Newey v roce 2014 odmítl Ferrari i Mercedes. Nyní vysvětlil, proč zůstal u Red Bullu

Albert Hadáček, 25. listopadu 2017, 09:26 Aktualizováno 25.11.2017, 12:54 Google+

Designér Adrian Newey prozradil britské stanici BBC, že v roce 2014 dostal nabídku jak od Ferrari, tak Mercedesu. Obě ale odmítl.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Adrian Newey při tréninku v Barceloně

Adrian Newey při tréninku v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Adrian Newey patří mezi nejuznávanější inženýry ve Formuli 1. Před svým angažmá v Red Bullu, které začalo v roce 2006, pracoval v první polovině devadesátých let pro Williams a následně pro McLaren. V roce 2014 Newey dostal dvě atraktivní nabídky od továrních týmů, obě ale odmítl.

"V roce 2014 přišla změna v oblasti regulí pro pohonné jednotky. Byli jsme v situaci, kdy jsme hodně ztráceli. Náš dodavatel (Renault - pozn. red.) se hodně trápil. Byl jsem z toho docela deprimovaný. Oslovilo mě Ferrari a pak ještě další tým - Mercedes. Musel jsem se tenkrát rozhodnout," řekl Newey.

Proč nakonec Newey zůstal u Red Bullu? "Red Bull byl vybudován z ničeho. Cítil jsem silné napojení na ten tým a na lidi v něm. Navíc mám rád Christiana Hornera, máme spolu skvělý vztah. Bylo by to jako opustit rodinu."

img-responsive

Společný projekt Red Bullu a Aston Martinu: AM-RB 001 | foto: Aston Martin

Neweyho rozhořčení z nových regulí znamenalo, že se začal věnovat i dalším oblastem mimo F1. Navrhoval závodní jachty a stojí též za supersportem Aston Martin Valkyrie.

"Hybridní motory nepřinesly tomuto sportu nic dobrého. Byl to špatný nápad. Letos jsme měli štěstí, jelikož jsme s dalšími dvěma týmy měli šanci bojovat o titul. Je to ale vůbec poprvé, kdy v této éře bojovaly o titul dvě stáje," dodal Newey.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Newey v roce 2014 odmítl Ferrari i Mercedes. Nyní vysvětlil, proč zůstal u Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

Kimi Räikkönen při tréninku v Itálii

"Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

Sergio Pérez pevně věří, že by u špičkového týmu mohl získat titul

"Mám na to vyhrávat tituly, čeká mě velmi důležitý rok." Pérez touží po špičkovém týmu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton slaví svůj 4 titul mistra světa v Mexiku

V generálce na kvalifikaci dominovaly vozy Mercedesu. Rekord okruhu zajel…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault očekává slabší kvalifikační módy u soupeřů. Jak chce zajistit vyšší spolehlivost?

  2. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

  5. Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

  6. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

reklama

Zprávy odjinud