DISKUZE K ČLÁNKU

Brawn je svým aerodynamickým výzkumem nadšen. Předčí týmy, F1 ale za světem zaostává

Sportovní ředitel Formule 1 je nadšeny výsledky vlastního aerodynamického průzkumu. Před týmy jsou po krátké době o hodně napřed, proč tolik zaostávají?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn je svým aerodynamickým výzkumem nadšen. Předčí týmy, F1 ale za světem zaostává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 22.12.2017 09:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 20.12.2017 11:05
Marchione ale vše ví lépe, jak se dělá ta F1, to… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 20.12.2017 10:38
Jen do toho, v minulosti se o tom hodně mluvilo,… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 20.12.2017 11:08
Neskutečné jak složitě se vymýšlí něco na co by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Takže to znovu zopakuji - F1 se technicky přežila, už není s čím novým přijít. Mohou simulovat co chtějí, pokud se nevrátí k wingcarům, nepomohou si.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    že nám letos ubylo předjíždění? podle mého pouze statistická hříčka. za sebe musím říct, že z letoška mám poměrně pozitivní pocit. jasně. některé nudné GP byly. o tom není diskusí. ale celkově považuji letošek za poměrně zajímavý ( dáno samozřejmě tím, že Mercedesu alespoň někdy dobře sekundovali Ferka a někdy u RB ) a se spoustou dobrých soubojů. to, že třeba předjetím neskončily a tudíž se do statistik nedostaly je jiná věc.
    samozřejmě se zábavnějšímu závodění nebráním. ale jakoukoli unifikaci ( ať motorů nebo aera ) odmítám. dost na tom, že jsou unifikované pneumatiky.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Dlouhaaan

    Dlouhaaan

    178.255.168.XXX
    Mě se třeba líbilo to široké nastavitelné přední křídlo. Nevím který to byl rok, cca 2009.. To by možná těsnější jízdě za sebou pomohlo. 17

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Radlice jsou nejenom hnusné, ale hlavně nepraktické v těsných soubojích. Je dobře, že se jich zbavili.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Neskutečné jak složitě se vymýšlí něco na co by stačilo kousek selského rozumu.
    Všichni vidí, že současné zlo je v přemíře aerodynamiky a deflektorových cimprlátek na voze.
    Když Ross ví, jaký aerodynamický přítlak vozy potřebují, aby nebyly nebezpečné, tak by přece stačilo množství deflektorů omezit na minimum a třeba je zrušit úplně, tak jak tomu bylo dříve a určit maximální plochu přítlačných křídel.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Máš na mysli univerzální aerodynamiku? 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Jasně. Univerzální aerodynamika, univerzální motor, univerzální převodovka a uiverzální pilot. Přesně v duchu intencí LM. 12

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        To v žádném případě. Pouze bych omezil přítlak a určil maximální plochu křídel, ale tvar bych v plné režii ponechal na týmech.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Aby bylo jasno, jedná se mi především o snížení turburencí, které za vozem vznikají a které nedovolí zadním vozům používat aerodynamický pytel.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Milanek

            Milanek

            213.226.251.XXX
            Tohle přesně ukazuje jaká je situace. Snaží se snížit náklady pomocí trivializace a unifikace pohonné jednotky - Třeba Redbull to podporuje - že by Pohonná jednotka nevytvářela žádný větší výkonnostní rozdíl
            ... Ale Aerodinamika lze také použít - zjednodušit ... Jenže to by zase Newey a Redbull nechtěli...
            (Osobně ale nejsem pro omezování kdekoli - TJ pokud jde o aerodinamiku - také bych pouze omezil ty deflektory a složité "cimprlátka" a nastavil to tak, že by se musela ke generování přítlaku použít pouze základní křídla s omezenou plochou do níz by se počítali právě i veškěré i svislé prvky - tj máš složité přední křídlo? OK, ale bude tedy menší, počítá se plocha všechno - kromě karoserie
            Podlahové difuzory bych dovolil více, neb tolik (možná nebořeji vzduch(možná)???) Byli by možné i F1 s hodně malými křídly ...
            A Ty simulace bych samozřejmě otevřel a neomezoval... )
            ... možná by to vedlo ke zcela jiné podlaze a pravidlům o podlaze
            ... Zvláštní že o té stupidní fošně se vůbec nediskutuje....

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Plocha fošny je daná a jsou tam i jiná omezení.
              Křídla mají dané rozměry i teď, tak by se ohledně tvůrčí inpirace vlastně taky nic nezměnilo.
              A že radikální řez musí přijít je znalým jasné už nějakých 15 roků co si tenhle úkol na své vlastní bedra vzal Whiting a stále se nic neděje. Vlastně děje, ale vše pouze k horšímu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Stačí omezit peníze, dát všem dle výsledků v závodech a co si kdo kde sežene v penězích navíc je jeho věc. Bohužel Ferrari opět nebude souhlasit.Oni chtějí diktovat co a jak bude, pak chtěj 2 miliardy, aby mohli investovat(druzí,až na vyjimky nemohou)....protože jim to vyhovuje.Oni chtějí F1FERRARI.Kdo to ještě nepochopil, buď nechce a nebo na to intelektuálně nemá.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Pouze peníze všechny nemoci nevyléčí, viz. Force Indie.
                Peněz moc nemají, ale jejích aero funguje výborně.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  No jasně....ale tam jde(můj text) o podobné možnosti vývoje ohledně peněz, reaguješ asi na něco jiného než píšu.
                  To jak to aero bude fungovat alá předjiždění, je věc druhá.To penězi nejde, to je pravda...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    O Ferrari snad ani nemá cenu diskutovat, když odchází. 12
                    Jasně, přehršel peněz rovnosti neprospívá, ale vždy se najde způsob jak pravidla obejít. Toho se nezbavíme.
                    Ale určitě by slabším týmům pomohlo omezení zaměstnanců. Ono mít tisíc zaměstnanců pro dva vozy je přece jen příliš.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                Však ono tak u Ferrari je. Dostávají peníze za celkové pořadí, od sponzorů a pak si vyjednávají peníze navíc od promotéra s tím, že jinak se na to vy.erou. Férová nabídka, ve stylu ber neber. Bernie pochopil, že se mu to vyplatí.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Jo jasný.....to ale není jednoduché vyřešit.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Stačilo by zásadně omezit velikost předního křídla, např. by muselo být umístěné pouze mezi koly. Mělo by to další výhodu, že by si v soubojích vzájemně nemohli proříznout gumy.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Marchione ale vše ví lépe, jak se dělá ta F1, to DNA .... 18

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Jen do toho, v minulosti se o tom hodně mluvilo, ale mám pocit že studie o tom jak lépe předjíždět ani nevznikly. Tady už se konečně něco rýsuje.
    Jinak to o tom že kvůli přísným pravidlům v počítačových simulací jim ujel vlak, tak hned napravit, v této oblasti zaostávat je přece pro F1 nesmysl.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama