DISKUZE K ČLÁNKU "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 23.12.2017 15:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 19.12.2017 11:49
A kde je řečeno že tyto dvě značky musí jezdit… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 19.12.2017 09:12
Odchod Ferrari může skutečně znamenat i odchod… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 19.12.2017 11:50
Jakkoliv jsem v tomhle na tvé straně, tak bych… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • rock

          rock

          37.188.145.XXX
          Okruhy může vydírat FIA, to ona uděluje licence. Předpokládám, že pokud by vznikl trucšampionát, nebyl by pod patronací FIA (proč by to FIA dělala, ta už svůj šampionát má) a FIA by pak okruhům mohla sdělit, že pokud uspořádají závod trucpodniku, nepojede se tam nic pod patronací FIA.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            To máš sice pravdu, ale když si vezmeš závodní víkend, který vrcholí závodem F1. Řekni mi, kolik lidí tam jde kvůli formuli jedna a kolik kvůli doprovodným programům? Já si myslím že ty doprovodné se hodně přiživí na formuli jedna. A teď si vem, že by ten tahák nebyl. A návštěvnost na okruhu by byla pár tisícovek lidí. Kolik by ze vstupného šlo do kapsy FIA. Z čeho by pak soudruzi z FIA žili? To už by nebyly honosné recepce v nejdražších hotele pro bafuňáře z FIA. Soudruzi v čele s Todtem by nejezdili na všechny závody a pokud ano, místo hotelů by spali na ubytovnách a stravovali se ve fastfoodech. A sponzoři by určitě šli za velkými jmény v motorsportu a ne za bafuňáři. A pokud by se podařilo takhle trhnout formulím, je docela možné že by se trhly i další série a během pár let by se mohl nabídnout divákům alternativní program k nabídce pod patronací FIA, akorát mnohem kvalitnější.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Zorganizovat nové závody je hodně velký problém.Sehnat sponzory další. Kde je jistota, že týmy co se přidají dostanou zpalaceno a že nezkrachují.Samé nejistoty, moc nejistot.Nevěřím že se to stane.Vyjednávací pozice s okruhy by byla zcela jiná, probíhaly by soudy, byl by to mazec.Do toho nepůjdou a Brawn to ví. IMHO se dohodnou, ale Ferrari bude "ořezáno".Proto tolik křičí....

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.145.XXX
          Jedinej, kdo by měl na krku soudy s okruhy, by byl Brawn. Ten je s nimi v obchodním styku a (předpokládám, že) se zavázal dodat jim plnohodnotný produkt F1, v některých případech na spoustu let předem. A nebude ho mít, když mu půlka týmů uteče. Týmy jsou -asi- vázané nějakou verzí Concordu jenom k Liberty Media, a to brzy vyprší a týmy budou mít volné ruce.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Brawn zcela určitě ne.....ano jsou podepsány že budou závody formule 1. Kdo bude závodit tam zcela jistě není....to už básníš jak V. Nezval.
            Ano volné ruce mít budou, ale bez vize a okruhů....ty týmy potřebují peníze hned a ne až někdy, nebo v módu možná.
            Už jen to, že by se 5 týmů mělo dohodnout na nové serii, pravidlech, ziscích....no to neklapne. Automobilky nepůjdou do rizika. Tomu fakt nevěřím....oni nechtějí vlastnit tento bussines.Oni se ho chtějí jen dle potřeby učastnit.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Všechny týmy jdou do rizika každý rok. Může se stát že se nepodaří auto, může se stát že diváci přestanou chodit, týmu klesne sledovanost, následkem toho odejdou sponzoři a je vymalováno. Těch rizik týmy podstupují každoročně celou řadu. Pokud by se dohodly na vlastní sérii, organizační tým by byl určitě pružnější než je FIA, zaplatit traťové komisaře, kteří by fungovali celý rok (o tom se tady mluví už dlouho), to je v porovnání s rozpočtem týmů korunová položka. Na cestování by si určitě leteckou společnost našli a co dalšího chceš řešit. Žádný okruh není vytížený po všechny víkendy v roce a určitě by se našlo dost okruhů, třeba i tradičních, které by chtěly zpátky do seriálu, ale díky neúnosným poplatkům se tam nedostaly. Brawn si hraje s otevřeným ohněm a pokud tohle spustí, dojede na to celá slavná LM.

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    185.51.248.XXX
    Sice Ferrari mam celkem v oblibe,tak posledni dobou me jejich vyjadreni i prace behem sezony a pocinani jejich pilotu dost zklamava a stve.Tohle jsou podle meho jen planne vyhruzky..Ferrai vi ze jen tak nemuze odejit,zatim Fiat dela spise veci naopak,nez aby se snazil zmirnovat sve pusobeni v F1.
    Vtipne vyhrozovani vlastni serii uz tu taky bylo.Ale pochybuju ze by sel nekdo do serie kterou by zalozilo samo Ferrari , diktovalo by si vlastni pravidla,rozpocet by melo taky neomezeny oproti soukromnikum a bralo samozrejme nejvice odmen(jako doposud).Myslim ze kdyby se rozhodl odejit z F1 Mercedes a Renault nebo i Honda tak by jejich kroky spis smerovali ke zrychleni a zlepseni Formule E a z toho by udelali pro moderni generaci vyrcholnou serii...Ti by se na soupereni s Ferrari v jejcih vlastnich serii vykaslali...Ale na to si myslim je jeste cas a osobne doufam ze k tomu ani nikdy nedojde..
    Jinak co se tyce motoru,tak situaci motoraru celkem chapu..klidne bych jim tuto eru motoru o pet let prodlouzil.Aspon by mel Renault a Honda vice casu na jejich stahnuti a aspon nejak by se jim vratili finace,ktere do toho vlozili....ale pokud se nemylim tak uz pri jejich zavedeni bylo odsouhlaseno ze ta era bude osmileta a pak ze dojde zas ke zmene a s tim asi nejak souhlasili vsichni... Ale pravda je takova ze proste ty motory jsou nehorazne komplikovane a drahe..Ja bych jim ty motory nechal treba do roku 2025....(ono to tak stejne na konec dopadne... :) )

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    Na to existuje jediná důstojná odpověď: OK, tak si jděte

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • S-fan

    S-fan

    212.111.22.XXX
    F1 už zase štve Ferrari. Tak čau. 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.145.XXX
    No tak ať už táhnou k čertu a vezmou si sebou třeba i Mercedes a Renault. Co až tak zásadního se může stát?
    - vytvoří si paralelní sérii, ale F1 přežije i bez nich. Super, budeme mít dvě série tam, kde je dneska jedna a obě se budou snažit být ta nej a každá na to půjde trochu jinak
    - vytvoří se paralelní série, F1 zanikne, paralelní série zaujme její místo. No a? Bude to to samé, akorát s jiným jménem, které si beztak časem koupí
    - F1 přežije, paralelní série se nechytne, automobilky se časem pokorně vrátí do F1. Nebo nevrátí, přijdou jiné
    - F1 nepřežije, paralelní série se nechytne? Časem -a nebude to dlouho trvat- se do uprázdněného místa vecpe nějaká nová série, která převezme roli F1. Něco jako když po zániku MS prototypů přišla série BTR

    Ale už by to mohli nějak rozseknout a přestat si porovnávat ptáky.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Mluvím tady o tom už delší dobu a po pravdě mě tohle moc nepřekvapuje. Pokud odejde Ferrari, odejde i Mercedes a dost možná i Renault. Ferrari F1 už tolik nepotřebuje, ale pro ostatní automobilky je prestiž, když mohou Ferrari porazit. Může to každý maskovat různými prohlášeními (sportovní hledisko, omlazení značky, ...), která jsou samozřejmě také založena na pravdě, ale ta soutěž s Ferrari, které je bráno po celém světě jako synonymum motorsportu na vysoké úrovni, je hodně lákavá. A o to cennější je jejich skalp.
    Pokud se zvedne třeba jen Ferrari s Mercedesem, nezůstane kámen na kameni. Obě automobilky půjdou zúročit své technologie a dotlačí FIA, ať se stávající jednotky někde využijí.
    Nová série není zase taková utopie. Automobilky mají dost na to, aby to zprvu zafinancovali a rozjeli. Udělají si každá B a C stáj, pokud se tam nepřidá část paddocku rovnou.
    Určitě souhlas s většinou názorů zde, že tento způsob řešení je trochu za hranou, ale F1 umí vydělat slušné prachy pro promotéra, které by poté zůstaly automobilkám a mohli je přerozdělit sami. A ještě by na tom vydělali. Jestli by to fungovalo? Nejspíš ano. Pokud odejdou automobilky a s nimi špičkoví piloti, tak kdo bude koukat na úroveň rovnou F1,5, když by vedle fungovala F1, byť by se musela jmenovat jinak?
    Realita je taková, že Liberty má pěkný záměr, ale není v postavení, kdy by měla něco jiného než práva na značku F1, Konkordskou smlouvu (která jak všichni víme může být pouze cárem papíru, pokud někdo odepíše odměny a jde) do konce roku 2020 a pár okruhů (tedy jestli jim je Bernie také prodal). Proti nim automobilky, které přes věrnostní bakšiše topí fůru peněz v motorových divizích a teď jim někdo chce sáhnout na bakšiš a motory samotné. A zrovnoprávnit závodění, když si sami jízdu na špičce těžce dotují. Taková situace Liberty nestaví do ideální pozice pro vyjednávání. Respektive pokud jim někdo odejde, stejně budou muset někomu dát podobné výhody, aby měl zájem se v F1 prezentovat. Nebo si motory budou muset zaplatit a ve finále budou asi hodně překvapeni, kolik jim na konci roku zbude. Protože ty stáje, které těmito kroky chtějí ochránit pořád budou chtít svých 50-100 milionů dolarů za rok, na které jsou zvyklé a mají na tom postavený svůj program.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001836

    uzivatel001836

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    V F1 je nějaký ustálený tok peněz, i když neférový, ale je. Neumím si představit, jaký tok peněz bude mít ta nová série, kde vezmou další stejně pomatené stáje, aby tam měl vůbec kdo jezdit. A hlavně tam nedostanou prachy za "historický přínos".

    Odchod Ferrari - znamená to, že přestane dodávat mnotory původním týmům F1? To by pak skutečně mohl být problém. Ale jak říkám - do roku 2021 je daleko a když budou Brawn s Todtem neoblomní, nic jiného, než zůstat v F1, jim nezbyde.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Odchod Ferrari může skutečně znamenat i odchod Mercedesu. Nebude proti komu bojovat a být mezi slepými jednookým králem asi není nejlepší reklama. Věřím že Ferrari má na to, aby otevřelo novou sérii, ale odchodem Ferrari a Mercedesu F1 jakožto vrchol motoristického sportu skončí. Pokud chce Brawn jenom sport, tak ať z toho udělá něco jako F2, ovšem se silnějšími motory a celý projekt F1 zajde na ubytě. Na F1 doslova parazitují nižší série a jenom kvůli královně motorsportu dokáží takto přežívat. Kdyby se dva největší výrobci motorů odtrhli, vznikne nezajímavé série s minimální návštěvností. Brawn si pořád nechce připustit že současná F1 je show, která táhne davy diváků. Ti s chtějí v prvé řadě dívat na ikony a sport je tam snad až na třetím místě. Pokud tohle Brawn rozkope, současnou F1 pohřbí a nikdo nikdy už ji nedá dohromady.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Nevím jak se na to dívají Ferraristi, ale mě je tento přístup Ferrari diplomaticky řečeno nepříjemný. Nevidím od nich žádné návrhy jak F1 udělat lepší, ale hlavně že už mluvěj o vlastním šampionátu, nemyslím že by získali velkou podporu, protože ty změny vlastně budou většině vyhovovat. Spravedlivější dělba peněz a dostupnější vývoj s cílem větší a dostupnější konkurence a zmenšení výkonnostních rozdílů. Jako já bych si přál aby v F1 bylo 10 továrních týmů co utratěj vše aby se dostali na čelo a bojovali tam, ale o to očividně není zájem a je třeba něco změnit. To jak cíleně ukazuje na Rosse Brawna, tohle bude hodně nepříjemné.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      S ohledem na návratnost investic do stávajících motorů je pro výrobce nejdůležitější zachování současného modelu. A tohle Brawn nechce pochopit. Pokud se budou co pár let v F1 měnit pravidla, Tvých vysněných 10 továrních týmů nikdy neuvidíš. Taky by se mi to líbilo, ale realita je jiná. Když se zaváděly stávající hybridy, psal jsem že je to pitomost, ale bohužel, někdo prosadil motory dražší 2-3x než předcházející generace. Nevím, jestli Bernie, FIA nebo automobilky. Ale pokud už tady jsou, bude třeba u nich ještě nějakou dobu vydržet. Vytvoření těchto techologií stálo automobilky nemalé peníze a ty se jim musí vrátit, protože F1 je v prvé řadě byznys, v druhé řadě show a o sport jde fakt až na třetím místě. A pokud ten žebříček teď hned okamžitě překopeš, F1 v současné podobě zanikne a bude z ní další nezáživná série určená úzkému okruhu zájemců, která nebude mít místo v televizi. Protože diváci chtějí vidět ikony jako Ferrari, Mercedes, velké jezdce jako Hamilton, Vettel, Alonso a podobně. Pokud z F1 uděláš ryze sportovní disciplinu, odejdou ikony a na týmy jako byl Manor nebo teď je třeba Sauber moc lidí chodit nebude. A pokud si myslíš, že změnou pravidel sem natáhneš automobilky, tak jsi na velkém omylu. Automobilky spíše F1 opouštějí, protože i pro ně je sport hlavně byznys. Kde jsou třeba Toyota, Jaguár, BMW? Vrátila se akorát Honda, přičemž její působení je za hranicí trapnosti a pořád nad ní visí Damoklův meč. Sám víš že Bernie byl Strejda Skrblík, ale pokud i on Ferrari a pár dalším týmům vyplácel mimořádné prémie, určitě dobře věděl, proč to dělá. Zruš tenhle model a F1 se vrátí do stavu, v kterém byla před Berniem a možná i do horšího. Potenciální zájemci totiž nebudou vědět, jestli se po vstupu do téhle discipliny nezmění pravidla a oni neprodělají gatě. A ještě jedna věc. Změň drasticky pravidla, odejdou velcí výrobci, s nimi odejdou i sponzoři a samozřejmě odejdou i největší piloti. Zkus nabídnout třeba Hamiltonovi, že bude mít na trati více sportu, ale bude vydělávat desetinu toho, co dneska? Myslíš že na to kývne? Ani náhodou. Odejde vydělávat jinam.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        No ono co se týče těchto motorů tak o problémových a drahých motorech se začlo mluvit záhy po jejich zavedení. No a výrobci si vymohli garanci že vydrží do roku 2020. Dávat jim víc vzhledem k tomu jak o ně není zájem není fér.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          To stejné se říkalo, když nahradily V10 modernější V8. Stejné je to teď. A stejné to bude i po roce 2020. Momentálně je dodávání motorů ostatním stájím trochu charita. A s tímhle přístupem to nebude nikdy lepší, protože automobilky si po roce 2020 vydupou to, že si budou dodávat motory klidně jen sami sobě, když se tak rozhodnou. Nebo půjdou. Do toho Renault s Hondou prohlásí, že opravdu nemají kapacity na to, aby dodávali motory do 5-ti stájí a že je taky potřeba, aby se připojil nějaký hodný strejda s nabitou prkenicí a dal jim dostatečně dlouhou jistotu, že se jim to takto vyplatí. Čímž se opět nedostaneme s náklady dolů. Do další generace motorů (ať už sebejednodušší) bude promítnuta investice do nových lidí, nových výrobních prostor, větších testovacích prostor a pochybuji, že na to někdo bude zvědavý.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            I to je bohužel varianta, ale to Brawna nezajímá. Ale asi by mělo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Rozhodně mělo. Protože zatím jsou v situaci, kterou nastavil Bernie. Lidi platí, větší půlka jde týmům, zbytek promotérovi. Automobilky to dotují a chtějí za to jet na čele. Občas některá chce dělat jen motory, tak se prezentují přes McLaren nebo Red Bull, kteří jsou specialisti na šasí.
              Ale pokud by to mělo být v rovině, že Liberty potřebuje motory a není tam možnost soutěže a prestiže - bude to hodně hodně drahé a z té menší půlky jim zbydou už jen oči pro pláč. 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama