McLaren vysvětluje příčinu potíží, které v závodě zažíval Vandoorne s "rallye vozem"

Petr Hlawiczka, 30. listopadu 2017, 06:30 Google+

Stoffel Vandoorne si během nedělní Velké ceny Abú Zabí stěžoval, že mu jeho monopost klouže po dráze a že s ním bojuje jako s vozem rallye. McLaren dodatečně zjistil, co bylo příčinou jeho problémů.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 30.11. 13:16) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne ve Velké ceně v Abú Zabí

Stoffel Vandoorne ve Velké ceně v Abú Zabí | foto: McLaren

Sdílejte článek

Mladý Belgičan se trápil s ovladatelností svého vozu od počátku závodu, v němž dojel jako 12. z osmnácti klasifikovaných pilotů, zatímco jeho týmový kolega Fernando Alonso vybojoval dva body za deváté místo.

Když se McLarenu auto vrátilo z parc fermé, tak jeho mechanici při kontrole zjistili, že část difuzoru byla zablokována černou páskou, kterou tým nepoužívá. To ho stálo velkou porci přítlaku.

"Myslíme si, že Stoffel odjel celý závod s velkým kusem pásky uvízlým v difuzoru. Tento druh super-lepivé, pěticentimetrové pásky používají týmy při závodech silničních vozů k přichycení předního nárazníku. Na konci závodu měl v levé části plotu difuzoru 20cm kus," popisuje závodní inženýr Tom Stallard.

img-responsive

Vandoorne za sebou i přes velkou ztrátu přítlaku udržel 6 vozů | foto: Haas F1 Team

"Věříme, že během závodu tam měl té pásky mnohem více. Měřili jsme ztrátu přítlaku - odpovídala otevření DRS, jenže se projevovala po celé kolo, a bez poklesu odporu. Také ztráta na difuzoru byla symetrická, ale na konce se páska nacházela pouze na levé straně," pokračuje pro Autosport Vandoorneův inženýr.

"Kolem 22. kola se difuzor částečně zotavil a tempo Stoffa se zlepšilo. Myslíme si, že do té doby měl ucpané obě strany, pak se ale uvolnil a zůstal už jen na levé straně. Odhaduji, že původní kus musel měřit kolem 50 centimetrů," říká Stallard.

Jeho domněnku mu po závodě potvrdil i Pierre Gasly z konkurenčního Toro Rosso: "Jezdil v prvním stintu za Stoffelem a řekl, že jeho auto bylo neuvěřitelně přetáčivé a že také viděl, jak mu něco vlaje v difuzoru. Vzhledem k tomu si myslím, že Stoffel odvedl výjimečnou práci nejen v tom, že udržel svůj vůz na trati, ale také že za sebou udržel 6 aut."

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren vysvětluje příčinu potíží, které v závodě zažíval Vandoorne s "rallye vozem"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 30.11.2017 13:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica při testech s Williamsem v Abú Zabí

Williams odmítá diskusi o Kubicově rychlosti, testy podle něj bez problémů…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud