Aston Martin nabral lidi z Ferrari, zvažuje stavbu vlastní pohonné jednotky

Petr Hlawiczka, 16. října 2017, 06:30 Google+

Aston Martin nabral několik lidí se zkušenostmi z F1 a pokračuje ve vyhodnocování svého vstupu do tohoto šampionátu jako dodavatel motorů. Ty zřejmě budou i po roce 2021 obsahovat MGU-H.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 18.10. 09:23) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen v boxech Ferrari

Kimi Räikkönen v boxech Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Od roku 2018 se Aston Martin stane hlavním sponzorem Red Bullu, dále s ním tak posiluje své vztahy po vytvoření hypervozu Valkyrie. Hodně se zajímá o možnost vstupu do Formule 1 od roku 2021 jako dodavatel pohonných jednotek, podle jeho ředitele Andyho Palmera však musí dojít ke snížení nákladů, aby tento projekt byl životaschopný.

Šéf Red Bullu Christian Horner prohlásil, že je "absolutně otevřený" myšlence, aby jeho tým jezdil s motorem Aston Martin, pokud se ho jejich partner rozhodne postavit.

"Jsem si jistý tím, že technické schopnosti máme. Někteří z lidí, které jsme nedávno nabrali, přicházejí z Ferrari. Znamená to, že máme mozky schopné vyvinout F1 motor. Otázkou je, zda bude strop pro související výdaje dostupný pro společnost, jako je Aston. To je velký rozdíl mezi malou společností a velkými kluky typu Renault či Mercedes," říká Palmer. Mezi jeho konzultanty patří i bývalý šéf oddělení motorů Scuderie, Luca Marmorini.

"Lidé, které jsem nabral, mají minulé vazby na F1 a také na silniční vozy. Teď tedy máme zajímavou směsici technických schopností," pochvaluje si pro Autosport dále ředitel Aston Martinu, který kdysi spolupracoval s Cosworthem a Ricardem.

img-responsive

Mercedes usiluje o zachování MGU-H v navrhovaných pohonných jednotkách pro rok 2021 | foto: Daimler AG

Při vývoji nové pohonné jednotky podle pravidel pro F1 od roku 2021 by mohl spojit své síly s Cosworthem i McLarenem. FIA společně s FOM vlastnící komerční práva jednala v pátek o různých návrzích potenciálních dodavatelů motorů. Další schůzka Strategické skupiny o nových motorech se má konat 7. listopadu.

Od roku 2021 zřejmě zůstane v současných pohonných jednotkách zachován i motorgenerátor tepelné energie (MGU-H), kterého se Mercedes nechce vzdát, na druhou stranu by ale spousta dílů měla být v rámci zlevnění standardizována.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Aston Martin nabral lidi z Ferrari, zvažuje stavbu vlastní pohonné jednotky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 18.10.2017 09:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

Renault slibuje v dalších závodech navýšení výkonu

Renault věří, že plánovaná vylepšení motoru výkonnostně převyšují jeho současnou ztrátu

Daniel Ricciardo a jeho čínské pití z boty - tzv. shoey

Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

Motor Renault Energy

Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel na tiskové konferenci v Malajsii

Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton nevěří, že Ferrari mohou v Číně porazit

  2. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  3. Ferrari deklasovalo Mercedes, v Číně mu patří první řada. Frustrovaný Hamilton odstavil auto + VIDEO

  4. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  5. Analýza sektorů - Jak Kimi o pole-position přišel, Vettel překonal rekord a 331 km/h

  6. V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud