Zpět ke čtyřem motorům na sezónu se nevrátíme, potvrzuje prezident FIA

PH, 6. prosince 2017, 06:30 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt vyslal ráznou odpověď některým týmům, které stále usilují o zvýšení počtu motorů na příští sezónu pro své jezdce ze tří na čtyři, jak tomu bylo doposud.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 07.12. 14:52) Napište svůj názor
Jean Todt

Jean Todt | foto: FIA

Sdílejte článek

Například šéf Red Bullu Christian Horner se pokoušel několikrát změnit pravidla, protože podle něj je snížení počtu pohonných jednotek na pouhé tři kusy na jezdce a sezónu čítající 21 závodů "čisté bláznovství."

K prosazení této změny na poslední chvíli by ale bylo třeba souhlasu všech týmů i FIA. A proti byl Renault i Ferrari - jeho prezident Sergio Marchionne na poslední schůzce Strategické skupiny vzal všem naději na to, že by se mohlo něco změnit.

Jean Todta sice mrzí množství penalizací, které byly letos uděleny za využití nadlimitního množství komponent, do situace ale nehodlá zasáhnout: "Jde o něco, o čem bylo rozhodnuto. Někteří lidé stále přemýšlejí o tom, proč nemáme jeden motor pro celý šampionát. Nejde o nic nového. O roku 2018 se rozhodlo před několika lety."

Využité součástí pohonných jednotek v sezóně 2017: Mercedes průměrně 3,6; Ferrari 4,1; Renault 5,1 a Honda 9,1

Využité součástí pohonných jednotek v sezóně 2017: Mercedes průměrně 3,6; Ferrari 4,1; Renault 5,1 a Honda 9,1 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Měli jsme s týmy několik schůzek. Způsob, jakým jsou pravidla tvořena a jak se na ně dohlíží, znamená, že bychom potřebovali 100% souhlas [všech], abychom se vrátili ke čtyřem motorům. A ten my nemáme. Proto jsme na třech," vysvětluje Todt.

F1 podle něj neměla jinou možnost, než jejich počet snížit kvůli snižování nákladů, jinak by si podle něj menší týmy je nemohly dovolit od výrobců odebírat.

"Není to podle mě snadné najít to správné řešení. Pokud byste nic neudělali, pak by byl nákup motorů dražší. Pro FIA by nebyl problém rozhodnout, že nebudete omezeni počtem motorů, ale pro soutěžící by to problém byl. Musíte to tedy převést v penalizace na roštu," dodává prezident FIA.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zpět ke čtyřem motorům na sezónu se nevrátíme, potvrzuje prezident FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 07.12.2017 14:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Brendon Hartley v tréninku v Bahrajnu

Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

Úřadující mistr světa F1 Nico Rosberg už jen v roli diváka

Rosberg opouští Kubicův management. Co je příčinou?

Kimi Räikkönen v Bahrajnu

Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

Lewis Hamilton s Mercedesem W09 v Bahrajnu

Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Sergio Pérez v Bahrajnu

Pérez věří, že se může rovnat s těmi nejlepšími. Nechápe, proč si jej špičkové týmy nevšímají

Carlos Sainz s Renaultem RS18 v Austrálii

Šéf Renaultu o ztrátě Sainze na Hülkenberga: Vzpomeňte, jak si vedl proti Verstappenovi

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull je nejčasteji předjíždějícím týmem sezóny 2017

Předjížděcích manévrů letos o polovinu ubylo. Kdo zdolal nejvíce soupeřů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Podle Hamiltona je Mercedes momentálně možná až třetím nejrychlejším týmem

  2. Skutečný McLaren se ukáže až ve Španělsku, zatím jezdí jen s evolucí loňského vozu

  3. F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

  4. Jak vnímá McLaren vítězství Red Bullu se stejným motorem? "Dobrá motivace," říká Alonso

  5. Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

  6. "Max musí více přemýšlet." Zklamaný Jos Verstappen se syna po další kolizi už tolik nezastává

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud