Má se Ricciardo bát Verstappena? Není sebemenší důvod, domnívá se Australan

Robert RoBertino Pavelka, 22. října 2017, 13:15 Google+

Historie i doba nedávná nám nabízejí občas příběhy, kdy se ze zkušenějšího pilota stane pomalu "nosič vody". Nemusí to být pouze výměna generační, svou roli tu mohou hrát i výsledky a dlouhodobá výkonnost.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 23.10. 11:03) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo má stále dobrou náladu a tvrdí, že v týmu preference neexistují

Daniel Ricciardo má stále dobrou náladu a tvrdí, že v týmu preference neexistují | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Pokud letmo zabrousíme do historie, určití piloti se s takovým stavem vyrovnávají různě. Když přišel k Lotusu po bok čerstvého mistra světa Ronnie Peterson a začal uplatňovat své nároky, vedlo to k odchodu šampiona Emersona Fittipaldiho ke konkurenci. U Renaultu to byl Jean-Pierre Jabouille, který naučil novátorský turbomotor jezdit, aby pak - stíhán smůlou - musel krýt záda Arnouxovi, což vyústilo v Jabouilleho změnu prostředí. A netrvalo to ani tak dlouho a Arnoux musel čelit dravému nástupu Alaina Prosta, což vyústilo ve známou kontroverzi při GP Francie 1982 a další předčasný rozchod mezi pilotem (Arnoux) a týmem (Renault).

img-responsive

Prost u Renaultu velice rychle převzal Arnouxův post | foto: Renault

U Red Bullu se v hybridní éře musel vzdát postavení na špici startovního pole, i když sem tam nějaký ten závod vyhrál. Ale už ve Vettel, nýbrž Ricciardo. Proto se přirozeně bralo, že to bude on, kdo ponese dále vlajku nápojového gigantu. Ale protože je třeba myslet na zadní vrátka, při první příležitosti se objevil v týmu i nesporný talent Max Verstappen. A hned první závod v "dospělém" týmu F1 vyhrál a pomalu začal mít nad zkušenějším Danielem navrch. 

V rámci GP USA oznámil Red Bull prodloužení kontraktu s Holanďanem, což si leckdo vysvětlil jako evidentní snahu udělat z Maxe nejmladšího mistra světa. Znamená to odsun Ricciarda na vedlejší kolej? Nebo skrytou pobídku, aby hledal štěstí jinde? Australan žádné takové nebezpečí nevnímá, ani nemá obavy, že by se Red Bull vysloveně rozhodl dávat Verstappenovi přednost.

"Dosud jsem nic takového nepocítil. Budoucnost předvídat nemohu, ale přinejmenším do této doby k žádnému zvýhodnění rozhodně nedošlo. Pokud bych ten dojem měl, tak byste se o tom dozvěděli jako první, protože pocity zklamání prostě neumím skrývat. Vím, že Max překonal několik rekordů a jsem si vědom toho, že by byl Red Bull rád, kdybych k tomu větší měrou přispěl i já. To povznáší image naší značky. Z marketingového hlediska je tedy určitá řevnivost nutná. Ale v zákulisí, co se týče techniky a stejných podmínek k žádnému zvýhodnění nedochází. Kdybych cítil nějakou nespravedlnost, určitě bych se ozval. Pochopitelně, média chtějí nějaký konflikt, to si uvědomuji, ale u nás ho nenajdou," vysvětluje Ricciardo.

img-responsive

Podle Ricciarda skutečná řevnivost mezi ním a Verstappenem neexistuje | foto: Red Bull Content Pool

Australanova smlouva vyprší na konci příští sezóny a šéf týmu Christian Horner se nechal slyšet, že by Ricciarda rád přesvědčil, aby stejně jako Verstappen podepsal prodloužení do roku 2020. Pro Daniela je nejdůležitějším otazníkem skutečnost, zda mu bude Red Bull schopen poskytnout kvalitní vůz.

"Myslíte si, že nejvíc se těším na fakt, že budeme schopni postavit vůz, s nímž se naskytne šance na mistrovský titul? Jistě! Pokud budeme mít v příštím roce větší šanci a začneme vyhrávat, pak je pravděpodobné, že budu mít zájem zůstat na další období a smlouvu prodloužit. Závodění je pro mě pořád na žebříčku priorit nejvýše," dodává Ricciardo.

Vytisknout

Diskuze: Má se Ricciardo bát Verstappena? Není sebemenší důvod, domnívá se Australan

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.10.2017 11:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem

Přehled nejrychlejších sektorů: Kde Vettel předčil Hamiltona a kolik toho…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud