DISKUZE K ČLÁNKU Prohlášení po závěrečném závodě: Vettel uznává, že Hamilton byl letos lepší

Sezóna 2017 je historií. V posledním závodě zvítězil Valtteri Bottas. Jak hodnotí závěrečný závod roku v Abú Zabí jednotliví piloti a představitelé týmů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Prohlášení po závěrečném závodě: Vettel uznává, že Hamilton byl letos lepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 28.11.2017 08:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasoval 1 člověk) 27.11.2017 16:06
Podle mýho vnímání Massa Strolla přejel naprosto… »
» rock (Hlasoval 1 člověk) 27.11.2017 09:13
Doplním kolegu Jindricha K.: nechce se mi to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000173

    uzivatel000173

    78.102.36.XXX
    Kimmi to řekl tak jak to je,sakra co to je za závodění ve formuli1 když se musí podle pravidel šetřit benzín. Svět se v prd.l obrací to není královna motorsportu ale šaškárna, a na tom by se značka jako Ferrari neměla podílet!!!!!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Jak může být Massa spokojen, když jej v závodě převálcoval i Alonso s nejslabším motorem. I S(troll) byl mnohem bojovnější.Myslím si, že jeho nejlepším vystoupením dneska byly ty koblížky po závodě.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jindrich K.

      Jindrich K.

      89.103.114.XXX
      No možná byl Stroll bojovnější, ale ten kdo bodoval byl Massa 11 . Jinak vzhledem k (ne)kvalitám letošního Williamsu to byl normální výkon. Pokud Williams bude pokračovat v sestupném trendu tak příští rok budou bojovat se Sauberem ...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Massa 43 bodů, S(troll) 40 bodů. A to po jednom závodě mladík nad veteránem vedl. To nevypadá na převahu ostříleného kozáka, který by měl svého mladšího kolegu zaučovat a vést tým v ladění závodního vozu. Přitom jsem měl kdysi Massu hodně rád. Fakt uměl a obdivoval jsem jeho styl. Ale po zranění už to není ten samý člověk a z nostalgie se v F1 žít nedá. Mylím si že až se mladý Lance ještě trochu více otrká, bude mít konzistentní výkony po celou sezónu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jindrich K.

          Jindrich K.

          89.103.114.XXX
          To je všechno fakt, ale minimálně 15 bodů získal po neskutečný haluzi, kdy se k bodům dostal jako slepej k houslím. On měl 3-4 závody kde ne díky rychlosti, ale štěstí zajel výsledek a zbytek sezony obvykle koukal na zadní křídla soupeřů z uctivé vzdálenosti. Trošku jako Maldonado. Když si to sedlo dokázal i vyhrát. Jinak byl spíš neviditelnej pokud zrovna nejel demoliční derby. Je možný, že kdyby Williams dokázal postavit hodně dobrý auto a měl týmovýho kolegu, který mu pomůže se najít, že to bude jak říkáš, ale obávám se, že příští Williams bude opět větší plečka a týmový kolega bude v buď jasně rychlejší nebo platič co bude rád, že dojede do cíle.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Ono i to štěstí k tomu závodění patří, ale jak se pral včera s Grosjeanem, tak to si mě získal. Massa by to po prvním předjetí vzdal, Lance se pral do okamžiku než musel do boxů.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.148.XXX
              Doplním kolegu Jindricha K.: nechce se mi to hledat, ale jestli se nepletu, tak v tom Baku Massa odstoupil bez vlastního zavinění z pozice, ze které měl reálnou šanci na 12. vítězství kariéry. Stroll byl většinu sezóny úplná mrtvola, skoro polovinu svých bodů získal po haluzi v jednom závodě (a i v něm nebyl lepší než Massa) a víc než body o jejich výkonnosti vypovídá celosezónní porovnání v závodech, které dokončili oba (10:4 pro Massu).

              Něco naznačí i výsledky kvalifikací: Massa průměrně 10.4 (11x v TOP10), Stroll průměrně 14.9 (3x v TOP10). Kvalifikační souboj 17:2 pro Massu.

              Důchodce vymazal kluka, který ho vytlačil z týmu. Nastávají černé časy pro Williams.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Pravdu díš. Massa před odstoupením byl o pozici před Strollem a asi by se nenechal tak snadno vyškolit po restartu. Jinak celou dobu předtím jel o cca 0,3-0,5s na kolo rychleji než Stroll, takže by nejspíš byl schopen držet s Riccim krok. Víceméně pokud by neměl jiný problém, nejspíš by bojoval s Riccim o první místo, druhé by si pohlídal. Stroll o něj přišel před cílovou čarou.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Kritizujete kluka, který má v F1 odjetých 20 závodů a porovnáváte ho s matadorem, který je v této disciplině od roku 2002. Massa měl S(troll)a doslova vyžehlit podobným způsobem jako Sainz Kvjata. Je jasné že Lance ještě nemá zažité určité mechanismy a pořád se učí na rozdíl od Felipeho. Přes to dvakrát v sezóně dojel Massa za začínajícím kolegou. A opakuji že včerejším výkonem S(troll) dokázal že se učí a postupuje nahoru. Rozhodně bych ho neodepisoval.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    194.228.59.XXX
                    Pepane, rychlost na jedno kolo se v průběhu kariéry až o tolik nelepší.
                    Každý z těch kluků má při vstupu do F1 nakroužíno na okruzích tolik kilometrů, že to běžný člověk nenajede za celý život autem po běžných komunikacích. Jen pro představu - v motokárách se natestuje cca 10-15 tisíc kol ročně. Délka okruhu je většinou kolem kilometru. K tomu najedou ještě 2 tisíce kol na závodech. Takže to není tak, že by se do F1 někdo chodil něco učit, oni už to dávno umí. Jen se sbírají zkušenosti a fyzicky se s tou zátěží srovnává tělo. Massa ho letos jasně předčil, jen měl víc smůly, toť celé.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.148.XXX
                    Podle mýho vnímání Massa Strolla přejel naprosto srovnatelně s Sainzovou převahou nad Kvjatem. Body nejsou všechno.

                    Netvrdím, že to Stroll třeba jednou nezvládne. Za rok, za dva, za tři. Třeba. Zatím se přizpůsobil v každé z nižších kategorií, i když ne hned. Ale tvrdím, že zatím nedosahuje Massovy úrovně ani jen vzdáleně.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pepan

                      Pepan

                      89.24.157.XXX
                      To není jenom o rychlosti na kolo. To je o zkušenostech, o orientaci ve skrumáži po startu a podobně. když si porovnáš Ricciarda s Verstappenem, tak Max na kvaldy celkem slušně vede. Má i rychlost na kolo lepší, ale když se podíváš do tabulky, Ricci jej celkem slušně převálcoval. Prostě se v F1 vyskytuje déle a jeho zkušenosti mu zajistily méně karambolů a tím i větší bodový příděl. Kromě toho nejde srovnávat ježdění v motokáře s efjedničkou. Když do sebe drcnou dvě motokáry po startu, nic se neděje a jede se dále. Když do sebe drcnou dvě formule, obvykle lítají karbony, někdy je i proříznutá guma nebo auto okamžitě na odpis. A tohle se nejde naučit během pár závodů. To jsou zkušenosti, které ten kluk musí nabrat. Massa měl na to 15 let. A to mám celou dobu na mysli. Auta jsou rychlejší než cokoliv jiného, co dříve Lance řídil a prostě se musí otrkat. Ale i když pořád není konzistentní, za ten nedělní závod se stydět nemusí.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        rock

                        82.117.159.XXX
                        Já myslím, že zrovna konkrétně za nedělní závod se naopak stydět musí. Všechny ty problémy, který ho potkaly, byly jenom jeho chyba. Nezvládnutá práce s pneumatikami, probrždění, jezdecké chyby, poškození auta. To auto nemělo žádnej technickej problém, vyjma elementu mezi volantem a sedačkou, kvůli kterýmu bylo druhý -stejný- auto nevím, o minutu / 8 míst rychlejší. Jeden povedenej manévr to nespasí. Chápu, co chceš říct, ale já tam ten potenciál v dohledné době nevidím. Stroll na konci sezóny nechápal, co má dělat s autem úplně stejně zoufale jak na začátku. Podle mne ho mohl Massa klidně ještě nejmíň jednu sezónu v pohodě ztrapňovat coby hobby driver těsně před důchododem - a prostě nevěřím, že by tomu Stroll dokázal zabránit.

                        Ricciardo vs Verstappen je jiná situace. Tam každej z těch dvou dokázal něco nabídnout; Verstappen -asi- víc surovýho talentu, Ricciardo víc přehledu. Suma sumárum to zatím vychází líp pro Ricciarda. Ale tam se to muže otočit kdykoliv, klidně mohlo i letos, klidně může příští rok.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Pepan

                          Pepan

                          89.24.157.XXX
                          Na Lancovi se evidentně neshodneme, ale Maxe Ti podepíšu sakumprásk. Na něm je vidět že je talent, akorát se potřebuje trochu zklidnit. Škoda že se upsal u Red Bullu na tak dlouhou dobu. nemyslím si že v roce 2018 budou konkurenceschopní a Hondastory bude mít další kapitolu nekonečného příběhu. A Massa měl jít do důchodu už loni. Jeho zisk bodů v sezónách má klesající tendenci a nevěřím že za to může pouze auto. Mám pocit že Felipe to zabalil a zbytek sezóny už jenom odkroužil. Ale takového pilota žádný tým nepotřebuje.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      194.228.59.XXX
                      01

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • Jindrich K.

              Jindrich K.

              91.229.253.XXX
              Je štěstí a štěstí. Jako třeba to díky němuž získal Kimi svůj titul a pak to díky němuž získal Tiago Monteiro 3. místo v GP USA 2005. V prvním případě dělal Kimi vše proto aby v té pozici byl, kdežto v druhém případě to byl dar z nebes. A u Strolla je to podobné, celou sezonu se motá na chvostu pole, pak se z pár aut zakouří, létají nějaké třísky a bum najednou není 15., ale 5. Ani neví jak. Na body to je podobné, ale upřímně na body podobně jsou i piloti McLarenu, ale tam je prostě vidět, že Vandoorne nejede na haluze, ale talent má. Stroll má možná nějaký talent, ale upřímně, není moc vidět. Williamsu už chybí jen Honda k dokonání katastrofy.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama