DISKUZE K ČLÁNKU Force India varuje představitele F1 před zjednodušováním pohonných jednotek

Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer zpochybňuje plány Liberty a FIA na zjednodušování a větší míru standardizace pohonných jednotek od roku 2021 ve snaze přilákat do F1 další zájemce.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India varuje představitele F1 před zjednodušováním pohonných jednotek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 26.11.2017 13:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 23.11.2017 10:35
Hodně zajímavý názor. Z tohoto úhlu pohledu mě… »
» Limbi (Hlasoval 1 člověk) 23.11.2017 09:47
Mě by zajímalo zda by tohle říkali, kdyby jezdili… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Hodně zajímavý názor. Z tohoto úhlu pohledu mě nikdy nenapadlo se podívat. Pro rozvinutí této myšlenky - co když někdo navrhne strop pro platy jezdců? V této oblasti je nějak ticho. 12

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      pokud nějaké stropy, tak pro tým jako celek. mohou si pak pořídit špičkového jezdce, průměrný motor a podprůměrné šasi, nebo průměrného jezdce, průměrný motor a průměrné šasi........ a jaká sestava bude lepší??? ale toho se asi nikdy nedočkáme. chybí totiž jednak chuť to udělat, jednak mechanismy jak to takto "skrouhnout" a hlavně je to proti DNA celé F1 a proti její historické roli. bylo by to možná zajímavé, možná i zajímavější, než dneska. ale byla by to ještě F1? toť otázka.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    147.228.70.XXX
    Mě by zajímalo zda by tohle říkali, kdyby jezdili s Renaultem, nebo nedejbože s Hondou :D

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Tak by brblali něco o rozpočtových stropech. Ostatně, před časem právě FI rozpočtové stropy podporovala. Pak se ale začalo dařit, tým postupoval v tabulce a téma upadlo v zapomění.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      46.254.64.XXX
      V jednom mají pravdu. Nikdo neví kolik si automobilky budou účtovat. Tady by cena nahoru už jít neměla. Spíš naopak, motory by mohli zlevňovat. Pokud chtějí natáhnout nové výrobce, tak jim mají nabýdnout pomoct s vývojem, za to, že se upíší na několik let.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.70.XXX
        Jako já pořád nechápu základní problém co se řeší, že to bude drahé. Ano bude to drahé protože prostě vývoj. Atejně tak by bylo dráhé, kdyby se těď měl vyvinout 8-válec s biturbem a obyčejným KERS. Sice základ v autech mají ale stejně by to museli celé překopat a dostat z toho maximum. Na druhou stranu můžou automobilky jednat s vedením o předběžných nákladech na nové motory a i na tohle se dá vytvořit strop. Resp. dám limitní cenu pro odkup motoru a hotovo. Zvýší se tím konkurence i efektivita při vývoji. Pokud dopředu budou automobilky vědět kolik mají na vývoj nemůžou si pak stěžovat, že prodělávají. Nehledě na to, že F1 je prostě marketing. Minimálně pro automobilky a skrze F1 prodávají své vozy, takže by to tak měli brát.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          proč by měli? Je to jejich rozhodnutí, jejich investice. Pokud se všechny automobilky rozhosnou že díky novým pravidlům odejdou, tak bude F1 šlapací??? Jsi dost naivní, když si myslíš, že náklady na současné motory se vejdou do nějakých marketingových chlívečků. Uvědom si, že mercedes dal údajně miliardu eur za vývoj jejich první pohonné jednotky, ferrari do toho naivestovalo podobnou sumu druhej rok, navíc vývoj probíhá neustále a pravidla výrobcům neumožní dostat tuto investici zpět prodejem dalším týmům. Takže jejich jediným faktorem pro návratnost je, aby tyto motory vydržely s co nejmenšími zásahy dál. Když probíhalo první jednání s FIA, tak si odsouhlasili tuto jednotku se standartizací MGU-H, což by jim zas až tolik nenarušilo vývojovou linii, ale FIA společně s liberty po nich chtějí úplně jinou jednotku, takže v současné optice by se výrobci neubránili další milardové ivestici, pokud by nechtěli zůstat nekonkurence schopní. A nápady s nějakejma stropama jsou mimo mísu. Jak by jsi chtěl ošetřit ty, co se do F1 teprve chystají? Podle mě není až takovej problém, aby novej výrobce proinvestoval úplně jinou sumu někde stranou a až by si byl jistý výsledkem, tak by teprve oznámil vstup. Jak by jsi něco takového ošetřil? Jak psal Poky, jediná rozumná cesta v současné době je ta, že by se zachovaly současné motory s maximálně jemnými úpravami pravidel a novým zájemcům o vstup by se muselo pomoci s vývojem, což by bylo výhodné pro všechny

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            37.188.230.XXX
            Za prvé netvrdím, že se to vejde do chlívečku ale naivní seš ty pokud si myslíš, že se za marketing platí výrazně méně. Nejdřív se zamysli co marketing vůbec je. Už z logiky věci, pokud by to bylo tak extrémně nevýhodné tak by to ty automobilky ani nedělali. Nebo myslíš že to dělají z touhy závodit (pokud ano můžem se vrátit ke slovu naivita)? Teď křičí protože jim maximálně nebude v tabulkách sedět tak výhodný poměr vnaložených peněz a zisku, který se ale nezakládá jen na tom co mají ze samotné F1. Za druhé ty motory tu jsou už pár let a žádná automobilka se do F1 nehrne. Prakticky kromě Hondy, která působí spíše odstrašujícím příkladem o tom nikdo snad ani vážně neuvažoval a to hlavně díky složité a drahé technologi, která je stejně nepoužitelná pro klasické silniční vozy. Snad jediný mercedes postavil auto do kterého stavající technologii implementoval a to se bavíme o speciálce co se bude prodávat v řádu maximálně stovek vozů (dost malý trh nemyslíš?).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama