Mercedes letošní titul řadí na stejnou úroveň jako ten první z roku 2014

Petr Hlawiczka, 20. prosince 2017, 06:20 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff považuje zisk letošních mistrovských titulů za stejně působivý jako jejich první vítězství v roce 2014 po přechodu na nové pohonné jednotky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v kvalifikaci v Mexiku

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Mexiku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Stříbrné šípy po zavedení 1,6litrových V6 motorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS) vyhrály všechny šampionáty, přičemž letos odrazily nápor Ferrari vedeného Sebastianem Vettelem.

"Je to ohromně uspokojující. Vítězství v letošním šampionátu je pro mě téměř na stejné úrovni jako vítězství šampionátu v roce 2014. Tehdy šlo o důležité vítězství, protože se nám to nikdy nepovedlo, ale ovládnout ročník 2017 po změně pravidel, to bylo potvrzením, dokladem, že jsme věděli, co děláme," vysvětluje Wolff.

Úspěch stojí na základech, které tým budoval od roku 2010, kdy převzal Brawn GP. Poté investoval spoustu peněz do svých oddělení pro vývoj šasi a motoru, stejně tak do náboru talentovaných lidí a tříbení své organizační struktury.

img-responsive

Mercedes vyhrál čtvrtý titul v řadě za sebou | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Je to dáno schopnosti skupiny lidí a zdroji, které jsme během času vybudovali. Zdroji nemyslím jen ty finanční, ale i technické schopnosti, části know-how a správného rozložení na dráze. Tato pravidla byla podle nás vydána s tím, že nás mají zastavit, a my jsme je vzali jako výzvu," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.

"Je to stále těžší a těžší nalézat extra zisky, všichni ostatní dělají větší pokroky, aby vás dostihli. Pokud tedy dojde ke změně pravidel ve čtvrtém roku, tak nám bude sedět, pokud věříme, že naše skupina lidí je ta nejlepší a nejkompetentnější - a to se také stalo," dodává Wolff.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes letošní titul řadí na stejnou úroveň jako ten první z roku 2014

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen na čtvrteční tiskovce v Brazílii

Kimiho u Scuderie "pravděpodobně" čeká poslední sezóna. Mládí vpřed, hlásá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud