Zpět ke čtyřem motorům na sezónu se nevrátíme, potvrzuje prezident FIA

PH, 6. prosince 2017, 06:30 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt vyslal ráznou odpověď některým týmům, které stále usilují o zvýšení počtu motorů na příští sezónu pro své jezdce ze tří na čtyři, jak tomu bylo doposud.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 07.12. 14:52) Napište svůj názor
Jean Todt

Jean Todt | foto: FIA

Sdílejte článek

Například šéf Red Bullu Christian Horner se pokoušel několikrát změnit pravidla, protože podle něj je snížení počtu pohonných jednotek na pouhé tři kusy na jezdce a sezónu čítající 21 závodů "čisté bláznovství."

K prosazení této změny na poslední chvíli by ale bylo třeba souhlasu všech týmů i FIA. A proti byl Renault i Ferrari - jeho prezident Sergio Marchionne na poslední schůzce Strategické skupiny vzal všem naději na to, že by se mohlo něco změnit.

Jean Todta sice mrzí množství penalizací, které byly letos uděleny za využití nadlimitního množství komponent, do situace ale nehodlá zasáhnout: "Jde o něco, o čem bylo rozhodnuto. Někteří lidé stále přemýšlejí o tom, proč nemáme jeden motor pro celý šampionát. Nejde o nic nového. O roku 2018 se rozhodlo před několika lety."

Využité součástí pohonných jednotek v sezóně 2017: Mercedes průměrně 3,6; Ferrari 4,1; Renault 5,1 a Honda 9,1

Využité součástí pohonných jednotek v sezóně 2017: Mercedes průměrně 3,6; Ferrari 4,1; Renault 5,1 a Honda 9,1 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Měli jsme s týmy několik schůzek. Způsob, jakým jsou pravidla tvořena a jak se na ně dohlíží, znamená, že bychom potřebovali 100% souhlas [všech], abychom se vrátili ke čtyřem motorům. A ten my nemáme. Proto jsme na třech," vysvětluje Todt.

F1 podle něj neměla jinou možnost, než jejich počet snížit kvůli snižování nákladů, jinak by si podle něj menší týmy je nemohly dovolit od výrobců odebírat.

"Není to podle mě snadné najít to správné řešení. Pokud byste nic neudělali, pak by byl nákup motorů dražší. Pro FIA by nebyl problém rozhodnout, že nebudete omezeni počtem motorů, ale pro soutěžící by to problém byl. Musíte to tedy převést v penalizace na roštu," dodává prezident FIA.

Vytisknout

Diskuze: Zpět ke čtyřem motorům na sezónu se nevrátíme, potvrzuje prezident FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 07.12.2017 14:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull je nejčasteji předjíždějícím týmem sezóny 2017

Předjížděcích manévrů letos o polovinu ubylo. Kdo zdolal nejvíce soupeřů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud