Dostane prezident Ferrari do F1 i Maserati? Usiluje o spolupráci s Haasem

Albert Hadáček, 7. prosince 2017, 17:52 Google+

Po uzavření dohody mezi Alfou Romeo a Sauberem to vypadá, že Ferrari bude i nadále tahat za nitky, aby si vytvořilo i druhou juniorku, tu by mohl zastávat Haas.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 15.12. 13:15) Napište svůj názor
Grafický návrh vozu Haas - Maserati

Grafický návrh vozu Haas - Maserati | foto: Sean Bull

Sdílejte článek

Sauber bude mít v příštím roce jako titulárního sponzora Alfu Romeo, čímž švýcarský celek potvrdil svou pozici juniorského týmu Maranella. To se projevilo i na sestavě pilotů. Italové do Sauberu protlačili letošního šampióna Formule 2 Charlese Leclerca, a to na úkor Pascala Wehrleina. Druhý talent Ferrari - Antonio Giovinazzi - angažmá nemá, a to i přes nátlak na zákaznický tým Haas.

Nyní se ale objevily zprávy o tom, že výkonný ředitel Fiat Chrysler Automobiles a prezident Ferrari Sergio Marchionne by rád do královny motorsportu dostal i další italskou automobilku, a to Maserati. Probíhají diskuze s Haasem, u něhož by mohlo dojít v příští sezóně ke změně názvu a Maserati by se stalo titulárním sponzorem, stejně jako tomu je nyní v týmu Alfa Romeo Sauber F1.

Je tedy otázkou, zda se Gene Haas, jenž má zatím dostatek financí pro chod týmu, nechá zlákat na nabídku Ferrari, čímž by pomohl své stáji, která kvůli vzhledem nováčka nemá zas takové příjmy jako týmy v přední části pole. Ve hře je i politický vliv a Haas by tak s největší pravděpodobností přišel o suverénní pozici vůči svému dodavateli pohonných jednotek a potvrzenou jezdeckou sestavu Romain Grosjean a Kevin Magnussen. 

Maserati se ve Formuli 1 objevovalo v různých formách v úplných počátcích tohoto sportu. Svůj vlastní vůz italská automobilka měla naposledy koncem padesátých let. V letech šedesátých pak dodávala motory britské stáji Cooper.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dostane prezident Ferrari do F1 i Maserati? Usiluje o spolupráci s Haasem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 15.12.2017 13:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton po startu Velké ceny Abú Zabí

Šéfové týmů volili nejlepší jezdce roku 2017. Vítěz nepřekvapí, který mladík je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama