Pro Haas je prioritou aerodynamika. Letos ukončil vývoj dřív, hodlá kopírovat soupeře

Petr Hlawiczka, 8. prosince 2017, 06:30 Google+

Šéf Haasu Günther Steiner věří, že příští rok dokážou dosáhnout pokroku díky tomu, že se více zaměří na vývoj aerodynamiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean během kvalifikace v Mexiku

Romain Grosjean během kvalifikace v Mexiku | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Americký tým ve své druhé sezóně v F1 dokázal nasbírat 47 bodů, tj. o 62 % více než v předchozím ročníku, kdy si na své konto připsal jen 29 bodů. I když zůstal na 8. pozici mezi konstruktéry, tak mu na sedmé Toro Rosso scházely jen 4 body. A příští rok očekává, že to bude ještě lepší.

"Ve vývoji aerodynamiky toho musíme udělat více. Letos jsme ho zastavili velmi brzy. Při zpětném pohledu si řeknete: 'Proč jsme tohle auto nevyvíjeli více?' Ale snad se nám to vrátí příští rok, až začneme," popisuje Steiner pro Racer.

"Vývoj aerodynamiky jsme zastavili velmi brzy. Podle mě jde o oblast, kde potřebujeme nalézt ty největší zisky. Pokud zlepšíme aerodynamiku, budou lépe fungovat pneumatiky, takže půjde o stoupající, nikoliv o klesající spirálu. Snad se tam tedy dokážeme dostat," přemítá šéf Haasu, který ale kvůli omezeným zdrojům musí volit konzervativnější přístup.

img-responsive

Haas se hodlá více soustředit na aerodynamiku, aby se posunul vpřed | foto: Haas F1 Team

Kopírování ostatních funguje
"Opravdu nechápu ten agresivní přístup, když se všichni snaží se navzájem kopírovat, což je rychlé. Nemyslím si, že bychom byli týmem, který chce být géniem - něco vyvinout, co by potom nefungovalo, a byli bychom na dně.

Raději do toho půjdeme jistější cestou, která nám funguje lépe - podívat se, co dělají ostatní, a pokusit z toho dostat co nejvíce a možná to ještě zlepšit. Nemáme takové zdroje, jako velké týmy. Možná mají deset lidí na hledání mimozemských technologií, což si nemůžeme dovolit - nejsme tak vybaveni a ani to dělat nechceme.

Začali jsme minulý rok nabírat lidi, a ti stále přibývají. Máme jich více než loni, když jsme startovali. Tehdy jsme jich neměli dost, protože jsme zrovna začali. Náš aerodynamický vývoj by měl být lepší a konzistentnější," dodává Steiner.

Vytisknout

Diskuze: Pro Haas je prioritou aerodynamika. Letos ukončil vývoj dřív, hodlá kopírovat soupeře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Brazílii

Vettel si bude v příštím souboji o titul počínat "chytřeji"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud