Diskutované změny formátu závodních víkendů se Red Bullu nezamlouvají

Albert Hadáček, 9. listopadu 2017, 14:22 Google+

Do roku 2020 se současný formát Formule 1 již zásadně měnit nebude. Od roku 2021 by krom nových motorů mohly přijít i další změny.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 11.11. 19:14) Napište svůj názor
Christian Horner při tiskovce v Barceloně

Christian Horner při tiskovce v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jednou z nich by mohlo být nafouknutí kalendáře. Letos se jede 20 velkých cen. V budoucnu by americká společnost Liberty Media ráda organizovala ještě více mistrovských závodů. Údajně je o pořádání velkých cen vysoký zájem.

S tím by ruku v ruce pravděpodobně přišla i změna víkendového programu. Mluví se o zrušení prvních dvou volných tréninků, které se vždy jezdí během pátku, čímž by se ušetřil den.

Tento krok se ale moc nezamlouvá šéfovi Red Bullu: "Očividně se snaží vytvořit prostor pro více závodů. Pokud má dobrá kniha až moc kapitol, příběh ztratí na šťávě. Navíc byste do Mexika či Austrálie jezdili jen na dva dny. Pátek je příležitostí pro pořadatele, kdy mohou přilákat více fanoušků," řekl Horner.

img-responsive

Max Verstappen v závodě v Mexiku | foto: Red Bull Content Pool

Krom oficiálních testů nesmí týmy své vozy v reálu jinak odlazovat. Spoléhají se tedy na simulace, které stojí nemalé peníze, což by mohlo ještě více otevřít pomyslné výkonnostní nůžky mezi špičkou a zbytkem pole.

"Simulace by asi měly větší váhu, jelikož potřebujete na trať dostat dobře nastavený vůz. Nejsem si jistý, zda by toto přineslo lepší vyvážení v rámci výkonnosti jednotlivých stájí," zakončil Horner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Diskutované změny formátu závodních víkendů se Red Bullu nezamlouvají

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 11.11.2017 19:14 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso s Toyotou TS050 Hybrid při testech v Bahrajnu

VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

Felipe Massa se šel rozloučit s fanoušky na pódium po závodě v Brazílii

Felipe Massa by mohl reprezentovat Brazílii ve Světové radě motorsportu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz během zastávky v boxech v Austinu

Sainz po přestupu k Renaultu překvapil sám sebe, volá po zlepšení motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

  2. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  3. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  4. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

  5. Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

  6. GP BRAZÍLIE: Ferrari poráží Mercedesy i přes úžasnou Hamiltonovu stíhačku

reklama