DISKUZE K ČLÁNKU

Zpět ke čtyřem motorům na sezónu se nevrátíme, potvrzuje prezident FIA

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt vyslal ráznou odpověď některým týmům, které stále usilují o zvýšení počtu motorů na příští sezónu pro své jezdce ze tří na čtyři, jak tomu bylo doposud.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zpět ke čtyřem motorům na sezónu se nevrátíme, potvrzuje prezident FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 07.12.2017 14:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 06.12.2017 11:52
A to ještě omezili TV diváky alá placené kanály.… »
» jurgenb (Hlasovali 2 lidé) 06.12.2017 11:43
A pane Todte, neuvažujete ještě třeba o… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 06.12.2017 11:41
Ok, logiku vše má. Ovšem ono se za 4,5, 6 motor… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Díky, Jeane. Tím se nám šampionát téměř určitě smrskne opět na Mercedes a Ferrari ...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jurgenb

    jurgenb

    109.105.39.XXX
    A pane Todte, neuvažujete ještě třeba o povinnosti formulí při závodech mít rezervní kolo, sadu pojistek a žárovek + reflexní vestu?
    Takových 3,14čovin se tu vymýšlí, že bych se ani nedivil.
    Tankování - zakázáno.
    Spotřeba - omezeno.
    Otáčky - omezeno.
    Počet součástek / komponentů - omezeno.
    Suma sumárum: Seriál F1 - zk*rveno!!

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Ok, logiku vše má. Ovšem ono se za 4,5, 6 motor jako nebude platit? Bude, to bude muste stejně někdo zaplatit, asi to zůstane na výrobci a ten bude tlačit na to, aby se jezdilo "pomaleji".Hoši nepřetěžovat :-) Ale vážně, že to chce Renault mne překvapilo, na druhou stranu, RB mohl lobovat i kvůli Hondě.Ta rozhodně ještě úpravy na 3 motory / sezóna nemá. No uvidíme.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jurgenb

      jurgenb

      109.105.39.XXX
      No pokud se nemýlím, tak se platí za dodávky motorů na rok. Není tam napsané, že sis zaplatil tři a případně čtvrtý zacáluješ znovu. Tam by se pak při hnidopišství dalo totiž uvažovat o reklamacích za kusy, které nevydržely při správném používání apod a to nikdo z nás fakt nechce.
      To je přesně důvod, proč nejsou motory levnější. Je to paušál na sezónu. Kdyby bylo povoleno 10 motorů, tak stojí každý (při paušálu 20M za sezónu) motor 2M. Když jich bude jen pět, stojí každý 4M. Při čtyřech motorech je to 5M a při třech je to 6,33M.
      A to jsou ty úspory? Když motory (rozuměj dodávky motorů) nezlevňují rok co rok, tak při "nutnosti" použít méně a méně motorů stojí ten motor prostě více a více.
      To jako ti megahlavouni z FIA fakt nevidí? Vidí, ale vyhovuje to motorářům, takže se drží kušna.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Roco

      Roco

      89.111.77.XXX
      No tys me rozsekal 18
      RB loboval kvuli Rencku s tim bude jezdit pristi rok a ne kvuli komukoli jinemu. Ty vis s kym bude jezdit RB v roce 2019??? Ty vis kolik motoru bude v roce 2019??? Dle meho, Renault souhlasi jen proto, za tim neco sleduje, pravdepodobne snizeni vykonu motoru u konkurence kvuli spolehlivosti, takze je sance dohnat konkurenci bez vlastniho pricineni 18
      Ty vis jaky ma upravy Honda? Jestli je ma na 3 motory neba na 2 nebo na 5???
      Ty si dobre mimo 18
      Nemas nejakyho zarucenyho tucha co bude v roce 2020 18

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Honda neměla a byli tady infa od Petra ještě v září, vůbec motor pro rok 2018 na stolici. V zásadě jim v té době motor pro rok 2017 ani moc nefungoval.Takže těžko mohli něco pro rok 2018 za tak krátkou dobu vymyslet. kolik bude motorů v roce 2019? No pokud se všichni nedohodnou jinak, tak 3.
        Ano, snížením výkonu lze prodloužit životnost, ale tudy cesta nevede.Všichni chtějí výkon zvyšovat, takže budou se snažit dělat motory, co více vydrží.
        Napsal jsem že RB loboval i kvůli Hondě. A to znamená že kvůli "sobě" a i kvůli Hondě, potažmo pro "dobro" celé F1.
        Nevím proč bych měl být mimo.To jen ty zde vymyšlíš prapodivnou teorii a ještě seš drzej. 02

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Roco

          Roco

          89.111.77.XXX
          Honda me nezajima, kor ne co bylo v zari.
          O roku 2019 se muze jeste v klidu jednat, ale to ted neni na poradu dne.
          Ted se resi 2018 a jediny kdo tu neco vykrikoval byl RB a McL a ty jak vime pristi rok jezdi s Renaultem. A jak vsichni vime, tak mel Renault dost velke problemy s celym motorem.
          Spise mi to prijde, ze se RB obava, aby ten Renault nebyl nejmene spolehlivy ze vsech jednotek. RB jiste vidi, jak na tom Renault skutecne je i ve vyvoji, rozhodne vi vice nez ty.
          ***
          Příspěvek byl redakčně upraven.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    17 Za mě je to pro F1 špatně, i když změnu nemohl v současném systému hlasování čekat asi nikdo. Pro mě může být malou útěchou že to tak chce i Renault, tak snad se na to též dobře připravil a McLaren na tom nebude škodný.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jurgenb

      jurgenb

      109.105.39.XXX
      No nevím - Renault chtěl 1,6litrová turba a byl nakonec na to připraven? Odpovězme si sami...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Nebyl, jediný připravený vypadal Mercedes. Ovšem nutno dodat že zpětně po tom co při vstupu předvedla Honda tak nakonec připravený asi i byly 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jurgenb

          jurgenb

          109.105.39.XXX
          U Hondy se sešlo více nepříznivých faktorů naráz. Motor 1,6 V6 turbo pro ně není problém sestavit i s odpovídajícím výkonem, ale vstupovaly tam faktory jako size zero (které prosazoval McL), který jim nemusel vyhovovat. Poté tam bylo plno elektrokravin, se kterými předtím neměli žádné zkušenosti.
          Ale tím neomlouvám to, že tři roky hrají druhé (nebo třetí) housle, protože druhé hraje Renault. Sezónu bych chápal (asi jako každý), druhá byla už napováženou, třetí už prostě přůšvih.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            No on McLaren na size zero jistě neměl monopol a pokud spolupráce vypadala ze strany Hondy jen jasně, uděláme, není problém, tak pak mohu s klidem říci, že si za to mohla sama v plném rozsahu. Ta spolupráce je o tom vymyslet ten nejlepší balík a Honda očividně jen slibovala a nebyla schopná dostát svých slibů.
            No mě zklamali hodně, nejen tím jak do F1 vstoupili připraveni, ale i tím jak se s tím vypořádali a co při tom nakecali 17

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • achmed-cz

            achmed-cz

            212.24.138.XXX
            Honda sama přiznala, že na size-zero McLaren příliš netlačíl, a že oni sami samurajsky prohlašovali, jak to bez problému zvládnou.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.238.XXX
              Samurajsky 04
              Kdyby samurajsky nejen slibovali, ale nesli i následky, tak už jim dneska ze zad čouhá zakrvácená špička wakizaši...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32

FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Lando Norris je dalším talentovaným mladíkem McLarenu

"Norrise čeká v roce 2018 rušný život," říká šéf McLarenu. Páteční tréninky mu ale nedá

Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu

Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama