DISKUZE K ČLÁNKU McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Závodní ředitel Eric Boullier potvrzuje, že přechod na jiného dodavatele pohonných jednotek není jednoduchou záležitostí. Na dohnání Red Bullu, který má s Renaultem desetileté zkušenosti, bude nějaký čas potřebovat - jeho výkonnost ale bude mnohem lepší než s Hondou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 19.10.2017 09:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 17.10.2017 12:44
Ano, nejspíš proto, že šasi RB je o třídu lepší… »
» jon (Hlasovali 4 lidé) 17.10.2017 15:28
Já už jsem to psal u několika článků, že mám… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 17.10.2017 12:07
Je fakt že tovární Renault zná svůj Renault od… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • jon

                    jon

                    194.228.59.XXX
                    Já už jsem to psal u několika článků, že mám pochyby o správnosti kroku McLarenu.
                    McLarenu jsem vždy fandil, ale mé sympatie trochu opadli potom, co vyhodili Martina Whitmarshe a přišel místo něho namistrovaný Brojler. Ano, Brojlera jsem neměl nikdy rád a pochybuji, že mě někdy přesvědčí o tom, že je alespoň z části tak dobrý týmový šéf, jako byl právě Whitmarsh. Je mi jasné, že Brojlera si tam dosadil Ron Dennis, ale možná právě proto nevím, jestli je stále tou nejlepší volbou.
                    Co dalšího mi vadí.
                    1) V roce 2013 se McLaren (který těžce podělal šasí) opírá do Mercedesu, že v DNA McLarenu není být zákaznickým týmem. Začínají jednat s Hondou. Rodící se bratrství budí velká očekávání. Rok se sejde s rokem a DNA týmu McLaren umožňuje býti zákaznickým týmem, je to vřele uvítáno a pan Brojler k tomu vydá prohlášení na úrovni Toro Rosso, když přecházeli od Ferrari k Renaultu.
                    2) Neschopnost McLarenu donutit Hondu odvést pořádnou práci. Neříkám, že Red Bull byl zrovna ideální ve svém chování k Renaultu, ale co se nedá upřít, Renault během sezóny svoji spolehlivost výrazně zlepšil. Jak moc velký vliv na to měl Ilien, těžko říci, ale určitě to byl dobrý impulz, aby hrdí Francouzi něco udělali lépe.
                    3) Překrucování faktů o údajně špičkovém šasí. Neříkám, že McLaren je na úrovni Sauberu, ale pokaždé, když se ozvou nějaké tyto spekulace, tak jsou opřeny jen o částečná fakta, která jsou doplněna tím, že jinde to prostě nedává Honda. Jenže aby tomuto šlo uvěřit, musel by McLaren daleko více zářit na vodě, Hungaroringu a v Monaku.
                    4) Aniž bych byl fandou Red Bullu a rozhodně nemám rád Dr. Marka, tak mi trochu vádí výše zmíněná rétorika. Přeci jen je to trochu na jeho úrovni a pokud si dobře vzpomínám, tehdy nikdo neříkal, že RB jsou chudáci a Marko pouze svým způsobem konstatuje fakt (kromě lidí, kteří RB fandili). Zatímco když na Hondu kydal hnůj McLaren (tím rozuměj včetně Fernanda, který je součástí týmu), tak byl Fernando největší chudák, McLaren oběť (byť narozdíl od RB dostávali od Hondy motory zdarma + 50 mega) a Honda v roli padouchů a diletantů. S čímž sice částečně soucítím, ale celý život nemám rád dvojí metr.
                    5) Toto napůl poraženecké prohlášení. To už je DNA McLarenu úplně pryč? Jsou věci, které všichni tuší a nikdo je neočekává. Jen se prostě nehodí k mistrovské stáji. Stejně jako nekňourá Williams, že si z pozice zákazníka nelíznou ke špičce. Je to fakt, každý to vidí, ale DNA Williamsu není o fňukání, tak to prostě nedělají. V tomhle prohlášení Brojler na féra řekl, že i on sám věří tomu, že Red Bull je lepší.

                    Jinak co se týká továrního Renaultu, o tom jsem se také již zmiňoval jinde. Je to tovární stáj, takže zájem fabriky bude vždycky jasný a jasné to je od začátku i Red Bullu, proto se podle všeho vydávají cestou McLarenu z roku 2015. Bude to možná trnité, ale pro stáj s mistrovským DNA podle všeho jediná cesta.
                    Tím se dostávám k tomu, čeho se nejvíce obávám. Jestli se Honda probudí a udělá motor cca na aktuální úrovni Renaultu vzhledem ke špičce a tovární Renault udělá šasí cca na úrovni Red Bullu - hádej, které 4 stáje budou jezdit před zbytkem světa?
                    V takové situaci totiž bude opět McLaren odsouzen k zákaznickým mapám motorů bez kvalifikačních režimů. Takže dostanou průměrně výkonný spolehlivý produkt a budou se tahat o páté místo s Force Indií a Williamsem ...

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      77.236.218.XXX
                      No jo, jenže DNA Wilamsu je už hodně dlouho v módu jako kdysi Olympiáda.Není důlůežité vyhrát, ale jen se zůčastnit.Takže Wiliams kňourat ani nemůže, on navíc fakt nemá a kdo ví jestli kdy mít bude.

                      Honda se jen tak neprobudí......ale to spekuluji.

                      + 1 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel001639

                        uzivatel001639

                        89.111.73.XXX
                        Honda se neprobudi, pritom je to nejmladsi motorar, ktery se teprve rozjizdi a Renault dlouhodoba stalice, ten vstane(bezduvodne) najednou po tolika letech mizerie z popela jako Fenix a zazvonil zvonec a pohadky je konec 11
                        Stavba motoru neni otazka par mesicu. Pockal bych na rok 2019 az si to trochu sedne. Konec 2018 jiste napovi, jak s motorem Hondy, tak s urovni McL+Renault 03

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • Pikaso

                      Pikaso

                      94.199.44.XXX
                      Co se týče MW, nelze než souhlasit. I když jsem nikdy nefandil týmu tak souhlasím s tím, že MW je škoda. Jediné co neí pravda je jeho nahrazení EB. Nahradil ho zpět v té době již ješitný, zkostnatělý a v zázrak doufající RD. EB, naskočil až do rozjetého projektu McL-H. Tedy podle mě největší problém byl ve stárnoucím a zastaralém přístupu RD.
                      ----
                      Problém H versus McL, každý asi hodnotíme z jiného úhlu pohledu. Osobně taky netvrdím, že šasí McL je tak skvělé, ale zase jsem přesvědčen, že je určitě hodně dobré. Vždycky jsem psal, že vycházet v hodnocení šasí pouze z dat v aero tunelu a CFD simulace je dost pošetilé. Skutečnou kvalitu šasí všichni zjistíme až příští rok, kdy bude jasné srovnání s mistrem z největších jakým je bezpochyby AN. Jestliže data nemohu ověřit v reálné jízdě s odpovídajícím motorem, nikdy nemohu říci, máme jedno z nejlepších šasí, zde s tebou musím souhlasit. Ale to píšu také pořád.
                      ------
                      Jiný pohled mám na vyjadřování McL směrem k H po tom co se děje. Já osobně bych byl daleko horší a obul bych se do nich ještě více. Určitě nejprve interně do nich a pak až veřejně, ale byl bych ještě horší. Z toho vyplývají dvě mnou stále omílané a asi jediné chyby McL v tomto projektu. Hned po prvním roce měli povolit další zákaznický tým s určitými dovětky ve smlouvě a samozřejmě to, že si jasně nedupli a neřekli, tak pánové z japonska, tady jsou odborníci na motory se zkušenostma a vy s nima budete spolupracovat nebo naše partnerství končí hned.
                      -----
                      To už jsme, ale úplně jinde než je tento článek. Podle mě to prostě není poraženecké a spíše realistické prohlášení a navíc není tak najednou. Vše co tu zmiňujeme byly důvody toho oddalovaného rozhodnutí. Myslím, že by jsme se docela divili co vše si McL s R vyjednal a možná i to, že nikdy nebudou pouhým zákaznickým týmem. Třeba, smlouvu jsem samozřejmě nečetl, ale z mého pohledu by to bylo i strategické rozhodnutí od R jako továrny. Jak je známe, pokud se nepodaří do dvou let projekt na titul, R jako tým skončí a pak bude potřebovat kvalitní tým pro prezentaci svého motoru, obzvláště v době, kdy RbR už bude jezdit s motory F, předělanými od Astonu, nebo už to nebude ani RbR, ale Aston jako tovární tým. Možností je mnoho a politika F1 je stejně zamotaná jako každá jiná. Vždyť v první řadě nejde o sport, ale jako vždy jenom o prachy. Což nás fandy čehokoliv vždy sráží na kolena a znechucuje nás to.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      01

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Je fakt že tovární Renault zná svůj Renault od jakživa, a zatím jim to moc na RedBull nepomáhá 12 Není to o tom že by si uvědomili že za RedBullem značně zaostávají, ale Boullier trochu snižuje očekávání a tlak, je to jeho práce přece 03

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Ano, nejspíš proto, že šasi RB je o třídu lepší než tovární. A nejspíš proto Boullier snižuje očekávání. Aby se neukázalo, že jsou na tom možná stejně jako tovární Renault. 03

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Brojler především má letitou zkušenost, jak řídit zákaznickou stáj s motorem Renault a dostávat od Red Bullu brutální obklad. 12 Očividně ho to sledování Vettela, jak se stejným motorem frknul 4 tituly po sobě trochu poznamenalo a má obává se deja vu. 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      188.92.14.XXX
      Nejde jenom o šasi, ale třeba i o chlazení a z toho vyplývající důsledky na aerodynamiku, zrovna tok rozložení hmotností bude jiné než u Hondy, naučit se využívat rekuperace, atd. Těch věcí k poznávání se najde určitě víc.
      Proto moc nechápu, resp. vůbec nechápu, proč se McLaren hrnul k REN, když minimálně jeden rok ze dvou, které zbývají do změny pravidel, se budou seznamovat s novým motorem.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Jo, souhlas. Ale v tom má RB náskok jen rok, nikoliv 10 let. Protože to šasi je komplet nové, proti loňsku.
        A krok Mclarenu také moc nechápu. Na druhou stranu moc na výběr není. Díky dnešní situaci mají jen 2 možnosti a ani jedna nevede k možnému titulu.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          94.199.44.XXX
          Tady nesouhlasím. Šasí je jiné, ale motor je dost podobný už několik let. I přes tu kompletní změnu koncepce, ke které letos R mimo jiné stejně jako H přistoupil, ty několika leté zkušenosti tam prostě proti McL jsou.
          ----------
          Z tohoto pohledu lze právě krok McL pochopit, protože R také měnil koncepci, ale prostě je podle mě o velký kus před H i po tom roce, kdy měli dalo by se říci stejnou startovní čáru. A co si budeme povídat, i u RbR si na změnu museli zvyknout a prostě své auto museli upravit, aby ho dostali na dnešní úroveň. a vyladili ho pro nový koncept motoru R.
          -----
          No a na úplný závěr lze už jenom zopakovat. To kde je ve skutečnosti motor R nám jasně ukazuje právě RbR. To kde je H nám samozřejmě může ukázat jenom McL, ale nikdo z nás se nikdy nedozví jak dobré nebo jak špatné bylo letošní šasí McL nebo jak dobrý byl letošní motor H. To už nikdo nezjistí ať se příští rok vyvine jak se vyvine.
          McL bude mít šasí samozřejmě dost jiné kvůli změně motoru a H bude mít rovněž zcela jiný motor než ten co tam je teď. V zájmu sportu přeju oběma uvedeným, aby se ukázalo, že H už umí motor s přispěním evropských odborníků postavit a samozřejmě i to, že McL v čele s PP dokážou postavit špičkové šasí. No a nám "odborníkům" zase zbudou jenom spekulace nad rozlitým mlékem. Jak a kdo ho rozlil, stejně nikdy nezjistíme.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          94.199.44.XXX
          Tak a na úplný závěr písnu to co chci od začátku. Nejzajímavší z mého pohledu je na celém tom vyjádření fakt, že FA stále ještě na něco čeká, protože ještě nepodepsal. Třeba mé bláznivé předpovědi o konci kariéry LH po 4 titulu a přechod FA k M nejsou až tak bláznivé. Na nic jiného totiž čekat nemůže. Vše ostatní lepší je už hotové. 13 13 13
          -----
          Akorát se obávám, aby se tam naplnili jeho předpoklady, protože dle mého názoru je už dnes F lepší než M, akorát ta spolehlivost a klukoviny SV je dost srážejí. Na začátku sezony jsem tomu nevěřil, ale u F odvedli skutečně skvělou práci na autě a nelze než smeknout. Trvalo to dlouho, ale dokázali to.
          ---------
          Osobně si myslím, že šasí McL opravdu bude dobré, neli nejlepší třeba společně s RbR. Ten článek, ale hlavně ten přechod na motor R, se mimo jiné dá přeložit jako obrovský kus odvahy od McL a samozřejmě o obrovskou důvěru ve své schopnosti, protože pokud to bude jinak, všichni chytří kritici mají nahráno na smeč.
          --------
          Úcty hodná je už sama ta odvaha takový krok udělat.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        94.199.44.XXX
        Souhlas, akorát jsou to 3 roky. Concord platí do 2020 včetně, jestli se nepletu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Je fér říci, že Brojler vs. Red Bull je na tom hůř pouze o 6 let znalostí motorů Renault. Akorát mám obavy, že ty 4 roky, které zkušenostmi sdílel jsou jeho noční můrou dodnes. 12

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Kluci nevím co se Vám nezdá, není překvapením že přechod k jinému motoru šasi pozmění a je třeba optimalizovat vztah šasi s motorem, proto je zpočátku zdrženlivost na místě, ale jasně přiznává že když nebudou porážet RedBull či Renault, tak vědí že dělaj něco špatně. Vlastně nikdo s motorem Renault tam teď nechce hrát druhé housle, bude to bitka jako hrom, kde doufám RedBull bude mít navrch jen dočasně 03

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      To ze "jasně přiznává že když nebudou porážet RedBull či Renault, tak vědí že dělaj něco špatně. " je sice hezke, ale to uvidi uplne kazdy, to nam nemusi rikat. Spise by bylo zajimave, kdyz by rekl, od kdy chteji porazet RB. Do ted si mohli tvrdit co chteli o svem sasi, ted uz budou jejich komenty bezcene, protoze za ne budou mluvit vysledky a porovnani s ostatnimi odberateli motoru Renault.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Od kdy chtějí? No hned od začátku, kdo by nechtěl 12 Ovšem kdy budou? To se uvidí, je jasné že RedBull je laťka jako hrom, jejich šasi nebylo moc dobré, no teď už je možná i nejlepší, v každém případě jak píšeš, teď už to bude jen o výsledcích, není kam uniknout, a ten novej start s motorem Renault jako polehčující okolnost moc dlouho nevydrží. Ale šli do toho, věděli o tom a věří si, jinak by to nedělali.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          No nedelali, nevim. V prvni rade potrebovali odraz ode dna. Na to je Renault asi v teto dobe lepsi volba nez Honda 03
          Je to posun bez vlastniho pricineni, takze kdo by se tomu branil. No a na srovnavani s RB maji jen jeden rok, coz je malo. Ale na konci sezony se jasne ukaze kdo umi a kdo jen bude cumet 03
          Tak snad se vse povede jak ma a McL bude vpredu

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Doufám že to vyjde, v opačném případě by McLaren čekali velké potíže, až s katastrofickými scénáři 05

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama