Kam měl zamířit Button před svou mistrovskou sezónou?

Robert RoBertino Pavelka, 19. října 2017, 11:45 Google+

Britský pilot a mistr světa 2009 se zařadil do skupiny mužů krotících rychlá kola, který se rozhodl podělit s fanoušky o své zážitky a vzpomínky v autobiografii. Nese název Life to the Limit: My Autobiography a na pulty knihkupectví se dostává v těchto dnech.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 19.10. 13:44) Napište svůj názor
Button je dalším z pilotů, který vydává své vzpomínky

Button je dalším z pilotů, který vydává své vzpomínky | foto: McLaren

Sdílejte článek

Na stránkách publikace se Button vrací k mnoha momentům své kariéry a rozkrývá i některé události, které nebyly příznivcům F1 důvěrně známé. Vrací se například do roku 2008, kdy se Honda rozhodla ukončit svou činnost v F1 a Button tím pádem neměl pro příští rok angažmá.

"Jednou z možností bylo závodit za Toro Rosso, juniorský tým Red Bullu. Měl jsem je opravdu rád, měli a stále mají skvělého týmového ducha a závodní postoj, ale také mi bylo jasné, že na jejich voze nikdy nedosáhnu umístění na stupních vítězů. Navíc žádali, abych přinesl do týmu nějaké peníze ve formě sponzorů, abych pomohl tým financovat, což bylo obzvlášť nepříjemné," vzpomíná Button.

img-responsive

Místo STR to nakonec byl Brawn GP, čehož Button nelitoval | foto: Brawn Racing F1

V tomto směru Jensonova výpověď tak trochu zapomíná na slavné vítězství Sebastiana Vettela na Monze 2008 - i když šlo o shodu náhod, tak rozhodně Toro Rosso mělo jistý potenciál. Ale celý svět F1 ví, že Button nakonec nabídku týmu z Faenzy odmítl a rozhodně nelitoval, protože v nástupnickém týmu Hondy řízeném Rossem Brawnem získal mistrovský titul 2009.

F1? Ne, bez táty ne

Mnoho fanoušků bylo rovněž zvědavých, zda letmý návrat Buttona do kokpitu kvůli Alonsově účasti na 500 mil INDY nevzbudil v sedmatřicetiletém Britovi opět touhu bojovat na tratích Grand Prix. V tomto směru je vítěz 15 závodů celkem rozhodný.

img-responsive

Buttonovi F1 rozhodně nechybí | foto: McLaren

"Zda mi F1 chybí? Odpověď bude asi hodně tvrdá, ale zní ne. V Monaku jsem se kvalifikoval jako devátý (Button startoval po penalizacích z boxů), což mě potěšilo, ale závod jsem nakonec nedokončil. Necítil jsem přitom nic podobného, jako že jsem bych schopen se na nějaké úrovni vrátit," popisuje Button pocity z Monaka.

"Dostal jsem nabídku na Formuli 1, ale nemám zájem, i kdybych v budoucnu dále závodil. Teď už se mě netýkají smluvní zákazy, tak mohu jezdit, kde mě napadne. Moc se mi líbila zkušenost z rallyecrossu, okusil jsem Super GT a rád bych si v určité době zajel Le Mans - těch příležitostí je několik. Ale určitě ne F1, ta bez táty nejde," připomněl Jenson úmrtí svého otce Johna, který zemřel v roce 2014. Právě o rok později pak při promoakci BBC usedl Button s Davidem Coulthardem vyzkoušel rallyecross.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kam měl zamířit Button před svou mistrovskou sezónou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 19.10.2017 13:44 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica

Kubica si závodní místo pro rok 2019 musí zasloužit. Proč si Williams vybral Sirotkina?

Carlos Sainz mladší

Sainz si s Renaultem o víkendu vyzkouší Rallye Monte Carlo

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Ochrana kokpitu nového Toro Rosso vypadá o něco lépe, tvrdí Key

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Logo Ferrari

Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Společná fotografie jezdců sezóny 2017 v Abú Zabí

F1 zavede minimální hmotnost i pro jezdce, aerodynamika bude mírně zjednodušena

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Jean Todt

Francouzský protikorupční úřad vyšetřuje prodej komerčních práv F1 společnosti…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  2. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  3. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  4. Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

  5. Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

  6. Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

reklama

Zprávy odjinud