejeme si myslíme, si myslíme, že tohle je druhotné, neb celkově jde o to aby Honda byla fakt dobrá a řekněme do poloviny sezóny 2018 už lepší než Renault ... což se může stát .... Joj
Ale my co jí přejeme si myslíme, si myslíme, že tohle je druhotné, neb celkově jde o to aby Honda byla fakt dobrá a řekněme do poloviny sezóny 2018 už lepší než Renault ... což se může stát .... Joj
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek