DISKUZE K ČLÁNKU

Začne Toro Rosso závodit se starým motorem? Honda si ten letošní nechává jako záložní

Honda se letošní pohonnou jednotku ponechá i pro sezónu 2018 jako záložní, pokud by se objevily potíže s její novou specifikací. Spolupráci s externími odborníky vítá a v příštím roce ji hodlá ještě rozšířit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Začne Toro Rosso závodit se starým motorem? Honda si ten letošní nechává jako záložní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 02.01.2018 20:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Milanek (Hlasovali 4 lidé) 31.12.2017 21:57
Dobrý je, jak vzniká napětí u těch co Hondě… »
» Mac_ (Hlasovali 3 lidé) 31.12.2017 14:29
Já čtu mezi řádky ještě něco navíc, myslím že to… »
» Roco (Hlasovali 3 lidé) 01.01.2018 18:50
Je videt, ze Honda dosahla velkych uspechu,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Mac_

      Mac_

      89.24.109.XXX
      Já čtu mezi řádky ještě něco navíc, myslím že to není o tom "kdyby se nepovedlo", ale že Honda už ví že je s vývojem a testováním na stolici tak pozadu, že s použitím motoru v.2017 počítá najisto.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Meteor

        Meteor

        94.112.234.XXX
        Tak snad to aspoň bude už tolikrát slibovaná verze 4.0 a ne nějaká "3.9"...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.155.XXX
        Tu hlášku Hondy, kdyby teď slyšeli u Mclarenu, který by byl na ní ještě závislý, Věřím, že by to s Mclareňakáma definitivně seklo!,. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Roco

    Roco

    37.188.151.XXX
    Podle nějaké zprávy z dat GPS má Mercedes nějakých 947 koní, Ferrari o 15 méně a Renault 907 koní. Honda svým posledním motorem prý dosáhla hranice 880 koní (na počátku sezóny měla prý jen cca 855 koní).
    To by ale neznamenalo pro McL nic dobreho, tzn. Porovnani casove ztraty vs vykonove oproti RB. Znamenalo by to, ze RB ma opravdu spickove sasi a, ze stahovani casove ztraty u McL na spicku by bylo dost slozite, spise nerealne, kdyz porovname kolik utraci na kolo na RB a kolik ztracel motor.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jiras

      jiras

      188.75.128.XXX
      Jedna věc je špičkový výkon, druhá pak průběh, rekuperace, módy pro různé situace, pokles výkonu vlivem opotřebení atd. Obecně tomu říkají "power delivery", prostě jak to dostat na kola a využít to a v tom je Mercedes nejlepší.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mac_

        Mac_

        89.24.109.XXX
        O tomhle mluví i to, že Honda měla v určitých otáčkách problém s výkonem, proto museli jezdci řadit v nezvyklých okamžicích.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Z GPS dat se dá výkon jen přibližně odhadnout, takže celkem zajímavá ale nic neříkající čísla.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jurgenb

        jurgenb

        109.105.39.XXX
        Ale nic lepšího nemáme. Skutečný výkon zná asi jen FIA a možná nyní Renault díky Budkowskimu.
        Asi nemůžeme předpokládat, že vystoupí Ferrari a řekne, že má 940 koní, pak Mercedes, že má 950 koní a poté Renault, že sice nemá výkon jako FER a MER, ale za to má mnohem častěji poruchy 12

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          92.73.0.XXX
          Buď v klidu jurge, Ren tu spolehlivost vychyta a pak se už nebudeš mít čemu smát ;)

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jurgenb

            jurgenb

            109.105.39.XXX
            Byl bych sám rád, to mi věř.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              92.73.0.XXX
              Není moc důvod nevěřit, že nevychyta. Kromě konce uplynulé sezóny neměl Ren problémy se spolehlivosti. Loni byl dokonce nejvíce spolehlivý výrobce.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      92.73.0.XXX
      Proboha Roco, nesmíš věřit všemu, co kde Mike napíše. Kdyby Renault ztrácel 40 ps, nikdy by nemohl vyhrát RB v Malajsii a už vůbec ne v Mexiku. Po posledním upgrade Renaultu byla ztráta na Mercedes DO 20 ps.a Honda na konci roku měla jen na Renault minimálně 50 ps. Dle dostupných dat a všemožných vyjádření je to cca takto: Mercedes X ps, Ferrari - 10 - 15 ps, Ren -20 ps, Honda - 70 - 80 ps.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Když auto místo jízdy po trati klouže, můžeš mít výkonu kolik chceš a stejně ti bude prd platný...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Tak především by při těchto rozdílech ve výkonu přechod od Honda k Renaultu nedával moc smysl.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Sepang není klasická motorová trať. Je tam hodně rychlých zatáček v kombinaci s velice pomalými. Ty dvě dlouhé rovinky už to potom úplně nespasí. Navíc je to tropické prostředí, což je i veliká loterie s pneumatikami (se kterými se Mercedes letos trápil a asi jen díky tomu byl šampionát zajímavý). Formu Red Bullu tam předpovídalo více odborníků, takže to nebylo takové překvapení. Mohla je tam jen zradit technika, což se nestalo. Lewis tam tak nějak popřel očekávání a dokázal zázrak. Papírové předpoklady Mercedesu tam dokázal Valteri.
        V Mexiku ty motory dostávají zabrat víc než kdekoli jinde. On tam jel někdo s Renaultem o šampionát, aby měli důvod stíhat Maxe? Možná se jen pletu, ale nezískal tam Lewis titul?
        Valteri neměl důvod na Maxe tlačit. Jestli na to měl nebo neměl je jiná otázka (osobně si myslím, že ne - mimochodem), ale vzhledem k tomu, co Mercedes a Ferrari ukázali v Brazílii a Abu Dhabí to v Mexiku asi nebylo úplně vypovídající.
        Jestli tam byla ztráta pouze 20 PS, tak musel RB v Brazílii hodně pohnojit nastavení, protože jinak nevím, proč si je tam Lewis dal oba ke svačině a ještě oběma ujel o půl kola po tom, co startoval z posledního místa? Abu Dhabí to samé. Lewis tam jel komedii a nechal Valteriho vyhrát jako díky za pomoc v šampionátu. I tak ujeli o půl kola. To by potom dost popíralo teorii o nejlepší šasí Red Bullu, což je mimochodem hodně skloňovaný fakt i samotným Renaultem. Nebo v tom Renault lže? Zatím jsem je vždy viděl docela hrdé, tak proč by najednou chválili někoho, kdo si nebere servítky a pokud něco pohnojí Renault, ozvou se.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Nevím, jak jsi přišel na to, že píšu pro Německý server o F1. Osobně si myslím, že na to nemám znalosti ani schopnost dobře psát. Ale díky za kompliment. 12
        Jen bych upozornil na tebou neustále opomíjený fakt že těch 25-30k ztráty sice Renault měl, ale pouze v tom módu, kdy "půlka" vozů nedojede do cíle a proto ho Renault sám opustil. Pokud chceš brát aspoň trochu reálné hodnoty, pak bych navrhoval se podívat na výkony v posledních 2 závodech, kdy spolehlivost dosahovala aspoň trochu rozumných hodnot. A tady se o 25k fakt bavit nemůžeme ani zdaleka. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Teď je navíc ještě známé to, že jsi hacknul Abiteboulův počítač a poskytl haterský rozhovor, kde jsi naše domněnky vykecal do světa. 12 Zkusil jsi to pěkně, Miku, ale nevyšlo nám to. 05 Adi to rozkryl. 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      46.254.64.XXX
      Jenomže pokud na dosažení daného výkonu spotřebuje podstatně více paliva, tak je vlastně ten výkon nepoužitelný. Ano Honda měla třeba výkon srovnatelný s Renckem, ale dokáže odjet potom celou déku závodu?? Ne nedokáže. Takže k čemu je potom nějaký výkon motoru, když ho po většinu závodu nemůžeš používat??

      Zapomínáte pořád na jednu hodně podstatnou věc. Všichni kromě Hondy na závod nepotřebují 100kg paliva. Kdežto honda by potřebova dost přez 100kg paliva. Takže pokud honda nepořeší spotřebu, tak muže výkon honit jak chce.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

Kimi Räikkönen při tréninku v Itálii

"Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

Sergio Pérez pevně věří, že by u špičkového týmu mohl získat titul

"Mám na to vyhrávat tituly, čeká mě velmi důležitý rok." Pérez touží po špičkovém týmu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama