Kritika Liberty ze strany Mercedesu podle Red Bullu není fér

Petr Hlawiczka, 15. listopadu 2017, 06:20 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner si nemyslí, že by kritika nového vedení Formule 1 z úst ředitele Mercedesu Nikoho Laudy byla férová.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Christian Horner při tiskovce v Barceloně

Christian Horner při tiskovce v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Mercedesu se totiž nelíbí směr, jakým se má v budoucnu F1 ubírat, zejména pokud jde o nová pravidla o motory a o obavy některých týmů o dělení příjmů z komerčních práv. A zatímco se Lauda o Liberty vyjadřoval skepticky, tak Horner americké vedení F1 hájí.

"Myslím, že komentáře Nikiho byly... trochu nepodložené, nefér. Formule 1 v tomto případě nabrala určité specialisty v Rossu Brawnovi a v týmu, který dal dohromady. A ti provádějí řádnou analýzu. Příliš často se při rozhodování střílelo od boku," říká pro motorsport.com šéf Red Bullu..

"Možná to není tak rychlé, jak by se to Nikimu líbilo, ale podle mě je jejich přístup správný. Myslím si, že to není fér jim to ztěžovat, když tady jsou jen 9 měsíců a ještě nepředstavily svůj úplný plán. Je nevyhnutelné, že jim to chvíli potrvá, než pochopí ten byznys, než udělají analýzu, a pak představí, jak bude vypadat budoucnost F1," pokračuje Horner.

Některé šéfy týmů vyděsila zpráva o poklesu příjmů F1 v posledním čtvrtletí na 6 miliard Kč (273 mil. dolarů), což je o 13 % méně než loni (316 mil. dolarů). Pokles je výsledkem investic Liberty do zlepšení F1, proto je podle šéfa Red Bullu zapotřebí zachovat trpělivost.

img-responsive

Red Bull hájí plány Liberty a vyzývá ostatní, ať novém vedení F1 dají čas | foto: Red Bull Content Pool

"Myslím, že jde o dopad toho, zda se Liberty do toho trefí či nikoliv. Jde o podmínky. Očividně budují infrastrukturu, investují do byznysu, jen jde o odlišný model od té malé struktury s Berniem a několika pomocníky. Teď dali dohromady marketingový tým, řádnou obchodní strukturu v pozadí, s čímž samozřejmě souvisejí náklady," vysvětluje Horner.

"Ale když nespekulujete a investujete do byznysu, tak nic nehromadíte. A svět se rychle pohybuje kupředu a pro F1 je důležité takovou strukturu vybudovat. Red Bull tedy nemá žádné problémy s tím, co dělají, s jejich přístupem. A se zájmem sledujeme, jaké plány budou mít pro rok 2021 a dál," dodává Horner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kritika Liberty ze strany Mercedesu podle Red Bullu není fér

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v tréninku v Mexiku

Villeneuve opět nešetřil kritikou: Bottasův výkon byl trapný, je prostě jen…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  3. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud