Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

Petr Hlawiczka, 13. listopadu 2017, 06:20 Google+

Vítěz Velké ceny Brazílie Sebastian Vettel neměl obavy z toho, že by jej měl o první místo připravit Lewis Hamilton, který byl v závěru nejrychlejší a čelo stahoval o sekundu na kolo. Uznává ale, že pilot Mercedesu byl velmi rychlý.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 13.11. 21:54) Napište svůj názor
Lewis Hamilton a Sebastian Vettel na tiskové konferenci

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel na tiskové konferenci | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Lewise jsem jako hrozbu v podstatě vůbec nevnímal. Samozřejmě jsem viděl, jak hned přede mnou zamířil do boxů, takže tu zastávku musel dohnat, ale myslím si, že to letos nebylo poprvé, kdy jsme u alternativní strategie pozorovali určité výhody," popisuje pilot Ferrari.

Do závodu startoval na opotřebených super-měkkých pneumatikách, na nichž postoupil do poslední části kvalifikace, zatímco Hamilton začínal na čerstvé měkké směsi, a tudíž mu rychlejší super-měkká zbyla pro druhý a poslední stint, v němž exceloval.

"Ta strategie samozřejmě není moc atraktivní, když startujete vpředu, může však být velmi atraktivní, když jste mimo pozici, což on byl. Pak máte očividně výhodu. Myslím, že dráha ke konci zrychlovala a super-měkká pneumatika byla jasně rychlejší, celkově je ale férové uznat, že byl Lewis velmi rychlý," pokračuje Vettel.

img-responsive

Lewis Hamilton se po startu z boxové uličky probojoval na čtvrté místo, Kimiho Räikkönena už předjet nedokázal - došly mu pneumatiky | foto: Daimler AG

Slabina Ferrari - rychlost na rovinách?
"Myslím, že pro nás, jak jsem řekl včera, to bylo velmi příjemné vidět, že jsme v kvalifikačním režimu tak blízko. Musíme být féroví také sami k sobě - ztrácíme na rovinkách. To bylo výraznější u Valtteriho, když se dostal v určitou chvíli do aerodynamického stínu," poukazuje čtyřnásobný mistr světa na slabinu Ferrari.

"Bylo mi řečeno, že jsme v prostředním sektoru o půl sekundy rychlejší, ale kvůli očividné ztrátě na rovinkách jsme zajížděli po celý závod víceméně stejná kola. Bylo to velmi těsné. Samozřejmě, že když jste tak blízko, jako byl ve své pozici Valtteri, tak potom trochu více ztrácíte v prostředním sektoru a získáváte na něco v závěsu, takže těžko říct."

Poté se Vettel vrací k Hamiltonovi: "Ne, nemyslím si, že představoval skutečnou hrozbu. Samozřejmě mi v jednu chvíli řekli, že stahuje Kimiho, ale my jsme věděli, že to pro něj bude velmi těžké dostat se před něj."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 13.11.2017 21:54 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll u svých mechaniků po zdařilé výměně kol

Zastávky v boxech a strategie: Nejrychleji přezouval Williams, Wehrlein 69 kol…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

  6. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Zprávy odjinud