"Všichni víme, kde jsou hranice dráhy," prohlásil Räikkönen po divokém závěru v Austinu

Petr Hlawiczka, 24. října 2017, 06:20 Google+

Pilot Ferrari Kimi Räikkönen zhodnotil předjížděcí manévr Maxe Verstappena, jenž se před něj dostal zkrácením trati tři zatáčky před koncem Velké ceny Spojených států.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 25.10. 19:54) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen na tiskové konferenci v USA

Kimi Räikkönen na tiskové konferenci v USA | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Holanďan si za to vysloužil pětisekundovou penalizaci, proto putoval z pódia zpět na čtvrté místo. Zpět na bednu se tak dostal Fin, který tam doplnil svého týmového kolegu Sebastiana Vettela a vítěze Lewise Hamiltona.

"Všichni víme, kde má trať své hranice. Neviděl jsem to, o čem komisaři jednají a co udělal, takže jsem úplně špatnou osobou pro komentování této záležitosti. Komisaři dnes rozhodli tak, jak cítili, že je to správné," řekl po závodě v texaském Austinu Räikkönen.

"Myslím, že všichni hranice dráhy známe, a když v určitých místech přejedete bílé čáry, tak je to OK, ale když to uděláte při předjíždění ostatních, pak všichni víme, že pak budete mít problémy. Tým nám každý víkend říká, kde můžeme jet více zeširoka než v jiných místech, takže to všichni víme," pokračuje pilot Ferrari.

Se svou rychlostí byl spokojený, v závěru ale musel ubrat kvůli šetření benzínu: "Abych byl upřímný, tak moje auto bylo po celý den velmi dobré, bez nějakých větších obtíží. Pneumatiky držely a jedinou věcí, kterou jsem musel dělat, bylo šetření paliva ke konci, a to docela hodně, takže jsem musel ubrat."

img-responsive

Kimi Räikkönen byl v Austinu se svým Ferrari spokojený | foto: Scuderia Ferrari

"Když se Sebastian [Vettel] dostal za mě, tak jsem ho celkem jednoduše nechal předjet v nájezdu do 1. zatáčky a pak jsem se snažil využít za ním aerodynamický stín na rovinkách, abych se pokusil ušetřit více paliva. To byla vážně jediná náročnější věc, že jsem musel šetřit benzín, ale auto bylo jinak velmi dobré," dodává Kimi.

Piloti Ferrari v závodě na Lewise Hamiltona neměli, z čehož byl druhý Vettel viditelně zklamaný - nevadilo mu ani tak to, že skončil druhý, jako spíše způsob, jak takto dopadl. Scuderia nicméně věří, že v Mexiku bude tento víkend konkurenceschopnější. Seb má ale již pouze teoretickou naději na titul - před posledními třemi závody, v nichž bude rozdáno max. 75 bodů, na Brita s Mercedesem ztrácí 66 bodů.

Vytisknout

Diskuze: "Všichni víme, kde jsou hranice dráhy," prohlásil Räikkönen po divokém závěru v Austinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 25.10.2017 19:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly měl návrat do kokpitu Toro Rosso téměř jistý

Kvjat nebo Hartley? Toro Rosso rozhodlo, kdo dostane přednost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud