Integrace Halo do nových monopostů bude "poměrně obtížná", tvrdí Lowe

Robert RoBertino Pavelka, 20. listopadu 2017, 12:45 Google+

Blíží se nová sezóna a s ní se dočkáme i vzhledu vozů, který zdaleka ne všem je po chuti. Ale nejde jen o vizáž, ale patřičné začlenění Halo konceptu do struktury vozu - a to může většině týmů poněkud zamotat hlavu.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 22.11. 07:54) Napište svůj názor
Paddy Lowe je toho názoru, že s Halo ještě bude dost práce

Paddy Lowe je toho názoru, že s Halo ještě bude dost práce | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe prohlásil, že integrace systému Halo do šasi Formule 1 pro sezónu 2018 bude mnohem náročnější a systém bude mít dopad mnohem zásadnější než jakákoli aerodynamická úprava. Všechny týmy musí své vozy přizpůsobit své vozy kvůli začlenění ochrany kokpitu a rovněž bude nutné,a by prošly novými nárazovými testy - teprve potom dostanou od FIA příslušnou homologaci.

"Je to velký projekt, kterým každý vůz musí projít. Pořád se tím zabýváme, pracujeme na řešení a integrace se nám jeví jako značně obtížná. Existuje velké zatížení, takže dle mého bude vliv více strukturální než aerodynamický," ohodnotil situaci Lowe. 

img-responsive

Jak bude Halo vypadat v konečné fázi? | foto: Sahara Force India

Rovněž se kloní k názoru, že v tomto směru mohou být určité týmy zvýhodněny, zejména v oblasti nárazových testů. Podle Lowea je mohou zvládnout, aniž by se hmotnost jejich monopostů nějak dramaticky navýšila.

"Myslím, že to je taky otázka výkonu. Hlavní oblastí pravděpodobně bude způsob, jak zajistit montážní požadavky pro správné zatížení - kolik váhy vyčlenit pro tento problém? Protože hmotnost je v tomto směru hlavní," pokračuje Lowe. Dle jeho názoru by aerodynamický dopad byl navzdory rámce těsných limitů FIA poměrně malý, ovšem týmy mohou vyvíjet vlastní verze Halo, aby proudění vzduchu bylo pozměněno.

"Mohou existovat určité menší aerodynamické efekty. Nevnímali jsme to jako zásadní nedostatek - újma není až tak velká, proto zůstává určitý manévrovací prostor, ale opravdu nejde o žádné velké možnosti," dodává Lowe.

Vytisknout

Diskuze: Integrace Halo do nových monopostů bude "poměrně obtížná", tvrdí Lowe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 22.11.2017 07:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Berniemu se nová pravidla nelíbí

"Drahé a zbytečné." Ecclestone hodnotí plán na zavedení nových motorů v F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud