Renault odhalil, o kolik zrychlil jeho motor během sezony 2017

-haj, 21. prosince 2017, 11:10 Google+

Tým Renaultu odhalil, o kolik na kolo zrychlil jenom díky vývoji nové pohonné jednotky v sezoně 2017. Jenom připomeňme, že před sezonou francouzský tým výrazně změnil svoji pohonnou jednotku, protože předchozí specifikace již narazila na své limity vývoje.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 22.12. 14:01) Napište svůj názor
Carlos Sainz v kvalifikaci v Abú Zabí

Carlos Sainz v kvalifikaci v Abú Zabí | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Motor pro letošní sezonu nebyl moc spolehlivý, navíc nebylo možné naplno využívat nového a lehčího MGU-K. Zákaznický tým Red Bull ale s tímto motorem dokázal vyhrát v Malajsii a v Mexiku. Podle Cyrila Abiteboula bylo cílem Renaultu, aby byl nový motor o 0,3s rychlejší než ten z roku 2016. Během roku pak měl tým najít několik dalších desetin. Tento cíl byl ale překročen.

"Tento cíl jsme si nastavili, avšak během sezony jsme našli další způsoby, jak ovládat motor. Díky tomu jsme z něj dostali další sílu navíc. Motor samotný se v porovnání s koncem loňské sezony a koncem letošní sezony zlepšil o zhruba vteřinu. Tato hodnota platí za předpokladu, že jej využíváme na plný potenciál. To samozřejmě nemůžeme dlouhodobě, ale i tak je to enormní číslo," odhaluje Abiteboul.

"Neobešlo se to bez dopadu na spolehlivost. To bylo jasným negativem sezony. Ale upřímně, to co se nám podařilo udělat s motorem po stránce výkonu, o tom bychom nikdy ani nesnili. Je to víc, než jsme si mysleli, že bychom byli schopni dosáhnout."

img-responsive

Jenom motor přinesl Renaultu zrychlení kolem jedné vteřiny | foto: Pirelli

Tým Renaultu skončil celkově na šestém místě, podle šéfa týmu jsou velmi hrdí na vývoj, kterým jejich auto během sezony prošlo. V Abú Zabí se jednalo o čtvrtý nejrychlejší vůz v poli: "Pokud jde o šasi, tak myslím, že je zřejmé, že od Silverstone jsme měl velmi slušné šasi. Od Silverstone jsme měli zhruba čtvrté nejrychlejší auto. Občas nás však přibrzdila spolehlivost.

Při pohledu na minulou sezonu a start této, můžeme být velmi hrdí na to, že jsme měli čtvrté nejrychlejší auto. Tým neustále roste, nejenom po stránce počtu spolupracovníků, ale i kvalitativně. Nabíráme kvalitní lidi nejenom do čela týmu, ale i do jeho středu. Celkově si myslím, že rok 2017 můžeme hodnotit pozitivně."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault odhalil, o kolik zrychlil jeho motor během sezony 2017

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 22.12.2017 14:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Chilton, Max

Formule 1 není vlastně sport, tvrdí bývalý pilot Manoru Max Chilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  3. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  4. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  5. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  6. "Red Bull je v pomalých zatáčkách nejlepší, Max v Monaku může vyhrát," věří Jos Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud