DISKUZE K ČLÁNKU "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 24.01.2018 13:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Limbi (Hlasovalo 7 lidí) 15.11.2017 11:34
Zvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně.… »
» badys (Hlasovalo 6 lidí) 15.11.2017 11:13
Nerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád… »
» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 15.11.2017 10:04
Ross ví co dělá, snad neustoupí tlaku na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Ta střelba do výfuku byla hodně o manuálním řazení bez pořádné synchronizace, takže opět jen nezdravý zvuk.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Easy

              Easy

              178.209.132.XXX
              Že by měly formule pár let dozadu úplně jiné převodovky a jiný systém řazení? Nedělej z těch atmosfér dřevěná auta. Tady je na vině spíše to turbodmychadlo. Pokud bych měl někde hledat nezdravý zvuk, tak je to právě u Hondy.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    147.229.208.XXX
    Ross ví co dělá, snad neustoupí tlaku na konzervování dnešního nedobrého stavu.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Bude to proti současným automobilkám boj, ale jde vidět že si je vědom toho že dostat se z tohoto stavu je nutnost, pak to při prosazování bude mít snazší, ví ve své hlavě co je cílem.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Na druhé straně - automobilky do současným motorů investovaly nemalé peníze a po pár letech mají opustit tuto koncepci, která jim byla vlastně vnucena a mají vyvíjet nové motory. Na mě to působí dojmem že FIA nemá žádnou dlouhodobou koncepci a funguje tam jakýsi odezdismuskezdismus.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Spíše bych řekl že neměla žádnou dlouhodobou koncepci, a to se teď mění. A neřekl bych že jim tyhle motory byly "vnuceny", víceméně to byl jejich vlastní výtvor. A nejvíce ho prosazoval Mercedes a Renault.

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Na tom vnucení se asi neshodneme, protože FIA ten koncept musela odkývat, ale i dlouhodobá koncepce by měla trochu vycházet ze stávajících podmínek a ne šmahem rušit zavedené věci, které teprve po pár letech začaly fugovat. Je jasné že se automobilky brání a Ross se diví. Přitom šéfoval asi třem týmům, takže ví jak to chodí a jaká je návratnost investic do takových zařízení.Ono se skutečně může stát že nové motory budou ještě dražší než ty stávající, protože automobilky nebudou mít záruku dlouhodobosti a nasadí cenu tak, aby se investice vrátila třeba za tři roky. Menší týmy budou řvát, že je výrobci motorů sdírají z kůže a přitom na vině bude vedení FIA, které nedává záruku dlouhodobých koncepcí.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Jako já to chápu, ale pro F1 není kontinuita těchto motorů žádoucí, to je třeba brát jako fakt.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.70.XXX
              Něco někomu vnutit znamená, že mu nedáš na vybranou. Mercedes byl tím kdo byl FIA požádán o vytvoření nového konceptu a Renault na něj velmi pozitivně kýval. Takže tady by se dalo říct, že když se nechala volná ruka automobilkám, tak se vytvořilo něco u čeho si sice vyhonili ego, co jsou schopní dokázat, na druhou stranu, ale F1 přišla o soutěživost a zajímavost pro běžného diváka. Motory jsou natolik složité, že odradí běžného diváka. Dřív na to člověk koukal a mohl u toho o technice mluvit. dnes nezasvěcený divák jen kouká, protože komentátor vysvětlije, že jezdec ztratil 5 pozic na startu kvůli výměně MGU-K další kvůli MGU-H... NAvíc se mu zaseklo DRS takže nemůže předjíždět... To jsou věci které diváka co si v neděli pustí F1 absolutně nezajímají. Chce vidět dobrou show a nechce koukat proč jeho oblíbený jezdec ač zajel v kvalifikaci 3 místo startuje 15-tý. Pravidla se prostě musí změnit. Motory dnes činí až neúměrně velký rozdíl mezi stájemi. Dřív byla šance, že když někdo trefil nastavení mohl závod překvapivě vyhrát (Vettel s Toro roso v Itálii), dnes si na vítězství nesáhne nikdo krom Mercedesu, letos trochu Ferrari a když se těm dvěma něco nepovede tak Red Bullu. Pokud se nepletu nikdo jiný od Kimiho vítězství s Lotusem od roku 2013 nevyhrál. Celkově elektro era od roku 2009 (KERS a DRS) je dost monotoní. Dominance bych řekl, že je díky zbytečně složité technologii, která dělá neúměrný rozdíl mezi týmy (tovární a zákazníci).

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                nepleť do toho penalizace, za to nemůže koncept motoru, ale nesmyslné řízení životnosti dané FIA, které byť mělo přinést úsporu je největším tvůrcem nákladů. Pokud by měli motor na víkend, tak žádné penalizace vidět nejsou a i ten vývoj by byl snažší a s tím by šla dolů i cena motorů

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          147.229.208.XXX
          Tyhle motory vznikaly na popud automobilek, takže vnuceno to bylo akorát tak Ferrari. 03
          Mimochodem si nemyslím, že by to byla až taková změna koncepce. Pořád by byla zásadní efektivita, pořád by byla zastoupena rekuperace, stejná velikost spalováku.....

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        U mím si představit reálný zcénář co nastane pokud LM a FIA prosadí svou, příjdou jednodušší motory, a zároveň TOP týmům šáhnou na bonusy. Mercedes oznámí že odchází z F1 (to je o jeden tým a jednodo dodavatele PU méně), zároveň Ferrari příjde o TOP soupeře, příjde o své bonusy, zůstane mu Renault, Honda a "limonády", takže Ferrari odchází rovněž...

        A máme zde další tuctovou sérii. 02

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama