DISKUZE K ČLÁNKU McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Závodní ředitel Eric Boullier potvrzuje, že přechod na jiného dodavatele pohonných jednotek není jednoduchou záležitostí. Na dohnání Red Bullu, který má s Renaultem desetileté zkušenosti, bude nějaký čas potřebovat - jeho výkonnost ale bude mnohem lepší než s Hondou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 19.10.2017 09:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 17.10.2017 12:44
Ano, nejspíš proto, že šasi RB je o třídu lepší… »
» jon (Hlasovali 4 lidé) 17.10.2017 15:28
Já už jsem to psal u několika článků, že mám… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 17.10.2017 12:07
Je fakt že tovární Renault zná svůj Renault od… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
souhlas

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
To by mě zajímalo, jak jsi k takovému závěru dospěl. Máš nějaké podklady nebo důkazy ke svému "blábolu"? 14 14 14

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Uvidíme. Nevěřím, že se do toho v současných podmínkách pustí jakákoliv další automobilka, natož tak malá. Doufám, že po změnách jo. Bude to pro F1 jedině ku prospěchu. Jediný nezávislý dodavatel motorů, navíc s nejhorším produktem, je prostě špatně. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Více méně jsi si odpověděl sám. Automobilky ty nové poznatky dále přenášejí do výroby běžných aut a tam mají další zisky.
-----
Pokud to tedy vezmu zcela polopaticky, nejdražší je nápad a s tím samozřejmě souhlasím a nevadí mi to. Co kritizuju, že ten původní nápad už byl dávno hotov a někdo zase kalkuluje náklady znovu. Tím je uměle navyšuje a pak je vykřikuje do médií. U McL by to bylo jako u kosmického programu v dobách studené války. CCCP něco vymyslelo a USA to jenom obšlehla, ale z pokladny státu vytahovala neuvěřitelné peníze, které končili bůh ví kde. CCCP od USA samozřejmě taky kopírovala, ale tam finance byly automatické a nikdo je nemusel nafukovat, strana řekla a tak bylo. Nikdo z nich, ale nevymýšlel sám již něco vymyšlené. Maximálně to vylepšoval a upravoval, ale původní náklad za nápad už znovu nikdy nikdo neplatil.
-----
Stejně je to s maličkou automobilkou McL. Know how už mají a není je potřeba vyvýjet, tedy náklady již zdaleka nejsou tak astronomické, no a pokud se pravidla zjednoduší, zmizne MGU K (asi nejnákladnější část současných PhJ) a budou místo toho dvě turba, náklady budou ještě menší. Jenom už by o tom měla FIA s komisaři rozhodnout, aby se mohl každý rozhodnout.
------
No a co se týče problému třeba u R, osobně bych to nenazval problémy. Prostě se rozhodli jít trochu jinou cestou a prostě byla horší. To se občas stává, aby byl někdo první, musí být někdo poslední, to tak prostě je. R letos změnili koncept směrem k tomu lépe fungujícímu a samozřejmě ho musí vyladit. Osobně si myslím, že to bude vylazeno už příští sezonu, ale uvidíme. Fiat, tedy samozřejmě F to udělali už po první sezoně a kde jsou dnes. Prostě u M jenom trefili tu nejlepší a nejefektivnější variantu. No a H, ty prostě udělali se Zero úplnou hloupost, přešli na ten nejlepší koncept letos a myslím, že během příští sezony již tak daleko nebudou a v roce 2019 společně s nimi pojede RbR znovu na špičce. Náklady již byly prostě vyčerpány a je nesmysl je čerpat znovu.
---
Pokud do nákladů započítám novou testovací stolici, samozřejmě náklady rostou, ale tu stolici budu využívat i v budoucnu i pro další účely. Takže je to sice okamžitý náklad, který má však obrovskou a hlavně rychlou návratnost. Nehledě na to, že poslední osmiválce stály 8 mega, první hybridy i 27 mega a dnes pořád zákazníky stojí kolem 12 mega. Jaký to paradox, když slavná FIA zavedla nové motory kvůli snížení nákladů. Trochu k smíchu, nemyslíš ????

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nevím, nejsem jejich účetní. Ale odhady byly už před 2 roky přes 1 mld a vyvíjí se dál. Od týmů inkasují ročně také kolem 100mil. Vzhledem k tomu, že ty motory vyvíjí i pro svou seriovou produkci (proto automobilky souhlasili s takovými motory), tak se i v tomto přes 1 mld dostaneš. A je vidět, že s vývojem mají problémy i giganti jako Fiat, Renault a Honda, tak si nejsem jistý, že malá firmička Mclaren se jim může vyrovnat. Možná se dá vygooglit jejich obrat, ale všude mi vylízá jen obrat stáje.
Podle mne je to asi stejné, jako čekat, že do toho půjde Aston Martin. Jestli se motory zjednodušší... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Honda se neprobudi, pritom je to nejmladsi motorar, ktery se teprve rozjizdi a Renault dlouhodoba stalice, ten vstane(bezduvodne) najednou po tolika letech mizerie z popela jako Fenix a zazvonil zvonec a pohadky je konec 11
Stavba motoru neni otazka par mesicu. Pockal bych na rok 2019 az si to trochu sedne. Konec 2018 jiste napovi, jak s motorem Hondy, tak s urovni McL+Renault 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
Nechápu tady ty negativní reakce od některých. EB to řekl dost dobře ... prostě ohledně šasi je RB asi nejtěžší soupeř a má navíc víc zkušeností s PJ Renault, tak bude mít výhodu. Je to realistické zhodnocení situace ale stejně si McL věří a to myslím po právu na základě kvality letošního šasi.
On se člověk nikdy nezavděčí, že? Kdyby se vytahovali o tom, že by RB převálcovali, tak by je všichni vysmáli, a když dají realistické prohlášení, tak je hodně lidí stírá? ... nechápu. 02
Už trochu srovnání uvidíme když na konci roku v testech by měl mít McL motory renault, ne?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

94.199.44.XXX
Tak a na úplný závěr písnu to co chci od začátku. Nejzajímavší z mého pohledu je na celém tom vyjádření fakt, že FA stále ještě na něco čeká, protože ještě nepodepsal. Třeba mé bláznivé předpovědi o konci kariéry LH po 4 titulu a přechod FA k M nejsou až tak bláznivé. Na nic jiného totiž čekat nemůže. Vše ostatní lepší je už hotové. 13 13 13
-----
Akorát se obávám, aby se tam naplnili jeho předpoklady, protože dle mého názoru je už dnes F lepší než M, akorát ta spolehlivost a klukoviny SV je dost srážejí. Na začátku sezony jsem tomu nevěřil, ale u F odvedli skutečně skvělou práci na autě a nelze než smeknout. Trvalo to dlouho, ale dokázali to.
---------
Osobně si myslím, že šasí McL opravdu bude dobré, neli nejlepší třeba společně s RbR. Ten článek, ale hlavně ten přechod na motor R, se mimo jiné dá přeložit jako obrovský kus odvahy od McL a samozřejmě o obrovskou důvěru ve své schopnosti, protože pokud to bude jinak, všichni chytří kritici mají nahráno na smeč.
--------
Úcty hodná je už sama ta odvaha takový krok udělat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

94.199.44.XXX
Tady nesouhlasím. Šasí je jiné, ale motor je dost podobný už několik let. I přes tu kompletní změnu koncepce, ke které letos R mimo jiné stejně jako H přistoupil, ty několika leté zkušenosti tam prostě proti McL jsou.
----------
Z tohoto pohledu lze právě krok McL pochopit, protože R také měnil koncepci, ale prostě je podle mě o velký kus před H i po tom roce, kdy měli dalo by se říci stejnou startovní čáru. A co si budeme povídat, i u RbR si na změnu museli zvyknout a prostě své auto museli upravit, aby ho dostali na dnešní úroveň. a vyladili ho pro nový koncept motoru R.
-----
No a na úplný závěr lze už jenom zopakovat. To kde je ve skutečnosti motor R nám jasně ukazuje právě RbR. To kde je H nám samozřejmě může ukázat jenom McL, ale nikdo z nás se nikdy nedozví jak dobré nebo jak špatné bylo letošní šasí McL nebo jak dobrý byl letošní motor H. To už nikdo nezjistí ať se příští rok vyvine jak se vyvine.
McL bude mít šasí samozřejmě dost jiné kvůli změně motoru a H bude mít rovněž zcela jiný motor než ten co tam je teď. V zájmu sportu přeju oběma uvedeným, aby se ukázalo, že H už umí motor s přispěním evropských odborníků postavit a samozřejmě i to, že McL v čele s PP dokážou postavit špičkové šasí. No a nám "odborníkům" zase zbudou jenom spekulace nad rozlitým mlékem. Jak a kdo ho rozlil, stejně nikdy nezjistíme.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

94.199.44.XXX
Souhlas, akorát jsou to 3 roky. Concord platí do 2020 včetně, jestli se nepletu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

94.199.44.XXX
Co se týče MW, nelze než souhlasit. I když jsem nikdy nefandil týmu tak souhlasím s tím, že MW je škoda. Jediné co neí pravda je jeho nahrazení EB. Nahradil ho zpět v té době již ješitný, zkostnatělý a v zázrak doufající RD. EB, naskočil až do rozjetého projektu McL-H. Tedy podle mě největší problém byl ve stárnoucím a zastaralém přístupu RD.
----
Problém H versus McL, každý asi hodnotíme z jiného úhlu pohledu. Osobně taky netvrdím, že šasí McL je tak skvělé, ale zase jsem přesvědčen, že je určitě hodně dobré. Vždycky jsem psal, že vycházet v hodnocení šasí pouze z dat v aero tunelu a CFD simulace je dost pošetilé. Skutečnou kvalitu šasí všichni zjistíme až příští rok, kdy bude jasné srovnání s mistrem z největších jakým je bezpochyby AN. Jestliže data nemohu ověřit v reálné jízdě s odpovídajícím motorem, nikdy nemohu říci, máme jedno z nejlepších šasí, zde s tebou musím souhlasit. Ale to píšu také pořád.
------
Jiný pohled mám na vyjadřování McL směrem k H po tom co se děje. Já osobně bych byl daleko horší a obul bych se do nich ještě více. Určitě nejprve interně do nich a pak až veřejně, ale byl bych ještě horší. Z toho vyplývají dvě mnou stále omílané a asi jediné chyby McL v tomto projektu. Hned po prvním roce měli povolit další zákaznický tým s určitými dovětky ve smlouvě a samozřejmě to, že si jasně nedupli a neřekli, tak pánové z japonska, tady jsou odborníci na motory se zkušenostma a vy s nima budete spolupracovat nebo naše partnerství končí hned.
-----
To už jsme, ale úplně jinde než je tento článek. Podle mě to prostě není poraženecké a spíše realistické prohlášení a navíc není tak najednou. Vše co tu zmiňujeme byly důvody toho oddalovaného rozhodnutí. Myslím, že by jsme se docela divili co vše si McL s R vyjednal a možná i to, že nikdy nebudou pouhým zákaznickým týmem. Třeba, smlouvu jsem samozřejmě nečetl, ale z mého pohledu by to bylo i strategické rozhodnutí od R jako továrny. Jak je známe, pokud se nepodaří do dvou let projekt na titul, R jako tým skončí a pak bude potřebovat kvalitní tým pro prezentaci svého motoru, obzvláště v době, kdy RbR už bude jezdit s motory F, předělanými od Astonu, nebo už to nebude ani RbR, ale Aston jako tovární tým. Možností je mnoho a politika F1 je stejně zamotaná jako každá jiná. Vždyť v první řadě nejde o sport, ale jako vždy jenom o prachy. Což nás fandy čehokoliv vždy sráží na kolena a znechucuje nás to.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

94.199.44.XXX
Myslím, že dnes již to zdaleka nejsou takové náklady. Základní rysy a stavbu mají hotovou. Jde vlastně jenom o to obšlehnout nejlepší koncept a vyladit ho. No a ty náklady osobně vždy beru s rezervou. Velikážské výdaje jsou jenom čísla. Skutečný náklad je zcela někde jinde. Tedy alespoň já si to takhle myslím. Přeci nemohu chtít milióny za něco za co jsem utratil méně než dostanu. Ta čísla jsou bezpochyby nafouklá jako u všeho lidského dění. Proč by automobilky podepsali smlouvy s novými motory, kdyby to byl takovej náklad. Navíc, hybridní motory a tedy, alespoň hrubý nástřel pro stavbu motoru F1 existoval již v době, kdy v závodech F1 buráceli ještě 8mi válce.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Chlapi, přečetl jsem si tu diskuzi a musím říct, že se nestačím divit!
Že McL přešel na Rencka a od příští sezony na tom bude stejně, nebo hůř, než letos s Hondou se mi nechce věřit! Že Honda udělá "trhák" a posune se se spolehlivostí i výkonem před Renault se mi též věřiti nechce. Notabene když McL ví, jak to vypadá s vývojem motoru v továrně, tak bych věřil jejich úsudku!
Že si to podělali s Alonsem, jak tu taky někdo psal - to už je demagogie úplně.
A upřímně - RB už letos ukázal, že nejen šasi, ale i motor Renault není vůbec špatný. Takže mají na čem stavět. Ostatně i Hulk dokáže jezdit pěkné výsledky.
A pokud jde o problémy se zástavbou motoru do vozu, tak ty bude mít i TR s Hondou, takže uvidíme, jak se to vyvine... 17

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
No jo, jenže DNA Wilamsu je už hodně dlouho v módu jako kdysi Olympiáda.Není důlůežité vyhrát, ale jen se zůčastnit.Takže Wiliams kňourat ani nemůže, on navíc fakt nemá a kdo ví jestli kdy mít bude.

Honda se jen tak neprobudí......ale to spekuluji.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jó, možný je všechno. I "zázraky" se občas dějí a titul bude mít Mclaren před RB. 12
Jen tvůj druhý závěr je si trochu těžko reálný. Mclaren je moc malá automobilka na to, aby obětovala 1-2 mld Eur na vývoj něčeho, co bude jistě pár let zaostávat za konkurencí. Tedy v současné době. Jestli vymyslí něco levnějšího.... 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Já už jsem to psal u několika článků, že mám pochyby o správnosti kroku McLarenu.
McLarenu jsem vždy fandil, ale mé sympatie trochu opadli potom, co vyhodili Martina Whitmarshe a přišel místo něho namistrovaný Brojler. Ano, Brojlera jsem neměl nikdy rád a pochybuji, že mě někdy přesvědčí o tom, že je alespoň z části tak dobrý týmový šéf, jako byl právě Whitmarsh. Je mi jasné, že Brojlera si tam dosadil Ron Dennis, ale možná právě proto nevím, jestli je stále tou nejlepší volbou.
Co dalšího mi vadí.
1) V roce 2013 se McLaren (který těžce podělal šasí) opírá do Mercedesu, že v DNA McLarenu není být zákaznickým týmem. Začínají jednat s Hondou. Rodící se bratrství budí velká očekávání. Rok se sejde s rokem a DNA týmu McLaren umožňuje býti zákaznickým týmem, je to vřele uvítáno a pan Brojler k tomu vydá prohlášení na úrovni Toro Rosso, když přecházeli od Ferrari k Renaultu.
2) Neschopnost McLarenu donutit Hondu odvést pořádnou práci. Neříkám, že Red Bull byl zrovna ideální ve svém chování k Renaultu, ale co se nedá upřít, Renault během sezóny svoji spolehlivost výrazně zlepšil. Jak moc velký vliv na to měl Ilien, těžko říci, ale určitě to byl dobrý impulz, aby hrdí Francouzi něco udělali lépe.
3) Překrucování faktů o údajně špičkovém šasí. Neříkám, že McLaren je na úrovni Sauberu, ale pokaždé, když se ozvou nějaké tyto spekulace, tak jsou opřeny jen o částečná fakta, která jsou doplněna tím, že jinde to prostě nedává Honda. Jenže aby tomuto šlo uvěřit, musel by McLaren daleko více zářit na vodě, Hungaroringu a v Monaku.
4) Aniž bych byl fandou Red Bullu a rozhodně nemám rád Dr. Marka, tak mi trochu vádí výše zmíněná rétorika. Přeci jen je to trochu na jeho úrovni a pokud si dobře vzpomínám, tehdy nikdo neříkal, že RB jsou chudáci a Marko pouze svým způsobem konstatuje fakt (kromě lidí, kteří RB fandili). Zatímco když na Hondu kydal hnůj McLaren (tím rozuměj včetně Fernanda, který je součástí týmu), tak byl Fernando největší chudák, McLaren oběť (byť narozdíl od RB dostávali od Hondy motory zdarma + 50 mega) a Honda v roli padouchů a diletantů. S čímž sice částečně soucítím, ale celý život nemám rád dvojí metr.
5) Toto napůl poraženecké prohlášení. To už je DNA McLarenu úplně pryč? Jsou věci, které všichni tuší a nikdo je neočekává. Jen se prostě nehodí k mistrovské stáji. Stejně jako nekňourá Williams, že si z pozice zákazníka nelíznou ke špičce. Je to fakt, každý to vidí, ale DNA Williamsu není o fňukání, tak to prostě nedělají. V tomhle prohlášení Brojler na féra řekl, že i on sám věří tomu, že Red Bull je lepší.

Jinak co se týká továrního Renaultu, o tom jsem se také již zmiňoval jinde. Je to tovární stáj, takže zájem fabriky bude vždycky jasný a jasné to je od začátku i Red Bullu, proto se podle všeho vydávají cestou McLarenu z roku 2015. Bude to možná trnité, ale pro stáj s mistrovským DNA podle všeho jediná cesta.
Tím se dostávám k tomu, čeho se nejvíce obávám. Jestli se Honda probudí a udělá motor cca na aktuální úrovni Renaultu vzhledem ke špičce a tovární Renault udělá šasí cca na úrovni Red Bullu - hádej, které 4 stáje budou jezdit před zbytkem světa?
V takové situaci totiž bude opět McLaren odsouzen k zákaznickým mapám motorů bez kvalifikačních režimů. Takže dostanou průměrně výkonný spolehlivý produkt a budou se tahat o páté místo s Force Indií a Williamsem ...

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
No v tom závěru není co řešit. Souhlasím a dokonce jsem to tu někde psal, že s R jenom těžko uděljí titul v době, kdy mají tovární tým, i když na obranu R jako dodavatele motoru je nutno dodat, že nikdy nedělalo rozdíli a zatím je nedělá. To se, ale zcela jistě změní pokud samy pojedou špičku a budou soupeřit přímo se zákazníky. To je asi jasnější než jasné.
-------
Závěr z toho je jednoduchý. u McL by si měli postavit motor vlastní. Kapacitu na to mají, prostředky na to mají a motoráře taky seženou.
-----
No a na závěr ještě jedna kacířská myšlenka. Aby příští rok nebyl motor R lepší než si všichni myslí. Možná na to právě u McL čekali a příchod člověka z vedení F1 s přístupem ke všem důležitým informacím od konkurence je obrovský potenciál. Třeba příští rok o titul pojedou RbR, McL a R.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No nevím. Mclaren je momentálně podprůměrným týmem (bez ohledu proč) a je tu o něm snad nejvíc článků. Na to, kolik jich je, si rejpeme dosti sporadicky. Řekl bych, že podstatně méně, než je tu rejpání po každém článku o problémech mezi R a RB. 03
To, že je H větší částí jejich problémů nikdo nepopírá. Jen jsou trochu úsměvné představy o boji o titul s Renaultem.
Právě na příkladu továrního týmu je dobře vidět, jak daleko je v šasi před nimi RB. Motor si určitě horší nedávají. A kde asi tak mude Mclaren? Tipl bych si, že tam kde tovární Renault. Možná i někde před nimi. A teď už si jen hledají zdůvodnění, proč budou za RB. Ale v jednom souhlasím. Možná na konci sezony se na ně dotáhnou. Čekám, že R nebude na konci sezony dávat nejnovější specifikace odcházejícímu týmu. Otázka je, co budou dodávat Mclarenu, pokud bude konkurovat jejich tovární stáji. 03

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Tak nějak stále přemýšlím co vám McL a EB udělal ??? Nevynecháte jedinou příležitost jak si rejpnout a s prominutím, většinou bez jakého koliv argumentu, stejně jako teď.
-----
Podle mě jsou výsledky McL z velké části zapříčiněny neschopností H. Opravdu nevím jak dobré mají nebo nemají šasí, ale jsem si jist, že je rozhodně o dost lepší než výsledky. Proč ???? Protože když nemusí šetřit palivo (tedy v kvaldě) a mohou využít potenciál současné (i když stále špatné, ale ne tolik) Hondy jsou reálně 5 týmem a to zcela jistě ne kvůli H. To, že v závodě je každej smejká jak se mu zachce není špatným šasí, ale opět špatným motorem H, kterej by potřeboval vlastní vrt na palivo. Mohl bych pokračovat do haleluja, ale to jsou jasné věci, které musí každý vidět.
------
Zjednodušeně. To co EB řekl je jenom zcela jasná pravda. Určitě to není jenom o tom jak položit samotný motor do šasí a pokud s ním někdo pracuje delší dobu má samozřejmě náskok. Třeba jenom alchymie chlazení a uložení chladičů s ohledem na velikost, vyvážení a nejlepší efektivitu je dost velká výzva, kterou již mají samozřejmě u RbR vyřešenou. A není to jediný problém, který je se změnou PhJ spojený v souvislosti s výkonem auta jako celku. Tedy EB jenom shrnul co každý ví. Osobně si myslím, že to nebude trvat ani celý rok, ale zároveň neočekám, že od Austrálie bude McL přeb RbR a pokud ano, pak je PP ještě větší frajer než si myslím.
------
Co mě zaráží jak na vyjádření EB tak na Vašich komentářích nejvíc je fakt, že tady nikdo asi vůbec nepočítá s R jako týmem, při tom jenom ten pokrok z loňska na letošek je dost neuvěřitelnej. Teď budou mít dva skvělé piloty a prostředky k tomu, že podle mě by se mělo počítat i s nima a ne to omezovat na bitvu mezi McL a RbR.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama