DISKUZE K ČLÁNKU Přežila by F1 bez Ferrari? "Samozřejmě ano," tvrdí Horner. Odchod rivala si ale nepřeje
Šéf Red Bullu Christian Horner připouští, že by Formule 1 bez Ferrari určitě přežila, utrpěla by tím ale škodu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Přežila by F1 bez Ferrari? "Samozřejmě ano," tvrdí Horner. Odchod rivala si ale nepřeje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Easy
17:28 24.12.2017 82.144.151.XXX
Podle mého názorů těží F1 také z tradic a desetiletí své existence. V dnešní uspěchané překomercionalizované době se nové věci objeví, lidé chvíli u nich vydrží a pak zájem opadá. O mladé generaci nemluvě. Vše je víc pomíjivé, jakmile to chvilku nebaví, jde to do koše.
Easy
17:21 24.12.2017 82.144.151.XXX
Myslím, že vzhledem k době působení Ferrari ve Formuli 1 mají právo do věcí kolem F1 kecat. Podřídili tomu hodně, když to tak vezmeme kolem a kolem, Ferrari si v minulosti investovalo i do Fiorana a Mugella a teď tam můžou prohánět tak akorát silniční vozy. Přišli o možnost využívat něco, co si sami vybudovali. Teď místo toho všichni sedí u drahých kompů a počítají virtuální aero.
jon
21:35 22.12.2017 194.228.59.XXX
Pořád zapomínáš na jednu věc. Pořád si budou schopni držet výhodu přes motory. Prostě je jen neposkytnou nikomu jinému. Po roce 2020 si prosadí, že sice rozpočtové stropy ano, věrnostní bonus ne, ale dají si podmínku, že si vyhrazují svůj motor dodávat tam, kam sami uznají za vhodné. A tím se to může celé podělat. Na McLaren, Red Bull a Force Indii zbyde nějaký nezávislý motorář, který bude rád, když se dostane na poloviční úroveň Hondy. Automobilky jsou nespokojené proto, že vývoj motorů je zatím stál 1-2 miliardy USD. A vrací se jim pouze 25-30 milionů za stáj. Je to hodně prodělečné, ale o tom se nemluví. Zkouší si na tom sice pár věcí pro moderní hypersporty, ale ty jsou většinou také prodělek a dělají je jen pro prestiž.
Neříkám, že je správné, aby byl promotér stavěn role d*vky, ale automobilky do toho vkládají opravdu hodně. Jejich závodní stáj je potom drahá, protože ty své motory poskytnou, ale za tu ránu, kterou dávají do vývoje, chtějí jet vepředu a tahají se mezi sebou.
Je to jako ve fotbale. Barcelona nebo Real Madrid mají spoustu výhod a bonusů, ale to je proto, že je na rozdíl od Sparty Praha chtějí všude vidět. Byť se najde spousta lidí, co fandí slabším klubům, když s nimi hrají velikáni. Ano, i fotbal může být bez velkoklubů, ale sledovanost sportu bude poplatná tomu, že na mezinárodní úrovni budou kopat Bate Borisov a Sparta Praha.
Však uvidíme, ono to nějak dopadne. Určitě by bylo fajn, kdyby se trochu lépe vyřešily příjmy slabších stájí. To už i za Bernieho bylo tragické a určitě nemůže fungovat systém, kdy prachy dostane jen 10 stájí. Určitě bych byl pro, aby tam bylo více stájí a místo věrnostních bonusů se prostě udělal výkonový bonus a ať i poslední má dost na to, aby přežil. Každý má možnost sehnat platícího pilota se sponzory.
Jinak ta nová série by byla určitě regulována FIA. Kdyby to mělo celé diktovat Ferrari, jelo by tam jen Ferrari a pár soukromníků. Jiný automobilka by do toho nešla.
Neříkám, že je správné, aby byl promotér stavěn role d*vky, ale automobilky do toho vkládají opravdu hodně. Jejich závodní stáj je potom drahá, protože ty své motory poskytnou, ale za tu ránu, kterou dávají do vývoje, chtějí jet vepředu a tahají se mezi sebou.
Je to jako ve fotbale. Barcelona nebo Real Madrid mají spoustu výhod a bonusů, ale to je proto, že je na rozdíl od Sparty Praha chtějí všude vidět. Byť se najde spousta lidí, co fandí slabším klubům, když s nimi hrají velikáni. Ano, i fotbal může být bez velkoklubů, ale sledovanost sportu bude poplatná tomu, že na mezinárodní úrovni budou kopat Bate Borisov a Sparta Praha.
Však uvidíme, ono to nějak dopadne. Určitě by bylo fajn, kdyby se trochu lépe vyřešily příjmy slabších stájí. To už i za Bernieho bylo tragické a určitě nemůže fungovat systém, kdy prachy dostane jen 10 stájí. Určitě bych byl pro, aby tam bylo více stájí a místo věrnostních bonusů se prostě udělal výkonový bonus a ať i poslední má dost na to, aby přežil. Každý má možnost sehnat platícího pilota se sponzory.
Jinak ta nová série by byla určitě regulována FIA. Kdyby to mělo celé diktovat Ferrari, jelo by tam jen Ferrari a pár soukromníků. Jiný automobilka by do toho nešla.
GRAHAM
10:33 22.12.2017 77.236.218.XXX
Myslím, že takhle daleko to ještě není, je to známý kolorit , dělali to tak vždy....a teď tam mají Marchioneho a ten je na tyhle vyjadření "pacient". To za prvé.
Za druhé, opravdu nevěřím, že by chtěli odejít, oni se toho bojí jak čert kříže.Dle mého názoru, je to v celku jednoduché, boj o vliv a o peníze a finanční stabilitu Ferrari v F1.Oni neumí provozovat tým F1 "levně", prozatím.Ale jak už jsem psal, nemohou si dovolit ztratit výhodu, kdy díky penězům přetáhnou k sobě kohokoliv a kdy mohou zainvestovat velké částky na vývoj čehokoliv.To je ta konkurenční a neskutečná výhoda. Pokud tohle chce udělat někdo jiný, musí zainvestovat za své.Viz další automobilky, nebo Mclaren , či RB.
Strach Ferrari že přijde o tuto mega-výhodu, je logicky velká. Ferrari je jistě ikona, pak by to ale mohla být ikona bez výsledků, už by to nemohli přetlouci penězi.Proto tolik strachu...
pak si opravdu nebyl jistý, že pokud by Ferrari odešlo, že by se týmy hrnuli a šli s nimi. Je tam tisíce neznámých a jezdit pod diktátem Ferrari, no to by byl sport jak sviňa.To se obávám že by nefungovalo. Týmy se na ničem nedohodnou....Takže z toho vychází jediné. Brawn, protože ve Ferrari dělal, ví kde mají slabiny a využije jich ku prospěchu serie.Že je vždy něco za něco a spravedlivé není nikdy nic je věc druhá.
Je jasné že nový majitel práv potřebuje aby Ferrari vlivově oslabilo na nějakou přijatelnější úroveň.Aspoň na uroveň fifty-fifty. Brawn to zvládne a proto se kvičí....
Za druhé, opravdu nevěřím, že by chtěli odejít, oni se toho bojí jak čert kříže.Dle mého názoru, je to v celku jednoduché, boj o vliv a o peníze a finanční stabilitu Ferrari v F1.Oni neumí provozovat tým F1 "levně", prozatím.Ale jak už jsem psal, nemohou si dovolit ztratit výhodu, kdy díky penězům přetáhnou k sobě kohokoliv a kdy mohou zainvestovat velké částky na vývoj čehokoliv.To je ta konkurenční a neskutečná výhoda. Pokud tohle chce udělat někdo jiný, musí zainvestovat za své.Viz další automobilky, nebo Mclaren , či RB.
Strach Ferrari že přijde o tuto mega-výhodu, je logicky velká. Ferrari je jistě ikona, pak by to ale mohla být ikona bez výsledků, už by to nemohli přetlouci penězi.Proto tolik strachu...
pak si opravdu nebyl jistý, že pokud by Ferrari odešlo, že by se týmy hrnuli a šli s nimi. Je tam tisíce neznámých a jezdit pod diktátem Ferrari, no to by byl sport jak sviňa.To se obávám že by nefungovalo. Týmy se na ničem nedohodnou....Takže z toho vychází jediné. Brawn, protože ve Ferrari dělal, ví kde mají slabiny a využije jich ku prospěchu serie.Že je vždy něco za něco a spravedlivé není nikdy nic je věc druhá.
Je jasné že nový majitel práv potřebuje aby Ferrari vlivově oslabilo na nějakou přijatelnější úroveň.Aspoň na uroveň fifty-fifty. Brawn to zvládne a proto se kvičí....
jon
22:26 21.12.2017 194.228.59.XXX
Většinou spolu moc nesouhlasíme, ale v tomhle Ti dám za pravdu. Ferrari si hájí svoje zájmy a je si vědomé své ceny pro F1. Jejich sportovní úspěch v porovnání s náklady je mizerný, opět pravda. Ale chtě nechtě jsou prostě Lionel Messi (nebo Cristiano Ronaldo, Neymar, ...) v F1. Bez nich by fotbal jel dál, ale jsou prostě ikony a pokud by je někdo vypoklonkoval do vyhnanství, tak tím fotbal utrpí. Když odejdou sami do důchodu, je to OK, ale nemůžeš z nich dělat mučedníky. A v tomto postavení se právě chystá být Ferrari. A jak se v historii nespočetněkrát ukázalo, mučedník vždy budí větší lítost než tyran. Byť pravda může být jiná, ale vždy pak záleží na tom, jak se to podá veřejnosti. A Ferrari si tímto připravuje luxusní půdu na roli mučedníka, to jim určitě nemůžeš upřít ...
GRAHAM
11:04 21.12.2017 77.236.218.XXX
Ale kdeže, tak to nebude....Ferrari chce takouvou F1, aby tahalo za nitky a aniž by jim patřila, tak aby rozhodovali co vyhovuje jim.Nechtějí ztratit vliv. Je to i logické.Myslím že bude velký souboj. Nechci aby se to rozpadlo, ale bylo by dobré, aby síly vlivu byli vyrovnané 50 :50, protože pak vše funguje rozumně.jakmile má někdo navrh, nastane problém.
Jinak motory nechtějí jednoduché, hlavně z důvodu, že nepřijde konkurence, bó je to drahé.Velký staršák...To je zcela jisté.Taky je úsměvné jak Marchione mluví o elektrickém pohonu, u Ferrari. No že jich vyrobí a prodají.Vlastně ani Fiat, Chrysler a další v tom moc zatím neexcelují...no nic nějak to dopadne-
Jinak motory nechtějí jednoduché, hlavně z důvodu, že nepřijde konkurence, bó je to drahé.Velký staršák...To je zcela jisté.Taky je úsměvné jak Marchione mluví o elektrickém pohonu, u Ferrari. No že jich vyrobí a prodají.Vlastně ani Fiat, Chrysler a další v tom moc zatím neexcelují...no nic nějak to dopadne-
GRAHAM
10:49 21.12.2017 77.236.218.XXX
Podívej, každej strůjce svého štěstí je.Buď se dohodnou a nebo nedohodnou. Ferrari vydírá a to nelze popřít.Buď jim to nový majitel dá a nebo půjdou. Je to jednoduché.Pišeš o závisti. No to je tvá malost, protože peníze si Ferrari přeci může vydělat jinak, když je to jak ty píšeš.V tomto stylu je to nečestné a nesportovní, pokud bereme v potaz soutěžení jako takové.Pokud to bereme jako bussines, je vše jinak, to chápu, to není o závisti,jak nás tady poučuješ.Pokud je potřeba dát Ferrari 2 milardy, aby aspoň jednou za 21 let udělali titul, tak ať jim ho daj, ze sportovního hlediska je to ale špatně.ostatní tomu nemohou moc konkurovat, ač paradoxně, na to kolik mají peněz, moc úspěšní nejsou.Co by stalo kdyby neměli ty 2 milardy navíc nebudu raději moc spekulovat.Ač jedno je asi jisté, odešli by....protože by stali asi sportovně nekonkurence schopnými.To mě z toho vychází....
jon
09:11 21.12.2017 194.228.59.XXX
Grahame, je to jednoduché. Pepan to píše dobře. Díky Ferrari má F1 velkou sledovanost a přitáhne spousty fanoušků na velkou cenu. Jeď se někdy podívat do Maďarska, do Spa, na Hockenheim, na Spielberg. Minimálně ve Spa nebo na Spielbergu bys asi čekal modro na tribunách. Někde ano, ale víc je rudo. Ferrari je pro F1 něco jako Valentino Rossi pro MotoGP. Vale už taky zdaleka není tím, kým býval v dobách největší slávy. Ale odejde a MotoGP se z toho bude vzpamatovávat řadu let.
Takže F1 samozřejmě může bez Ferrari fungovat dál. Dokonce tím ušetří věrnostní bonus. Ale tím se dostanou do ještě horší pozice. Odejde jim jeden z motorářů, Mercedes jim zamává také a Renault pak bude v pozici, že se z toho budou muset podělat a dělat motory pro celý paddock? Kde? Jak? Kdo? Vždyť sami říkají, že 3 stáje je strop, 4 kritické. Teď Ti tam zbyde Honda a Renault a asi si nebudeme bláhově namlouvat, že s obrovským nadšením všichni poběží k Hondě. Navíc jestli poté sáhnou ještě na pravidla o motorech, do kterých obě automobilky nalily také hrozivé investice, tak jim odejde i ten Renault s Hondou, protože tohle představenstva smetou ze stolu a pošlou celý program F1 k šípku.
Vedle toho Ferrari udělá sérii, která jen kontinuelně naváže tam, kde to Liberty podělá a uvidíš, že tam odejde několik dalších stájí a z F1 bude další Indy.
Ferrari moc dobře ví, že má v rukávech silná esa. Mercedes je také nahlodaný, takže bych klidně vsadil boty, že jakmile se zvedne Ferrari, Mercedes jde s nimi. Jestli budou spolu v případně vzniklé nové sérii, na to už bych nevsadil, ale že to spustí domino efekt, to určitě ano.
Respektive takhle. Co má Liberty kromě komerčních práv? Co může sama nabídnout, pokud tam nebudou automobilky? Ross Brawn je teď asi na vlně, když jede ty CFD simulace, ale začal už navrhovat motor?
Takže F1 samozřejmě může bez Ferrari fungovat dál. Dokonce tím ušetří věrnostní bonus. Ale tím se dostanou do ještě horší pozice. Odejde jim jeden z motorářů, Mercedes jim zamává také a Renault pak bude v pozici, že se z toho budou muset podělat a dělat motory pro celý paddock? Kde? Jak? Kdo? Vždyť sami říkají, že 3 stáje je strop, 4 kritické. Teď Ti tam zbyde Honda a Renault a asi si nebudeme bláhově namlouvat, že s obrovským nadšením všichni poběží k Hondě. Navíc jestli poté sáhnou ještě na pravidla o motorech, do kterých obě automobilky nalily také hrozivé investice, tak jim odejde i ten Renault s Hondou, protože tohle představenstva smetou ze stolu a pošlou celý program F1 k šípku.
Vedle toho Ferrari udělá sérii, která jen kontinuelně naváže tam, kde to Liberty podělá a uvidíš, že tam odejde několik dalších stájí a z F1 bude další Indy.
Ferrari moc dobře ví, že má v rukávech silná esa. Mercedes je také nahlodaný, takže bych klidně vsadil boty, že jakmile se zvedne Ferrari, Mercedes jde s nimi. Jestli budou spolu v případně vzniklé nové sérii, na to už bych nevsadil, ale že to spustí domino efekt, to určitě ano.
Respektive takhle. Co má Liberty kromě komerčních práv? Co může sama nabídnout, pokud tam nebudou automobilky? Ross Brawn je teď asi na vlně, když jede ty CFD simulace, ale začal už navrhovat motor?
jon
08:55 21.12.2017 194.228.59.XXX
Naprostý souhlas, Pepane. Jen doplním takovou perličku. Ferrari racing days jsou akce, na kterou běžně chodí tolik lidí, že by za to někteří promotéři velkých cen byli rádi. Čímž chci jen podtrhnout pravdivost Tvého výroku o rudých tribunách na VC. Nikdy jsem nebyl fanouškem Ferrari, ale nemám problém přiznat, že bez konkurence, kterou téměř vždy Ferrari dělalo mým oblíbeným stájím by pro mě F1 byla spoustu sezón fraška.
Pepan
07:42 21.12.2017 89.24.157.XXX
Je zajímavé, že proti tomu bojuje i Mercedes, ale všichni ryjou do Ferrari. Vám ten tým nějak hýbe žlučí. A napadlo Tě, proč tyhle dvě značky nechtějí unifikovaná auta? Oni jsou výrobci vozů a chtějí si je co nejvíce stavět sami a ne aby to bylo jako v Indy, kdy týmy dostanou v podstatě unifikovaný paket a prostoru na kreativitu je tam minimum. To je ta DNA o které mluví Marchionne. Ale všem tady leží v žaludku ten příspěvek pro Ferrari. Podívej, já jsem už k tomu řekl vše, ti, kteří si myslí, že formule jedna by se bez Ferrari obešla, ať se podívají na záznam kteréhokoliv závodu, aby viděli, kolik má Ferrari fandů a pak ať zkusí objektivně soudit, což pro zapšklé závistivce je dost problém. Myslím si, že to rozsoudí čas. Sám si myslím že pokud se Ferrari trhne a udělá si vlastní sérii, bude to se vší parádou a výsledek bude stát za to. Mají na to prostředky, lidi a i možnosti. To ale těžko dokáže pochopit člověk, který nikdy nic v životě nedokázal a vidí jenom ty dvě miliardy. Tímto končím s vyjadřováním k tomuto tématu.
rock
07:23 21.12.2017 37.188.132.XXX
Sakryš, objevilo se to na začátku diskuze . Reakce na Pepan 16:39 20.12.2017
Omyl, unifikace začíná od dílů. Tvrdí to i někteří diskutéři v téhle debatě, viz "...Společně s Mercedesem chtějí zabránit unifikaci celé řady dílů v autech..." (dohledej si sám, kdo to napsal).
A trvám i na té druhé části; sdílení zásadních dílů s týmem (týmy), který mne neohrožuje, to je u Ferrari OK. Zdílení zásadních dílů se všemi už ne. Nerozumím tomu. Teda lépe řečeno - rozumím tomu docela dobře.
Omyl, unifikace začíná od dílů. Tvrdí to i někteří diskutéři v téhle debatě, viz "...Společně s Mercedesem chtějí zabránit unifikaci celé řady dílů v autech..." (dohledej si sám, kdo to napsal).
A trvám i na té druhé části; sdílení zásadních dílů s týmem (týmy), který mne neohrožuje, to je u Ferrari OK. Zdílení zásadních dílů se všemi už ne. Nerozumím tomu. Teda lépe řečeno - rozumím tomu docela dobře.
tom11
20:48 20.12.2017 193.86.205.XXX
podívejme se na to z pohledu fanouška závodů. pokud se Ferka trhnou a založí s některými dalšími novou sérii, tak je podle mě jen několik málo základních možností.
1. budeme mít místo jedné zajímavé série dvě zajímavé série - pro fandy dobré
2. budeme mít na výběr a pokud by byla jedna nudná, šla by do kopru, nebo by si to vynutilo změny, které by ji zatraktivnily - opět pro fanoušky dobré.
3. varianta dvou nudných a nezáživných sérií je samozřejmě taky možná, ale tak černě bych to neviděl.
takže jaký je závěr? Ferka, jen do toho !!!
1. budeme mít místo jedné zajímavé série dvě zajímavé série - pro fandy dobré
2. budeme mít na výběr a pokud by byla jedna nudná, šla by do kopru, nebo by si to vynutilo změny, které by ji zatraktivnily - opět pro fanoušky dobré.
3. varianta dvou nudných a nezáživných sérií je samozřejmě taky možná, ale tak černě bych to neviděl.
takže jaký je závěr? Ferka, jen do toho !!!
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
- Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:30 - 10:14)
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek