Diskutované změny formátu závodních víkendů se Red Bullu nezamlouvají

Albert Hadáček, 9. listopadu 2017, 14:22 Google+

Do roku 2020 se současný formát Formule 1 již zásadně měnit nebude. Od roku 2021 by krom nových motorů mohly přijít i další změny.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 11.11. 19:14) Napište svůj názor
Christian Horner při tiskovce v Barceloně

Christian Horner při tiskovce v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jednou z nich by mohlo být nafouknutí kalendáře. Letos se jede 20 velkých cen. V budoucnu by americká společnost Liberty Media ráda organizovala ještě více mistrovských závodů. Údajně je o pořádání velkých cen vysoký zájem.

S tím by ruku v ruce pravděpodobně přišla i změna víkendového programu. Mluví se o zrušení prvních dvou volných tréninků, které se vždy jezdí během pátku, čímž by se ušetřil den.

Tento krok se ale moc nezamlouvá šéfovi Red Bullu: "Očividně se snaží vytvořit prostor pro více závodů. Pokud má dobrá kniha až moc kapitol, příběh ztratí na šťávě. Navíc byste do Mexika či Austrálie jezdili jen na dva dny. Pátek je příležitostí pro pořadatele, kdy mohou přilákat více fanoušků," řekl Horner.

img-responsive

Max Verstappen v závodě v Mexiku | foto: Red Bull Content Pool

Krom oficiálních testů nesmí týmy své vozy v reálu jinak odlazovat. Spoléhají se tedy na simulace, které stojí nemalé peníze, což by mohlo ještě více otevřít pomyslné výkonnostní nůžky mezi špičkou a zbytkem pole.

"Simulace by asi měly větší váhu, jelikož potřebujete na trať dostat dobře nastavený vůz. Nejsem si jistý, zda by toto přineslo lepší vyvážení v rámci výkonnosti jednotlivých stájí," zakončil Horner.

Vytisknout

Diskuze: Diskutované změny formátu závodních víkendů se Red Bullu nezamlouvají

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 11.11.2017 19:14 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz během zastávky v boxech v Austinu

Sainz po přestupu k Renaultu překvapil sám sebe, volá po zlepšení motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud