DISKUZE K ČLÁNKU Hartleyho kariéra nezačíná zrovna šťastně. V USA ho čeká penalizace kvůli výměně motoru

Novozélandského debutanta čeká v Austinu penalizace až 30 míst na startu, a to kvůli výměně pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hartleyho kariéra nezačíná zrovna šťastně. V USA ho čeká penalizace kvůli výměně motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 20.10.2017 13:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasoval 1 člověk) 20.10.2017 11:11
No aby nakonec nebral jeden jezdec z týmu každej… »
» rock (Hlasoval 1 člověk) 20.10.2017 12:27
Podle pravidel to JE vázáno na jezdce, konkrétně … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    VAN ma snad take menit motor, o cemz se uz davno mluvilo ze je naplanovano. Nevite co je to za specifikaci, jestli uz ta 4.0? 12 Nebo ta bude az k vanocum pro konkurenci? 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Světe div se, je to skutečně 4.0 03 Navíc dostane pentli jen 5 míst, čili pojede Q na plno a uvidíme rychlost motoru v porovnání s Alonsovou 3,7 na vlastní bulvy 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Takze je pekne videt, jak jim sla spolehlivost nahoru. Nebyt te netesnosti minuly zavod slape Honda jako Mercedes i Ferrari 03
        Jsem zvedav na vykon. Nekde se uvadelo, ze ma prinest 15 koni plus dalsich moznych 40. Jsem tedy zvedav, jak to za ty 2 mesice, co o teto spec. mluvili, poladili a kolik koni z ni nakonec vymackli. Kdyby to bylo tech cca 50 to by byla docela slusna pecka 12
        Ze by VAN porazil Alu ve kvalde o 0,5s? 12 12 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          50 koní? To by ho porazil skoro o sekundu. Já očekávám drobný jako tomu bylo vlastně celou dobu. Nebuď zas tak překvapen když Alonso i tak Stoffela porazí. No hlavně doufám že toto je pro něj poslední penalizace a Alonso toto čeká ještě v Mexiku a také finito. Kluci by tak mohli ještě zabojovat dostat se před HAAS. Není prostor pro chyby ani další penalizace.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.73.XXX
            No rikalo se ze co 0,1s tak 10 koni, ikdyz mi to tedy prijde jak rikas co 10 koni tak to 0,2s na kolo, ale asi dle zavodu. Tady by to mozna kdyz to bude sedet McL melo byt spise vliovem motoru mensi zlepseni. Uvidime dalsi zavody. Jsem zvedav na hodnoceni jezdcu a na casy a max. rychlosti v sektorech. O kolik se budou lisit a jak se vubec budou lisit 03
            No o teto posledni aktualizaci se mluvilo uz docela dlouho a vse slape docela rozumne. Takze ja verim, ze se to povede a do konce sezony to VAN da v pohode. Teda predpokladam, ze se tato 4,0 povedla, ze je dost odzousena, kdyz prisla se zpozdenim. Jestli to lehne hned v prvnim zavode, tak to bude hodne smutne 20 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tak mě napadá, když čtu že vlastně Kvjat jede v Sainzově autě, zakazují vůbec pravidla že se jezdci ze stáje nemohou navzájem vyměnit? Kdo určuje kdo v jakém autě má sedět? Zakazuje vůbec něco v pravidlech aby v týmu nahradil jezdce ten druhý a naopak (prohodili se)?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Možná na to pravidla nepamatuji. Něco podobného je v automobilových soutěžích, kdy je sice definována posádka, ale není určeno, kdo řídí auto a kdo naviguje. Stalo se tak před "x" roky při švédské rallye, že pilotovi před poslední rychlostní zkouškou sebrali pro rychlou jízdu v obci řidičák. Poslední erzetu tak odřídil navigátor. Soutěžícího před nimi už ohrozit nemohli, soutěžící za nimi měl ztrátu něco přes minutu a erzeta byla krátká. Tak svoji pozici obhájili a neporušili soutěžní pravidla.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        No aby nakonec nebral jeden jezdec z týmu každej závod penalizace ale ten druhej měl ten motor vždy novej 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Zajímavá úvaha. Zkus se obrátit na někoho, kdo se v pravidlech vyzná. Určitě Ti tady někdo erudovaný výklad poskytne. Jo a máš paleček za myšlení. Mě, nedovtipu, tohle nenapadlo. 01

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.144.XXX
      Podle mne si prohazovat auta (šasi) mohou, jak uznají za vhodný, ale za normálních okolností se tím nedá nic získat; počet kusů PJ (určitě) nebo převodovek (předpokládám) je podle sportovních regulí vázaný výslovně na pilota, ne na šasi. (čl. 23.3 d sport. pravidel)

      Rozumím tomu, že když třetí pilot nahradí druhého, převezme po něm sumu spotřebovaných a volných pohonných jednotek, na to pravidla pamatují. (čl. 23.3 f sport. pravidel)

      Čemu absolutně nerozumím a po zběžném kouknutí do pravidel to považuji za chybu je to, že když se ten dočasně vyřazený druhý pilot (Kvjat) vrátí zpátky a nahradí pilota jedna (Sainze), takže zdědí řadu motorů po Sainzovi. Imho by neměl, pravidla vážou počet motorů na jezdce, takže by měl dostat svoji původní řadu motorů. Anebo - pokud chce používat řadu motorů po Sainzovi, musí být počítaný ne jako jeden z původních dvou jezdců, ale jako náhradník. A to by nešlo, protože Toro Rosso už vypotřebovalo dva (Gasslyho za Kvjata, Hertleyho za Gaslyho) a Kvjat za Sainze by teď byl přes limit.

      Tvrdím, že pokud bude Kvjat pokračovat v řadě motorů a převodovek po Sainzovi, jde Toro Rosso mimo pravidla.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        No ono to není dáno k jezdci, ale ke straně garáže a jezdec to jen odnese pokud na dané straně garáže přijde trest kvůli technice. Jezdec si sebou nenese nic, to auto je nositelem trestů a jezdci si to jen odbývají , záleží jen kdo ho momentálně má. Sainz utekl penalizaci výměnou auta, ale mohl vyměnit auto jen v rámci svého týmu?
        ... takhle mi to teda alespoň přijde, co přesně říkají pravidla víš asi lépe, ale zase že by šli proti pravidlům bych si netroufl tvrdit.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.236.XXX
          Podle pravidel to JE vázáno na jezdce, konkrétně "...each driver may use no more than four power units during a Championship season", stejně tak v pasáži o náhradnících se píše o řidiči.

          Takhle doslovně ta pravidla samozřejmě z hlavy neznám, ale měl jsem shodný nápad jak ty v 11:11 20.10.2017 03, tak jsem si to přesný znění dohledal.

          Jinak na přechod mezi týmy pravidla pamatují taky, Sainz se stal náhradníkem za Palmera. Opustil svoji řadu motorů v Toro Rosso a zdědil řadu motorů (a případný penalizace, pokud by zrovna nějaká hrozila) po Palmerovi v Renaultu, to je OK. V rámci týmu to není povolený, v pravidlech je to formulovaný jako výjimka v případě přechodu z jednoho týmu do druhýho.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Ok tedy 01 Čili vyměnit si v jednom týmu řady motorů či převodovek teoreticky můžou, ale musej k tomu využít další tým, čili kalkulovat s tím kvůli výhodě už je mimo reálnou použitelnost.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.236.XXX
              Napadá mne situace, že kdyby -hypoteticky- Ricciardo bojoval o titul a do posledního závodu mu hrozila nějaká brutální penalizace, tak by ho Mateschitz mohl převelet do Toro Rosso jako náhradníka.

              Opomíjím teda skutečnost, že by dost možná bylo výhodnější startovat z boxů s Red Bullem, než si poctivě vyjet startovní pozici s Toro Rossem. To už je jiná věc a do téhle úvahy to nepatří :-)

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Teoreticky jo, ještě mě napadlo co kdyby si to před kvaldou zas prohodil do RedBullu? Jak by to bylo potom? Zda by si mohl vzít auto parťáka a vyhnout se pentli s dobrým autem 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  37.188.236.XXX
                  Podle mýho chápání textu šance dopracovat se k více než čtyřem PJ bez penalizace v průběhu jedné sezóny neexistuje v rámci jednoho týmu. Bez ohledu na to, v jaké půlce garáže nebo v jakém autě se pilot nachází.
                  Jsou tam teda ještě nějaké výjimky (jak jinak), ale ty nemají nic společnýho se situací Toro Rossa (výrobce motorů v nováčkovské sezóně atp).

                  Je klidně možný, že se -zase- používá nějaký pravidlo nebo Whittingovo adhoc upřesnění, který jde proti sportovním regulím FIA a já ho neznám, ale to už by bylo mimo moji ligu.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.155.XXX
    Věřím, že Kvyat rozdrtí Hartlyho rozdílem třídy,. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hepyno

    hepyno

    193.87.54.XXX
    Trochu mi to nejde do hlavy - v Suzuke šli Gasly a Sainz. V Austine ide navrátený Kvyat v aute po Gaslym (pretože Gasly predsa nahradil Kvyata) a v takom prípade Hartley ide v aute po Sainzovi. Sainzovi však motor menili už v Suzuke, kvôli tomu tam štartoval z chvosta. Prečo potom menia motor, ktorý má za sebou prakticky len pár zákrut kým vypadol?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama