Nuda v Abú Zabí? "Není vhodné pro závodění," kritizuje nedostatek předjíždění Hamilton

Petr Hlawiczka, 27. listopadu 2017, 06:30 Google+

Lewis Hamilton si včera postěžoval na nedostatek předjíždění ve Velké ceně Abú Zabí a na její poměrně nudný průběh, který přičítá konfigurací tamějšího okruhu Jas Marina. Ten se podle něj pro současnou generaci monopostů Formule 1 nehodí.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 30.11. 20:46) Napište svůj názor
Unikátní výjezd z boxů tunelem pod tratí

Unikátní výjezd z boxů tunelem pod tratí | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Úřadující mistr světa po celou dobu pronásledoval svého týmového kolegu Valtteriho Bottase, a i když jej několikrát stáhl, tak se před něj dostat nedokázal. K tomu by musel být minimálně o 1,4 sekundy na kolo rychlejší, což s identickým vozem a použitými směsmi pneumatik nebylo ani před dlouhé rovinky dost dobře možné.

"Na rovinkách vás to sice [v aerodynamickém stínu] potáhlo, ale jakmile jste se dostali do posledního sektoru... Je to skvělá trať, ale žel autům moc nesedí. V posledním sektoru zkrátka nedokážete následovat [vůz před sebou]," popisuje britský pilot Mercedesu.

"Jde o jednu z nejhorších tratí v tom smyslu, že k předjetí vozu před vámi potřebujete 1,4sekundovou výhodu. A my máme stejné auto. Mezi námi je rozdíl pár desetin, takže jsem ho nikdy nebyl schopný předjet, pokud by neudělal velkou chybu a nevyjel mimo - a i tak tady mají obrovské únikové zóny, které vám umožní udržet se vpředu," kroutí hlavou Hamilton.

img-responsive

Začátek Velké ceny Abú Zabí 2017 | foto: Daimler AG

Přesto se pokoušel o zdolání svého týmového kolegy: "Inženýři říkají, že pro předjetí potřebujete rozdíl 1,4 sekundy. Nezáleží na tom, které auto je před vámi. Bylo by to těžké. To, že jsem se dokázal dostat tak blízko, ukazuje, že jsem měl dobrou rychlost.

Ale jakmile se dostanete na dostřel 1,2 sekundy, tak je to jako byste narazili do zdi a auto zastavilo. Obecně začnete všemi čtyřmi koly klouzat po dráze. Dnes to bylo hodně jako v rallye," vysvětluje Hamilton, jež se letos dočkal svého čtvrtého mistrovského titulu.

img-responsive

Piloti Mercedesu ve vzájemném objetí po skončení závodu | foto: Daimler AG

Bottas jeho dojmy jen potvrdil: "Cítil jsem, že je pro mě 3. sektor dobrý, ale zároveň jde o trať, kde se v 3. sektoru za někým jde fakt obtížně. Já jsem to pocítil, když jsem se přiblížil vozům o kolo zpět, kolik ztrácíte. Věděl jsem, že se Lewis bude vždycky trápit, jakmile se ke mně v 3. sektoru přiblíží. Vážně jsem závod kontroloval. Všichni vědí, že tady předjíždění není snadné."

A i když Hamilton uvedl, že není "traťovým návrhářem a neví, co by se dalo pro zlepšení změnit," tak architekt okruhu Hermann Tilke už něco v hlavě mám: "Máme nápad na změnu jedné zatáčky. Jde o velmi drobnou změnu, možná ale bude mít velký dopad."

Vytisknout

Diskuze: Nuda v Abú Zabí? "Není vhodné pro závodění," kritizuje nedostatek předjíždění Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 30.11.2017 20:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen u svých mechaniků

Nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull u Verstappena, nejdelší stint Vandoorne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud