DISKUZE K ČLÁNKU

Co si navrhovaných změnách pro rok 2021 myslí Renault? MGU-H má výhody i nevýhody

Renault se vyjádřil k návrhu pohonných jednotek pro rok 2021, který v úterý po zasedání v Paříži s představiteli F1 zveřejnila Mezinárodní automobilová federace (FIA).

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co si navrhovaných změnách pro rok 2021 myslí Renault? MGU-H má výhody i nevýhody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 07.11.2017 08:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 02.11.2017 10:06
S kyselinou pod kapotou budou vozy nejen… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 02.11.2017 11:27
Jak nezvládli? Ano, dotáhnul se až teď.Motor nemá… »
» Limbi (Hlasovali 2 lidé) 02.11.2017 09:22
Pokud motor bude jakýmkoli způsobem hybridní, tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Mali by zachovať kľúčové parametre - spotrebu, prietok paliva, životnosť. Všetko ostatné môžu pokojne uvoľniť a nechať na výrobcoch. Víťaznú koncepciu potom vziať za základ nových pravidiel. Veľmi pochybujem, že ktosi vymyslí niečo lepšie, alebo mu bude stáť väčší hluk za pozornosť - aj tak ho v TV prehlušia komentátori.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Jen pro osvěžení paměti, je třeba si připomenout že tzv. nezávislý dodavatel který nebyl automobilkou dokázal připravit motor schopný vyhrávat v roce 1980, od té doby tyhle nezávislé válcují automobilky, které mají více prostředků a lepší technické zázemí. Ani po zákazu přeplňovaných motorů koncem osmdesátých let se nevrátila doba nezávislých dodavatelů PU, dále vyhrávali automobilky viz. Honda, Renault, Ferrari a Mercedes.

    Dokonce i v letech 2009-2013, kdy se jezdilo s 2,4 litrovou atmosferou, FIA zmrazila vývoj, a umožnila slabším dorovnat vývoj, tak pořád vyhrávali automobilky a nezávislý Cosworth hrál jen druhé housle.

    Opravdu si neumím představit pravidla, která by umožnila nezávislému výrobci s rozpočtem několika desítek milionů dolarů ročně v konkurenčním prostředí postavit pro Formuli 1 motor co předčí automobilky.

    Prostě tak jak soukromý tým bez podpory automobilky má jen malou šanci na úspěch, bude mít i soukromý dodavatel motorů malou šanci něco kloudného předvést.

    A to vůbec nemluvím o penězích, které bude muset tento nezávislí dodavatel pumpovat do vývoje PU, bez jistoty zda za jeho PU bude někdo ochoten zaplatit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      V zásadě máš pravdu, ale zapoměl jsi na jednu věc a to, že ti nejlepší v minulosti, měli vždy tovární podporu proto, protože byl o to zájem a automobilky chtěli reklamu a nejenže byli ochotni dodávat motory zdarma (jen někomu) ale i něco přidali a vylepšily rozpočet, tedy i vývoj.Ti nezavislý měli vždy druhořadé týmy, kde šásko a vývoj stálo za starou belu. V zasadě neměli šanci, ale i "jen" zučastnit se, jim vydělalo hodně peněz. On tam ani nebyl tlak, na nejlepší motor, tam šlo jen o to, že to bylo levnější.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    89.111.73.XXX
    Koukneme na vyjadreni Renaultu z jine strany. Priznejme si, bez ohledu na fandovskou prislusnost, ze Renault tento hybridni motor moc nezvladl. Motor nema vykon a hlavne ma spatnou spolehlivost. Motor Renault neni nic co by tymi chteli a presto, se vyrobce za tuto koncepci bije. No vypada to, ze Renault mozna, tedy asi, ma neco pripraveno. Muzeme se tedy tesit na pristi sezonu, jestli nas Renault necim nechce prekvapit 11 Ze by se konecne McL dockal nejakeho konkurenceschopneho motoru?
    Druha moznost je, ze chce jen usetrit na novych nakladech na vyvoj s tim, ze si rika, stejne dopadnem s novou koncepci stejne, budem az ti druzi a jeste to bude stat mraky penez. Tohle je druha moznost, ktera by ale naznacovala, ze Renault proste neni schopen predbehnout konkurenci a postavit nejlepsi motor. Tak snad bude platit ta prvni varianta 03

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Jak nezvládli? Ano, dotáhnul se až teď.Motor nemá výkon? Tak jak je možné, že Rb jezdí tak dobře?Tvoje názory se nedají číst postrádají někdy logiku a vše je v módu že se asi koukám na jinou F1. Už s tím prosím přestaň.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • El_Senor

        El_Senor

        89.111.73.XXX
        Poruchovost je a bylavzdy hodne spatna, takze nezvladli. Motor nemá výkon, coz je proste za ty 4 roky fakt, porad mu schazi a schazelo cca 40 koni, coz je dost pokud nemas spickove sasi. RB jezdi tak dobre protoze ma spickove sasi. Nechapu asiciaci motor Renault a sasi RB. RB ma spickove sasi a proto ty vysledky, stale jsou ale trochu pozadu, kdyz jim nevyjdou podminky na okruhu. Zacatek sezony meli standard sasi a byli v riti. Radsi se podivejme na ostatni a hodnotme motor Renault dle tovarniho tymu, ktery ma sasi na urovni stredu konkurence. Takze tovarni Renault je kde 7/10, coz je skoro v riti. Kdyby v tom meli Mercedes jsou tak nekde okolo FI, Williku. Takze ano, Motor proste vykon postrada. Ty se asi fakt koukas na jinou F1. Ukaz mi nekoho, kdo by si dobrovolne vybral motor Renault , kdyby mel na vyber mezi Renaultem, Mercedesem a Ferrari? Asi jen ty, nikdo jiny soudny by to neudelal, ani RB, kterym se tak ohanis. Takze s tim prosimte uz prestan 03

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.48.39.XXX
          No ale tovární Renault je na úrovni Williamsu. Bodový rozdíl dělá to, že až doteď jezdili s jedním pilotem. Hulko je naprosto srovnatelný s Massou i Strollem a věřím, že s nimi ještě do konce sezóny zabojuje. Force India je anomálie, ti převálcovali všechny srovnatelné soupeře.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          89.24.39.XXX
          Ses Ele jako vždy mimo. V race módu je nyní neznatelny rozdíl mezi R,F a M. Spolehlivost měl R loni nejlepší a v r. 2015 od Půlky sezóny taktéž. V r. 2014 měli spolehlivost srovnatelnou s F. Renault je rychlosti 4 nejlepší auto v poli již nějakou dobu, ale zehraji na spolehlivost. Příští rok věřím, že F,M a R si budou natolik blízko, že budou rozhodovat šasi a jezdci. H s TR snad taky něco předvedou, ale moc se o nich neočekává.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Co si přestavuješ pod pojmem, že motor Renault nemá výkon? Napiš nám to, ať se pobavíme. Kolik má RB bodů s tímto nevýkonným motorem? Jestli jsi si nevšiml, tak Renault udělal vylepšení, takže v race módu to rozhodně 40 koní není.Bylo to původně něco kolem 30 a vylepšení je prý cca 15 koní, sčítat a odčítat umíš, takže směle do toho, ať ten nevýkonný motor máme vyřešen. 13

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    S kyselinou pod kapotou budou vozy nejen předražené, ale taky neformulově těžké vždy.
    Jediná cesta jak F1 vrátit fanouškům je zbavit se těchto eko katasrof.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.142.102.XXX
    Automobilky -alespoň ty, které to zvládly- si z F1 udělaly reklamní a -možná, částečně- i testovací / vývojovou platformu a absolutně není v jejich zájmu, aby se pravidla změnila takovým způsobem, že by to bylo přijatelné i pro nezávislé motoráře.
    Dokud do pravidel budou mít automobilky co mluvit, tak jakýkoliv krok vedoucí k významnému snížení nákladů shodí ze stolu.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    193.85.31.XXX
    Pokud motor bude jakýmkoli způsobem hybridní, tak se nic nezmění. Náklady neklesnou a nový motoráři nepřijdou. Pokud b se řešil pouze spalovací motor s biturbem, dokážu si představit, že to bude podstatně zajímavější pro nové motoráře a vývoj drasticky zlevní i přes požadavky na řízenou maximální spotřebu paliva a podobně. Pokud se chce udělat komplexní hybridní pohon, potom to prostě bude stát raketu a navíc Honda je pro všechny potenciálně nově příchozí odstrašující příklad.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      82.142.102.XXX
      Vidím to úplně stejně.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      No, ale RB s tím co navrhuje FIA souhlasí....to o něčem svědčí.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Milanek

      Milanek

      213.226.251.XXX
      jo. jo.
      Jenže nehybridní motor by byl krok zpět a to je nemyslitelné - pokud chce F1 být špička!
      ... Takže Hibridní složka musí spíše růst a pak je skoro nejlepší jen mírně rozšířit stávající koncepci.

      PS: Mě se také líbí staré motory - ale z dnešní F1 by to udělalo veteránskou sérii.
      (Co přesně chce Redbull těžko říct, ale jednoduchý motor by znamenalo odsun F1 ze špičky .... zrovna když to začíná být dobré - protože letošní vozy jsou o hodně lepší než jaké tu byli od roku 2000 nejméně

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        dannak

        212.149.48.XXX
        Tak ono je těžké srovnávat s rokem 2000, kdy ještě nebyly tak svázaný pravidla na aerodynamiku a zároveň min. hmotnost byla jiná a tankovalo se. To mi přijde jako srovnávat jabka s pomerančema ;) Jinak bych asi Tebou souhlasil.
        Podle mě by formule měly každopádně zhubnout (dle pravidel, jestli se výrobci na tu hmotnost dostanou je jejich soutěž) a stávající motory by měly klidně zůstat, s věřím, že při stabilitě pravidel by se pole začlo časem samo srovnávat.
        Problém vidím spíš v tom počátečním velkém skoku, rozdílu od předchozí generace motorů. Budoucím vývojem by motory tak nějak samovolně konvergovaly zhruba ke stejnému bodu, jen někomu to trvalo dýl najít správnou cestu na začátku.
        Stran nákladů, do stávající koncepce automobilky nalily spoustu peněz a teď se má vyvíjet v podstate od nuly ? To nedává smysl a IMHO těžko přilákají nové motoráře, byť s vidinou zjednodušení motorů a teoreticky snížení nákladů (teoreticky, životnosti se zase jeden kus prodraží), když ti noví neuvidí stabilitu pravidel. Že ale budou velcí a malí hráči, tak to nejspíš bude a žádná revoluce pravidel s tim nic neudělá.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Takže jinými slovy: Vývoj bude stát šílené peníze, samozřejmě to postupně zaplatí zákazníci a stejně to nové dodavatele motorů a další týmy do startovního pole nepřivede.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Milanek

      Milanek

      213.226.251.XXX
      Je to čistá politika - kdo přinese úplatky, tomu se ušijí pravidla na míru
      ... čím více standardizovaných částí, tím lépe pro politiku ... Neušetří se samozřejmě nic
      Protože ušetřit se skutečně dá pouze při stabilních pravidlech, kdy i chudší týmy mohou své výsledky kumulovat mnoho let ...
      Tohle ale politici dělají, že nevidí ... je to ubohé 02

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fangio a Moss - ti dva byli na téměř stejné úrovni...

Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

Pascal Wehrlein u Sauberu pokračovat nebude, jeho poslední nadějí je Williams

Sauber v Abú Zabí oznámí své piloty pro rok 2018, vrátí se s ním do hry i Alfa Romeo?

Pohonná jednotka, na kterou docházejí díly

Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Sergej Sirotkin při posledních sezónních testech v Silverstone, první den

Na scénu vstupuje Sirotkin. Ruský pilot by měl v Abú Zabí testovat s Kubicou pro Williams

Kevin Magnussen se o názory okolí příliš nestará

Zlý muž? Tomu se v našem týmu smějeme, říká Magnussen

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

reklama