DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn si přeje, aby Ferrari ve špičkové sérii motorsportu zůstalo, není ale ochotný se plně podřídit diktátu italské stáje.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 19.12.2017 07:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 14.12.2017 15:23
Ten odchod by pro Liberty nebyl trochui problém,… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 14.12.2017 18:04
Ferrari neodejde z F1, to jsou jen vyjednávací… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 14.12.2017 19:42
výrobci by se jen hrnuli, já se smíchy asi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Roman K.

Roman K.

80.78.146.XXX
Normalně by je propustily a jeste by vydelali miliardy eur.F1 pro ferrari neni vyhra, neustali tlak na vítězství ktere neprichazí ani v tymech ani v jezdcích a dlouho nebude.Bmw Toyota Lotus a jine tymy taky odesly.Bmw usetrilo odchodem 6,30 mld eur.ročně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.176.XXX
Těch možností je minimum.
- Formula E je v plenkách. Možná se časem vyvine, ale kdo ví, jak dlouho to bude trvat. Zatím je příliš pomalá, takže nemůže na velký okruhy, byla by tam ztracená. Na městský okruhy se zase nevmáčkne tolik diváků jak na autodrom. V kamerách jsou všechny okruhy stejný; betonový svodidla, ploty, ostrý zatáčky. Může se měnit destinace, ale stejně to bude sterilní. Navíc FE -i přes hype okolo ní- nikoho moc nezajímá, sledovanost stoupá pomaleji, než se původně doufalo, sponzoři s tím budou mít problém. Formula E je zatím konkurence tak možná pro DTM a bude trvat roky, než -a jestli vůbec- vyroste
- Le Mans je jednorázový. Ostatní závody mají ve srovnání s F1 naprosto minimální sledovanost a navíc jsou dlouhý. Už teď jdou řeči o tom, že 1.5-2 h F1 je nudně dlouhý, co potom šestihodinovky, na který se jezdí v WEC? Dál, LMP1 není o nic levnější než F1 (akorát teda má tu nižší sledovanost za stejný peníze), LMP2 je jednotná konstrukce a aktuální GT jsou prostě jenom GT. Je to víkendová kratochvíle gentlemanů a ne vrcholový motorsport, ve srovnání s formulemi je to rychlostí o ničem. Automobilky by musely FIU přesvědčit o zrušení nebo utlumení LMP a zavedení něčeho, jako byla v 2.pol. 90. let GT1 (který teda ve své konečné fázi nebylo o moc levnější než LMP) - a hlavně překopat strukturu GT závodění na větší množství kratších závodů.

Jediná šance by byla založit nový seriál od nuly. A už vidím, jak by se tam konkurence hnala, když by místo dnešní, relativně nezávislé organizace. šampionát vlastnilo konsorcium Ferrari - Mercedes.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Formule E je jen malá příprava na budoucí směr, kterým se to možná jednou vydá. Ferrari a Mercedes ještě určitě nějakou dobu pojedou hybridy. Takže pro ně stále dává smysl se prezentovat v podobné sérii. A klidně to může být F1, jen tohle myškování možná přijde Liberty dráž, než si mysleli. Také to může dopadnout tak, že Ferrari a Mercedes budou po roce 2020 pokračovat s technikou, kterou spoluurčí FIA s Liberty, ale nepodepíší novou konkordskou dohodu a své motory si nechají jen pro sebe a případné své "věrné". Pro ostatní bude muset zajistit motory Liberty a na to při vší úctě asi nebudou mít. Protože pořád tam budou týmy chtít ještě vydělat a budou dále očekávat, že dostanou konkurenceschopný motor za zlomek ceny návrhu a vývoje. A na to mají prachy a upotřebení opravdu jen velké automobilky.
Protože jestli je pravda to, co se říká, tak jen Mercedes už za V6 dal někde mezi 1-1,5 miliardy dolarů. Předpokládám, že Ferrari +-stejně a pochybuji, že Renault je tam, kde je s poloviční investicí. Honda to měla celé ještě dražší o několik desítek milionů, které dávala McLarenu formou sponzoringu.
Ve finále tedy jediný, kdo na tom může ztratit téměř vše je Liberty. Kromě značky F1, vlastnictví několika okruhů a historických statistik toho nemá moc co nabídnout. Nic, co by si automobilky neudělali po záštitou FIA sami.
A jak píšeš, prestiž Formule 1 je v těch značkách a špičkových technologiích. Liberty si možná mylně myslí, že teď víc frčí Careyho knír, ale bohužel ... 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ale oni nemusí zakládat žádnou další serii, mercedes pokukuje po formuli E, ferrari se může angažovat v le mans nebo taky přejít do formule E, těch možností je dneska spoustu a odchodem těchto značek půjde prestige formule 1 do kopru a tím pádem i přijmy liberty, takže by si to měli dobře spočítat, jestli se jim vyplatí spoléhat na to, že ferrari opět pouze blafuje...
... ale tentokrát bohužel dává odchod poměrně hodně smysl a svetříčkář jde hlavně po penězích a formule 1 stojí fiat dost poměz, které by si jinak mohlo stáhnout z ferrari na dividendě...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jako tvoje názory mě fakt baví. Brawn prohlásil, že atmosféra bez rekuperace již není na pořadu dne, takže možnost, že vyženou současné automobilky s vizí, že se vrátí k motoru, který ani neuvažovali, že by se použil, aby dostali alespoň nějaké motory, to mi přijde jako vážně úchylná myšlenka.
A myslet si, že si bude liberty poroučet a ferrari s mercedesm jim to budou platit a je to tak správně, to může taky napadnout jenom čecháčka.
Pokud chtějí, aby automobilky daly další milardu eur do vývoje další naprosto nesmyslné jednotky a ještě jim budou diktovat, za kolik to můžou prodávat dál, to je fakt na hlavu. Proč by jim to měli tyhle automobilky dál dělat???? Máš nějakej rozumnej důvod? A neplácej nesmysly s nějakou propagací zadarmo, protože miliarda mi jako zadarmo nepřijde

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

46.135.87.XXX
Nemusíš chodit daleko. Když jedou během víkendu Formule 2, hojná část lidí přítomných na okruhu se jde najíst. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Přesně tak. Jenže to je uzavřený kruh - automobilky utrácejí peníze za prezentaci aby se jejich piloti a týmy dostali do podvědomí lidí. Když zastropujeme výdaje, nebude zájem automobilek o nějaký sport na úrovni svazarmu a odejdou. No a F1 se sice stane bojem vyrovnaných týmů, ale bez pozornosti širokých mas. A pokud mi chce někdo oponovat, tak ať se podívá na kteroukoliv jinou motoristickou sérii. Sledovanost je tam v procentech (ne v desítkách procent) toho, jakou sledovanost má F1.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Už asi nechtěli okrádat promotéra, tak odešli, aby mohl promotér oškubávat malé týmy. 11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Problém je v tom, že když se co pár let mění pravidla, poškozuje to výrobce. Na jedné straně je tlak na co nejlepvnější motory, na druhé straně se co pár rokůů změní pravidla, takže automobilky mají málo času na zhodnocení svých investic do technologií. Pokud se chceme bavit o sportu za co nejmenší peníze, tak z toho udělejmě něco jako Formuli Škoda a bude to. Sice to bude ryzí motoristický sport, ale na okraji zájmu diváků. A pokud nesouhlasíš, tak si zkus porovnat, kolik lidí sleduje třeba Formuli Renault a kolik F1. Akolik z nich třeba zná poslední vítěze. Hamiltona zná každé malé dítě a i ti, kteří F1 nesledují, vědí, že to vyhrál,. A jsme u jádra problému. F1 je v prvné řadě kolotoč peněz a show, o sport jde snad až na třetím místě.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Máš recht, ale automobilky mají v ruce i motory a přes ně si pořád udrží výhodu. Představenstvo nikdy neschválí to, že se budou účastnit a pojedou ve středu nebo vzadu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Když to je takový super byznys, kde se zdarma prezentuješ a ještě vyděláš, tak proč tedy tolik týmů a i velkých z F1 odešlo? Nepočítám Manor a podobné trpaslíky, ale proč odešla Toyota, BMW nebo Jaguar, což nejsou zrovna piditýmy? Že by je to lehké vydělávání peněz a prezentování zadarmo přestalo bavit?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Naprostý souhlas. Liberty zatím nechce být za blbce, ale moc silnou pozici do vyjednávání jim nedávám. Pokud automobilky odejdou a udělají svoji sérii, tak F1 brzy pojde. Nikdo to nebude chtít dotovat a pokud bude lepší soutěž někde jinde, tak tam ani nikdo s ambicemi nebude chtít působit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Zdarma to opravdu není. Provoz stáje je jedna věc, ale všechny automobilky už utopili přes miliardu eur za počáteční vývoj motorů a každý rok je stojí cca dalších 200 milionů eur jejich vývoj. Ty "drobné", které dávají navíc na provoz stáje oproti ostatním většinou pokryjí sponzoři.
A je jasné, že žádná z těch automobilek pak není zvědavá na to, že tam přijde promotér, který jim udělá čáru přes rozpočet a začne dělat patky. To pak automobilky ty motory stáhnou a nechají to na Liberty, ať motory sežene. Liberty poptá motor podle stávajících regulí FIA, dostane cenovou nabídku od nezávislého motoráře a rovnou vyhlásí bankrot.
Podívej se na to i z jiné stránky. Mercedes stanovil v roce 2014 laťku. Ferrari to stálo jmění, ale dotáhlo se a teď do toho těžce sype i Renault, páč tam má tovární stáj a pochybuji, že představenstvo Renaultu schválilo návrat do F1 s vizí boje o šesté místo v PK. Takže pokud do toho Liberty šlápne, zůstane jim tam Honda + nezávislé týmy a to dost možná bez Red Bullu a Toro Rosso, páč Dietrich toho možná také rovnou využije a nazdar. Vesměs tam zůstane jen McLaren a sbor zoufalců. Navíc s motory Honda, které si budou moc dovolit uškrtit výkon a začít být spolehlivé. Fanoušci ve finále vyhrají, protože budou mít dvě špičkové série po sobě. 03
Jinak ta Tvá vize o tom, že automobilky budou někdy vzadu. Nikdo nedonutí automobilky dát plný motorový balík zákazníkům. Dají jim rok starou techniku, základní mapu a jeď si. Chtěl jsi levně, tak pojedeš pomalu. Ony si najdou způsob, jak si pohlídat nadvládu. Jen to pak bude totální fraška.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak za prvé, všichni neodejdou a pokud by F1 zlevnila a zjednodušila motory, tak logicky se nějaká automobilka najde co se bude chtít zviditelnit a využít odchodu...Mercedesu nebo Renaultu.A udělat nějaký dobrý 8valec či 10válec bez elektriky by nebyl problém a bylo by to levné.Nakonec pro jiné automobilky by neměl býtz problém dodávat motory. Věřím třeba že i Mercedes až odejde, tak motory bude dělat dál.
A klidně se směj....smích prodlužuje život. 11

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
01

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
výrobci by se jen hrnuli, já se smíchy asi neudržím nad tvojím "nadhledem"
Pokud by neodešli všichni motoráři, tak stejně bude potencionální záemce o vstup v obrovské technologické nevýhodě a všichni si to uvědomují, proto do F1 nikdo nechce a pokud by odešli všichni současní výrobci a udělali si z toho hundai series tak by se na to asi dívalo "spoustu" lidí

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
Amen.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ale no tak....kde máš bussines, že se zdarma prezentuješ a ještě vyděláš? V F1 to tak funguje.Ano jsou vyjimky , ale to je o neumětelství.Většina se účastní, protože vydělá, vědí že nevyhrají.Dělají za velký peníze křoví.
Ferrari kdysi čekalo na titul 21 let, přesto vydělávalo.
Pepane, když už něco pišeš, tak to musí mít hlavu a patu a to ohledně Ferrari prodejů rozhodně neplatí.Ferrari mělo skoro vždy vyprodáno, oni teď prodají více, protože se rozhodli více Ferrari vyrobit. Prodali bych jich ještě mnohem více, ale smůla, nebudou-nechtějí jich více vyrobit.To je celé.
Těm vepředu vyhovuje, že F1 drahá, mají pak jistotu že budou vpředu.Nový koncept se jim proto nehodí do krámu.Mají možnost investovat tolik peněz, že tomu povětšinou nelze konkurovat.(včetně lidský zdrojů a mozků) Tyto týmy nebudou umět z ničeho nic dělat monopost a vývoj za polovinu.Továrny a tým mají nastaven jinak.Rázem by mohli být nekonkurenceschopní, bez jakých-koli výhod.Teď to doženou penězi, koupí si skoro kohokoliv....a v budoucnu, jedni z mnoha.Proto to nechtějí dopustit, jim zcela vyhovuje, tak jak to je. Bude hodně velká pranice o vliv....teď mají tyto tými F1 pod kontrolou, mohou si i kapku diktovat, jakmile se ale změní parametry a budou "lehce" nahraditelní, jsou v pasti.Teď ještě mohou hrozit "jinou" serií, pak už ne.....

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ferrari neodejde z F1, to jsou jen vyjednávací kecy. Za prvé, co by dělali s těmi zaměstnanci a se všemi těmi věcmi kolem F1 ? To by museli zrušit a kapři si rybník nevypustí.

Vůbec zde neberete v potaz, kdyby dejme tomu a to je zcela nepravděpodobné, všuchni 3 odešli, je tu dalších X možností kde sehnat motory , případně další automobilky. Jakmile by byl levnější a jednodušší motor, věřte že by se výrobci jen hrnuli. Takže Ferrari kolovrátek je úsměvný, dělaly to tak vždy. ´Jen teď mají kapku silnějšího protivníka. Eklák vždy Ferrari uplatil a zbytek musel držet "pusu".....nakonec to i Eklák přiznal. takže bych byl ohledně tohoto fakt v klidu, nikdo jen tak neodejde.Holt řvou, protože jakmile bude možnost levných motorů, přijde konkurence a to oni nechtějí.Dělat levně monopost tyhle tými neumějí.Díky minulému nastavení peněz, měli F1 pod kontrolou a teď se bojí. Mohli by být lehce nahraditelní a to nechtějí dopustit.Vždy si mohli diktovat a teď se bojí že to skončilo.A to nemluvím jen o Ferrari, ale i o těch ostatních...takovej Oligopol. 03

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Ber to pragmaticky. Automobilky moc na F1 závislé nejsou, naopak je to horší. A prodeje vozů určitě nepodporuje vítězství v šampionátu. To by Ferrari za dob Schummachera mělo ty největší prodeje. Opak je pravdou. Dneska prodávají skoro dvakrát tolik vozů a přitom v šampionátu naposledy zvítězili s Rakkonenem. Určitě by se dokázaly úspěšně prezentovat i v jiných sériích, ale i kdyby F1 přežila ten odchod tří motorářů, nejsem si jistý že na týmy ala Haas, Sauber a podobně byla moc velké návštěvnost. A Ferrari jasně říká - jsme tým s nejdelší tradicí, vlastně na nás chodí nejvíce lidí, tak chceme za to benefit. A to je v pořádku, protože tahle "sportovní disciplina" je v prvé řadě byznys.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama