DISKUZE K ČLÁNKU

Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Šéf Renault Cyril Abiteboul uvedl, že to je pro ně hořké, když musí v závěru sezóny obětovat výkon svých motorů kvůli tomu, aby zajistili jejich spolehlivost. Poruchy se v posledních závodech množí a francouzský výrobce bojuje s nedostatkem nových náhradních dílů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 23.11.2017 15:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 22.11.2017 11:04
Když jsem to napsal já, že obětovali výkonnost v… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 22.11.2017 17:23
Jasně, hlavně že nejsi demagog ty. Tipuješ si tu… »
» jon (Hlasovali 2 lidé) 22.11.2017 07:49
To jsou mi novinky po ránu. 04 Skoro jak od… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Docela by mne zajímalo, s čím jezdí Verstapen.Dělá to na mne dojem, že má uvnitř už nějaké nové dily na přiští rok a že to není standartní specifikace Renault motoru.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.11.XXX
      V USA nasadil VES novou specifikaci,která dala okolo 0.2 s a část dílů je v konfiguraci pro r. 2018

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        No to je dobře, funguje to.....a to ho ještě museli jak vyhrát brzdit a on řval že to nejde, jet pomaleji. 11 Tak je i jasné, že sedla trať.... 14

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Takže k motorů Renault.Je potřeba se na to kouknout obšírněji. Vzhledem k tomu, že motory už jsou teď ke konci opotřebované a Renault nemá ND díly, šli s výkonem níže než by museli. Situace kdy jim motory hořely, byla o něčem jiném, tam to přehnali s agresivním módem a projevilo se tam, opotřebení motorů.Ty dvě věci nejsou úplně spojené nádoby, protože v tom hrála roli nadmořská výška a tu nezohlednily.V dalším závodě to zase bylo naopak, tam šli hodně pod svoje možnosti a to kvůli ND dílům....prostě je nemají.Kdyby to nepřehnali před tím, bylo by to v Brazilii cajk.Protože jim ale "schořelo", tak teď museli být extrémně opatrní, protože mohla nastat situace, že by v posledním závodě někdo nevyjel a to by byla ostuda.
    Motor Renault je už výkonově na tom velice slušně, jen dotáhnout tu spolehlivost a sám jsem zvědav, jak na tom bude nový motor ohledně spolehlivosti.Pokud to bude ok, bude RB a Mclaren určitě vpředu, protože jsou ve výkonovém okně, kdy to lze dohnat jinak.RB určitě a Mclaren myslím taky, ten to ale přiští rok bude muset potvrdit.Velký otazník je možnost kvalda módu a také zda Mercedes a Ferrari tenhle mód nebude moci používat v mnohém širším speketru i v závodě.To by byl problém.Tajně ale doufám v jiný scenář, že to spíše konkurenci zpomalí.Uvidíme.
    Myslím že Renault ale opravdu celkově dožene tyto dva až v dalším roce.Možná bude vždycky lehce slabší, nebude to ale pro závodění žádný problém. Honda nemá dle mého názoru prozatím šanci, ty se přiblíží nejdříve po další sezóně a budou rádi, když budou ztrácet, to co teď Renault.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.11.XXX
      Velmi rozumně zhodnoceno. Renault si defakto vrkjoy chybou v Mexiku odepsal zbytek sezóny, RB to může být jedno, ale tovární tým se tím velmi pravděpodobně připravil o 5. Místo v PK.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • fifo

    fifo

    213.94.78.XXX
    neschopni zabezpecit vykonny motor, neschopni zabezpecit spolahlivy motor, a k tomu vsetkemu nie su schopni zabezpecit nahradne diely.
    Ziada sa mi napisat ze su neschopni, ale uz to vlastne povedali sami.
    Renault to ocividne nezvlada, ale proti zmenam sa brania. Ach jaj

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.11.XXX
      Myslím, že konečně má Renault výkonný motor natolik, že je v okně pro boj o šampionát když by měli s Ferrari a Mercedesem srovnatelné šasi. Spolehlivost je poslední závody problém, ale na tom se dá zapracovat přes zimu.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    81.19.11.XXX
    Výkon tam je, už se stačí jen dotknout na Mercedes. Ale kluci, je nutné zapracovat na spolehlivosti hlavně MGU-H! Ostatní je tak nějak cajk.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Výkon tam je, pokud ostatní jedou údržbu. V Brazílii měl Lewis nový motor a sám řekl, že nemusel nic šetřit a měl to puštěné naplno. Ten rozdíl tam byl pořád o parník a i když to měl puštěné naplno, tak v tom nezarachtalo a nemusel otravovat hasiče. 03

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Takhle to nebylo, on byl vybízen že může jet naplno (motorově) ,ale on ne vždy chtěl....odmítal to přehánět.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        81.19.11.XXX
        Jo a k čemu bylo Mercedesu jet naplno v Mexiku? K ničemu, nedali Renault RB ani když měli konzervativní mód... Sakra, tady nějak ta tvoje teorie o výkonu nějak naráží. Kdybych byl stejný demagog, tak na základě GP Mexika musím věřit, že výkon Renaultu je o parník jinde, když vyhráli na 2 motorových tratích za poslední 2 měsíce... Ale já nemám za potřebí mlit nesmysly. Zajímavý je, jak se tady vy Renault hateri slezete vždy když je možnost kynout si... Po GP Mexika a Malajsie ste byli kde, abyste mohli nakydat slabému Mercedesu?!


        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Proč vyhráli v Malajsii a Mexiku? Má to dva důvody. jednak RB vylepšil šasi, jednak Renault přidal výkon. Bohužel na úkor spolehlivosti. Vždyť o tom tady máš článek. Pokud já jsem demagog, co Abiteboul? Vždyť tvůj guru říká to samé co já? 12
          V Brazílii to zase vrátili zpět a co se stalo? Maxík dostal zase skoro půl kola. Prostě se Renault přiblížit výkonově dokáže, ale pilot si pak musí hodit mincí, jestli mu to pomůže, nebo se bude dívat na závod z boxů. 12

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Ehm, kolikátý motor měl nasazený Valteri? A potřeboval Lewis riskovat, když si pouze pokrýval Vettela? Navíc měl docela zásadně poškozený difuzor.
          Srovnávat Renault a Mercedes v Mexiku je zbytečné.
          Mercedes letos ani v jediném voze ze šesti (stejně jako jich má Renault) nepotřeboval víc komponent, než bylo předepsáno. Monoposty jejich zákazníků porazil jediný zákaznický tým. Nechali za sebou 2 tovární týmy (ano McLaren považuji též za tovární tým Hondy) a všechny ostatní zákaznické týmy. Mercedes vyhrál oba tituly.
          Oproti tomu Renault - vyhrát dokázal pouze díky Red Bullu. V Baku hodně šťastnou náhodou, v Malajsii díky umu RB, v Mexiku by to mohlo být víc vyrovnané, ale Mercedes neměl zájem závodit za každou cenu. Valteri na jisté dvojce dával Lewisovi veliký komfort po tom bodychecku od Vettela.
          Jinak na 3 vítězství potřeboval RB 6 motorů pro Ricciho i Maxe. Navíc se u RB právoplatně trochu obávají, aby vůbec dojeli celý víkend v Abu Dhabí. Toro Rosso má 7 a 5 motorů. Továrna 5 a 5. To není o žádné demagogii, Renault je prostě daleko pořád stejně.
          Po Mexiku se řešilo to, jestli chování Vettela po startu bylo legitimní a ano, výkonnost RB mě tam trochu překvapila. Trochu proto, že jsem si vědom jejich kvality šasí, kdy mají neuvěřitelnou trakci i když jedou bez přítlaku.
          Můj postoj není v tom, že bych byl hater Renaultu, ale v tom, že mi jejich chování přijde stejně trapné, jako Hondy. Na jednu stranu nejsem příznivce rétoriky RB vůči ním, ale na druhou stranu říct platícím zákazníkům před koncem sezóny - sorry, díly nejsou a letos už nebudou ... To si může dovolit možná tak Honda a ani ta to nedělá ...
          Jen ještě taková poznámka, když mi tady rýpeš do Mercedesu ... Na jaké pozici dojel tovární Mercedes v Mexiku a Malajsii? Já jen jestli máme stejné měřítko pro pojem slabý. 04 Kdyby dokázal být kdokoli z jezdců celou sezónu takový slaboch, tak si zajistí titul mezi jezdci a s mírnou pomocí svého stájového kolegy 3. místo v PK. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Myslím že se lehce výkonově dotahuje.Ono je to možná o tom, že oni ten výkon stejný mají(mimo kvalda módu), ale nemohou ho prozatím použít.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Stabilizovaný výkon při spolehlivosti nejde s teoretickým výkonem srovnávat.
              Já si umím u motokárového motoru sám nahnat několik koní sáhnutím na šroubek karburátoru, ale do jednoho kola bude zadřený motor.
              Jinými slovy, kdyby Mercedes a Ferrari jeli stejný hokus pokus, tak tam zase bude 80 koní díra. Co jejich motory umí je hodně dobře vidět v kvalifikaci. Náhlé zrychlení o 3-4 desetiny oproti RB téměř určitě nebude rozdíl 25 koní. Závodní mapy budou trochu jiné, ale v případě nouze tam prostě umí poslat solidní porci výkonu navíc aniž by to zamávalo se spolehlivostí.
              Realita je taková, že Renault je rok před Hondou a rok za Ferrari a Mercedesem. A příští rok začne ještě větší sranda, až budou pouze 3 motory. Jak se zdá, i Ferrari se přes zimu hodně zapotí a ti už mají cestu dorovnání výkonu za sebou.
              Mercedes si ještě minimálně 2 roky podrží výhodu. Všechny neduhy motoru vychytal v roce 2014, kdy si mohli dovolit, co chtěli. Když potřebovali, nebyl problém celému poli nakládat 2s na kolo, takže si mohli dovolit testovat i během závodního režimu. Jen museli pohlídat, aby Lewis nebo Nico nezlobili.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                212.96.178.XXX
                No nejsi Renault hater, jen nevidíš skutečný výkon Renault PJ, pze nechceš. Mercedes je historicky oproti Renaultu v F1 dost bída. Konečně se oba výrobci střetávají a věz, že dříve než později bude souboj o titul M vs R za asistence F a až pak RB...

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  Já bych ho tam rád viděl, ale on tam není stabilně. Myslíš, že Ferrari a Mercedes tam neumí nacpat o 100 koní víc a nechat ten motor rozsypat během 2 závodů?
                  Jinak co se týká srovnání Renaultu a Mercedesu. Řekněme, že co do počtu startů má Mercedes co dohánět. Jinak je to dle statistik takto:

                  Mercedes
                  Startů: 167
                  Vítězství: 75
                  PP: 87
                  Nejrychlejších kol: 55
                  Titul jezdců: 6
                  Titul konstruktérů: 4

                  Renault
                  Startů: 343
                  Vítězství: 35
                  PP: 51
                  Nejrychlejších kol: 31
                  Titul jezdců: 2
                  Titul konstruktérů: 2

                  Red Bull Racing
                  Startů: 244
                  Vítězství: 55
                  PP: 58
                  Nejrychlejších kol: 54
                  Titul jezdců: 4
                  Titul konstruktérů: 4

                  Jen pro srovnání jsem tam přidal i Red Bull, který řeší vše, kromě motoru. Mercedes je statisticky jinde oproti oběma. Jediné, v čem kulhá je počet startů, ale tam bych si dovolil tvrdit, že to celé ještě zvedá samotnou úspěšnost týmu. Red Bull v tomhle jako soukromý tým má nevýhodu, ale Renault se za sebe vždy prezentoval jako továrna. Možná nebyla řeč o úspěšnosti týmu, tak ať tu nejsem za demagoga - o jaké bídě byla řeč? 03
                  Jinak samozřejmě budu rád, pokud se Renault zvedne a přidá se ke špičce. Jen si nemyslím, že to bude za stávajících pravidel. Red Bull je cca 1 rok před nimi, co se týká výkonnosti šasí a jsou pořád minimálně 1 rok za Ferrari a Mercedesem. Výkon, který Renault momentálně zavádí mají obě zmíněné automobilky už dlouhou dobu odbržděný a stabilizovaný. To je holý fakt.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Když jsem to napsal já, že obětovali výkonnost v zájmu spolehlivosti, nehodil jsem se ani na hnůj. 12
    Asi to neumím tak podat. 11

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.11.XXX
      Ubrat výkon na úkor spolehlivosti museli všichni. Renault podělal Mexico, to bez debat, ale jinak se nechová nějak jinak než ostatní. I Lewis přiznal, že aby Mercedes splnil limit, musí šetřit PJ a jak byl spokojený když mohl v Brazílii vorostovat motor!

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

reklama