Zandvoort vyhlíží rok 2020, mohl by to být datum návratu holandské GP

Robert RoBertino Pavelka, 20. listopadu 2017, 14:00 Google+

Ti, které nezajímají vždy jen poslední dva tři roky F1 a rádi se vydávají do historie, je trať Zandvoort dobře známá. Okruh, kde se odehrál nejeden strhující závod, kde ale také mimo jiné přišli o život Chris Lambert, Piers Courage či Roger Williamson možná zažije zmrtvýchvstání.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.11. 10:08) Napište svůj názor
Éra holandské Grand Prix skončila v roce 1985

Éra holandské Grand Prix skončila v roce 1985 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Grand Prix Holandska vypadla z kalendáře F1 v roce 1985, kdy se jel její jubilejní 30. ročník (tehdy vyhrál Niki Lauda těsně před Alainem Prostem). Zandvoortu se vždy říkalo "závod v písečných dunách" a dost možná to byl jeden z požadavků, který vystavil tomuto okruhu stopku. Dnes už okruh vypadá docela jinak, podobně jako Silverstone nebo Interlagos prošel úpravami a patřičnou modernizací.

Právě z tohoto důvodu se Holanďané hlásí o slovo - chtějí se do světa Grand Prix vrátit. I když se v minulosti objevily eventuality, že by comeback nemusel proběhnout v Zandvoortu, jeden ze spoluvlastníků okruhu je přesvědčen, že už v roce 2020 by se na této trati, vzdálené asi 25 km od Amsterdamu, opět mohlo jezdit. Už byla dokončena studie adaptability okruhu a jakási simulace závodního víkendu. Poté byly vyhodnoceny organizační a logistické požadavky na pořádání závodu, samozřejmě včetně finančních nákladů.

img-responsive

Trojice G. Hill, Clark a Ginther na startu ročníku 1965. Dočkají se Holanďané comebacku? | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

"Věřím, že Liberty Media hledá způsob, jak přitáhnout lidi k tomuto sportu a vědí, co je potřeba. Podle mého názoru takováto »old-school« závodní trať patří do kalendáře, když tady vyjedete z trati, skončíte ve štěrku. Proto není divu, že Zandvoort má největší oblibu mezi piloty DTM. Je to náročný okruh, je proto výzvou tady jezdit a fanoušci se při sledování závodů dobře baví. To jsou důvody, proč si myslím, že náš okruh do scénáře strategie vlastníků F1 zapadá. Nečekáme, že by se tak stalo před rokem 2020, ale od tohoto data už by se jednalo o realistický scénář," objasnil plány do budoucna spolumajitel okruhu Bernhard van Oranje.

Momentálně má Zandvoort licenci 2. stupně a pokud by chtěl povýšit na první stupeň, nezbytný pro pořádání Grand Prix F1, bylo by potřeba investovat nejméně 10 milionů €. V létě se na trati "neoficiálně" objevil Charlie Whiting a podle van Oranjeova vyjádření předložil své návrhy na určité úpravy, ať mělo jít o delší pit-lane nebo větší boxy.

img-responsive

Rotterdam si chvíli dělal iluze, že by se v jeho ulicích mohla jet Grand Prix | foto: Scuderia Ferrari

"Abychom závod opět dostali do Holandska, musíme mít k dispozici větší konsorcium. Jestli se to podaří, musíme zjistit, jaké jsou možnosti a vzít v úvahu návratnost investic. Dále je třeba zjistit existující požadavky a také mít konkrétní místo v kalendáři, aby se přizpůsobily veškeré práce," avizuje van Oranje projednání celé akce s vládou a případnými investory.

Pokud se v minulosti objevily i náznaky možností, že by s ohledem na boom městských okruhů mohla být pořádána v Amsterdamu nebo Rotterdamu, odpovědní úředníci navzdory zájmu některých politických stran tuto eventualitu vyloučili.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zandvoort vyhlíží rok 2020, mohl by to být datum návratu holandské GP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.11.2017 10:08 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Paddy Lowe je toho názoru, že s Halo ještě bude dost práce

Integrace Halo do nových monopostů bude "poměrně obtížná", tvrdí Lowe

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama