DISKUZE K ČLÁNKU F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol

Quo vadis je nejen letitý a legendární výraz, používá se dost často i ve světě F1. Tato otázka je stále podstatnější a rok 2021, který má být v éře královny motorsportu dalším mezníkem, není zase až tak daleko, jak se někomu může zdát.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 27.10.2017 19:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001639 (Hlasovali 2 lidé) 26.10.2017 15:27
Pokud chteji zachovat letsoni relativni… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 26.10.2017 20:51
S těmi současnými palivovými limity a… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 26.10.2017 16:05
Tak jedna možnost je, nic neměnit. Aspoň Honda v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.142.XXX
    Opět alespoň částečně souhlasím s Hornerem. Organizátor má stanovit pravidla a účastníci se mají přizpůsobit nebo odejít.
    Ten postup, kdy se při formulování specifikace hybridů snažili lízt do zadku každé potenciálně zajímavé automobilce, stejně ve výsledku nepřinesl vůbec žádná pozitiva - akorát de facto znemožnil příchod nováčků. Vlastně docílili přesného opaku než to, co bylo původním cílem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Otázka zní jaká tedy měla být pravidla PU? Přiznejme si že osmiválcové atmosféry točící 20 tisíc otáček jsou technologicky všechno možné, jen ne vrchol autosportu. Formule 1 vždy byla vrchgolem, vždy byla napřed a plno věcí co se v ní použilo se až pak z odstupem dostávalo do reálného provozu. A teď by najednou PU měli být technologicky na úrovni muzejních exponátů?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.165.XXX
        Vrcholná technologie -ať už to znamená cokoliv- je fetišismus a motoristické závody o tom původně nebyly. Motoristické závody ve své čisté formě je dostat se z bodu A do bodu B dřív než ostatní s prostředky, které měl účastník k dispozici.
        To zbrojení technologií, který se do toho časem dostalo a nakonec převážilo, to je prostá válka peněz, de facto by se dala vyřešit na simulátorech a zkušebních stolicích a závodníci a závody obecně jsou v tom procesu v podstatě rušivej prvek. Se sportem to nemá nic společnýho.
        Technologie v současné době uváděná na silnice je z valné většiny o řád horší, než ta, která na ty silnice vyjížděla před 20 lety. Nevidím jedinej důvod, proč by se do stejných sraček měla nořit i F1.
        Závody na vysoké úrovni by se daly udělat za 50 mil. eur na sezónu a tým.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    https://img.newatlas.com/porsche911gt3rhybrid-10.jpg?auto=format%2Ccompress&fit=max&h=670&q=60&w=1000&s=109e3f230af23c59f61c269b8b59f1b1

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    37.48.54.XXX
    V autobusech uz byl davno predtim, ale ciste mechanicky. Williams zkousel mecha setrvacnik s prevodovkou Torotrak, ale taky se na to vyprdli

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Setrvacnik mechanicky je stary jak svet, to jo.. ja myslel ten elektricky s rekuperaci kineticke energie. Ten zas tak stary zrejme nebude. Setrvacnik od Williamsu, ktery puvodne vyvijeli pro zavodeni, do autobusu dali zrejme az v roce 2014 [odkaz na stránku]

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    "Pokud se klade důraz na skutečnost, že už nepotřebujeme MGU-H, a žádný systém obnovy energie, jak vykompenzujeme kolem 60 % ztracené elektrické energie? Existují různé možnosti a jednou z variant je umístit motor dopředu".

    Môže mi niekto vysvetliť ako sa dá strata vykompenzovať motorom vpredu?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Myslel tím elektromotry.. pro každé kolo jeden. Navíc by tam rekuperovaly kinetickou energii při brzdění (2 x KERS). Je to v článku popsáno, pak by fungoval náhon na všechna čtyři kola, jak to používá Porsche ve WEC.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        178.255.168.XXX
        Neprislo s timto pohonem Porsche pres nejaky tym, ktery s nim chce spolupracovat?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        Porsche zkouselo zpocatku setrvacnik roztacenej elektromotorem ve vakuove komore na miste spolujezdce, ale nejak se nechytlo 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.167.XXX
          Se setrvačníkem to v době začátků KERSu zkoušel i Williams. Nakonec ale (zřejmě kvůli váhy) skončil někde v autobusech.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Tak je otázka zda nějakých 160-200 kw energie které je možné teoreticky získat z MGU-H lze získat z předních brzd při brždění. Sice jsou přední brzdy více namáhané než ty zadní, takže je otázka, proč se do teď získávalala energie jen z těch zadních (???), ale i tak myslím, že by to na efektivitu MGU-H nestačilo.

        Nehledě na ot že je otázkou proč se tak zajímavého energetického zdroje jako jsou teplé výfukové plyny vzdávat?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Ono to možné je, na nahrazení toho současného MGU-H by to nejspíš stačilo, ale taky jsem pro jeho zachování. Sice to je drahý a složitý prvek, který ale pomáhá k efektivitě a jak říkáš, proč nekuperovat i tu termální energii, která je jinak zbytečně zmařena? Chtěl jsem napsat, že v autech má budoucnost, ale to by tady asi bylo od některých "zelených" zastánců elektromobilů zbytečného kamení. 04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Já jsem nikdy nedokázal pochopit proč v roce 1987 zařísli turbomotory, které prokazatelně byly efektivnější, a bylo v tu dobu 100% jasné že to je budoucnost spalovacích motorů. A stejně tak je jasné že využití tepelnéí energie z výfuku vozu je budoucností spalovacích motorů, které tu i přes sny zastánců elektromobilů ještě minimálně několik desetiletí budou.

            Tudíž vracet Formuli 1 opět do pravěku, je podle mě špatně, automobilky o ni ztratí zájem, čímž výrazně poklesne marketingová hodnota a z Formule 1 se stane jen další průměrná a nudná formulová série, kterou tedy v očích mnoha náhodných diváků je už posledních několik let.

            Podle mě by Formule 1 měla být vždy technologicky na špici, a pokud jednou zvítězí elektromotory a třeba vodíkový palivový článek, tak by ho měla mít.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Takémuto vysvetleniu sa dá porozumieť a vďaka zaň. Ten preklad v článku musí byť strašný.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Překlad v článku je v pořádku. Originál: "There are various possibilities and front motors is one possibility." Redaktoři nemůžou za to, že se šéfové týmů občas vyjadřují poněkud kostrbatě.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Jestli daji pryc MGU-H, tak jedine biturbo, jinak bude turbolag, jak prase. A jeste by museli vyfukovy svody nacpat mezi hlavy a pouzit twinscroll turba a nejlip vodni intercooler.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Pořád si myslím že nejlepší řešení je omezit je váhou a množstvím paliva na závod, Mercedes by si dál stavěl super výkonného hybrida, a Horner by si nechal postavit uřvanou atmosféru. 13

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama