Co se také řeší na briefingu pilotů: dohady s Whitingem, co s bezpečnostními pásy

Robert RoBertino Pavelka, 9. října 2017, 12:00 Google+

Tradiční briefing pilotů s Charlie Whitingem má mimo jiné za úkol probrat některé záležitosti, u nichž je třeba přesně definovat, co a jak. Dalo by se říci, že muži za volantem F1 mají vše v malíčku, ale to je jenom zdání.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 10.10. 14:48) Napište svůj názor
Lewis Hamilton vysvětloval na briefingu pilotů zdánlivou maličkost

Lewis Hamilton vysvětloval na briefingu pilotů zdánlivou maličkost | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Jsou známy případy, kdy pilot ani pořádně neví, co má před sebou na volantu. A není to jenom nutně doba moderní - u McLarenu vzpomínali, že šampión Emerson Fittipaldi dlouho vůbec netušil, že má na palubní desce kontrolku tlaku oleje. S přibývajícími prvky se piloti ohrazují, že není v lidské schopnosti všechno perfektně zvládnout. A co teprve poměrně obsáhlý balík pravidel a nařízení? Někdejší pilot F1 Gerhard Berger žertoval, že jediný, kdo byl schopen se to naučit, byl Ayrton Senna. A dokládal své tvrzení případem z Grand Prix Portugalska 1991, kdy byl Nigel Mansell diskvalifikován, protože mu mechanici měnili upadlé kolo v tzv. "straight line". Po závodě byla většina aktérů překvapena, že se to nesmí, Senna podle Bergera v tom měl jasno.

Před Grand Prix Japonska se ještě probíral incident po dojezdu GP Malajsie, kdy se srazili Stroll a Vettel. Whiting vyčítal německému pilotovi, že neměl brát s sebou volant a nechat se do boxů odvézt na sauberu Pascala Wehrleina, ale použít k dopravě medical car. Vettel sice tvrdil, že si ho nevšiml, ale to je hodně málo pravděpodobné. Poté vznesl dotaz Lewis Hamilton s tím, proč nebyly proti Vettelovi podniknuty nějaké kroky a Whiting opáčil, že byl zvolen "citlivý rozumný přístup". Maršálové volant až tak nutně k přesunu vozu nepotřebovali, protože závod už skončil. Jen dodejme, že v případě opuštění vozu pilotem na trati musí být volant nasazen zpět a zařazen neutrál.

img-responsive

Romain Grosjean není aktivní pouze v týmové radiokomunikaci... | foto: Haas F1 Team

Následovala debata, ve které se diskutovalo o bezpečnostních pásech a jejich nedovoleném povolování po skončení závodu. Vyvolal ji Romain Grosjean a přinášíme přepis celé diskuze.

Grosjean: Je po odmávnutí závodu dovoleno si sundat bezpečnostní pásy?

Whiting: Ne. Někdo další?

Grosjean: No, já si myslím, že Lewis to dělá dost často.

Whiting: Rozumné je jejich povolení, ale určitě ne úplně sundání.

Grosjean: Jen se ptám, myslím, že to je dobré pro fanoušky, jenom jsem se o tom chtěl zmínit.

Whiting: V rychlosti, kterou Lewis po skončení závodu jede, je rozumné povolení, ale určitě ne sundání.

Massa: Ale povolit je není jednoduché. Je to hodně těžké, vlastně je musíte sundat.

Whiting: Dostal jsem otázku a říkám: Ne, nesundavejte je, ale můžete je povolit. Nevidím v tom žádný zásadní problém. Lewisi, jak to tedy je? Povolíš pásy nebo docela sundáš?

Usmívající se Hamilton: Sundavám je. Ale nedělám to moc často. Bylo to v Montrealu a některých dalších závodech.

Whiting: On o tom začal Romain...

Grosjean: Myslím, že je skvělé, když fanoušci po dojezdu víc uvidí na pilota. Ale jen jsem si to chtěl ujasnit.

Hamilton: A proč tě to tolik zajímalo? 

Grosjean: Protože někdy nenasadím volant zpátky a dostanu trest, což nemá třeba smysl, když je vůz kompletně bez kol. Tak jsem to jenom chtěl vědět.

Hamilton krčí rameny: Zajímavé.

Whiting: Je možné to jasně definovat, když si myslíte, že se to vyplatí...

Hamilton: Pánové, jedeme hodně pomalu, Ale myslím, že by si Sebastian měl dávat větší pozor...

Vettel se usmívá: Na volant nebo pásy? Teď jsem trochu mimo.

Whiting: Je to něco, co se stalo, nebo ne? (odkaz na Vettelovu pozávodní nehodu v Sepangu) Nemuselo se to stát, ale stalo se a zase se to může stát.

Grosjean: Nechci něčím argumentovat a podobně, ale prostě chci znát pravidla, to je jednoduché.

Whiting: Dobře, nemyslím, že byste si měli pásy sundavat. Myslím, že jsme byli svědky toho, co se může stát v dojezdovém kole, takže si myslím, že to není dobrá praxe si pásy sundavat.

Hamilton: Já to dělám jen když vyhraju, abych zamával fanouškům.

Whiting: Ano, tomu rozumím.

Hamilton: Ale také přitom hodně zpomalím...

Nehoda Strolla a Vettela s vysvětlením Johnnyho Herberta

Jak je vidět, někdy mohou být debaty zábavné, jindy si řekneme, že se piloti přou o vyslovené prkotiny. Jenže jde o sport příliš prestižní a pokud nebude vše řádně ošetřeno, vždy se najde někdo, kdo na to poukáže. Ostatně známe případy, kdy si piloti po dojezdu dokonce sňali z hlavy přilbu (Didier Pironi v San Marinu 1982) a velké vášně vyvolal i zákaz bráti si do kokpitu po vítězném průjezdu cílem vlajku. Možná bude mít onen "pásový případ" ještě nějakou dohru...

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co se také řeší na briefingu pilotů: dohady s Whitingem, co s bezpečnostními pásy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 10.10.2017 14:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Michael Schumacher nadále zůstává v srdcích fanoušků

Je to jak vystoupení Mickey Mouse, hodnotí současnou F1 Schumacherův bývalý manažer

Fernando Alonso v Brazílii

Starosta São Paula jednal s Pirelli ohledně možnosti privatizace tamního okruhu Interlagos

Co myslíš, mám aspoň jednou odpadnout, aby to bylo zajímavější? (Hamilton a Vettel, ilustrační foto)

Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

Carlos Sainz už si zvyká na žlutočernou barvu

Sainzova nová kapitola: první rozhovor u Renaultu

Kimi Räikkönen v boxech Ferrari

Aston Martin nabral lidi z Ferrari, zvažuje stavbu vlastní pohonné jednotky

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel na tiskové konferenci v Malajsii

Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

Jolyon Palmer v závodě v Japonsku

Renault je ochoten pomoci Palmerovi s hledáním nového angažmá

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Snímek, který už je minulostí - Palmer opustil tým Renault

Abiteboul na to hodně tlačil, objasňuje Palmer svůj náhlý odchod z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně + VIDEO

  2. Haas odmítl požadavek Ferrari. Do jedné věci si Američané zkrátka mluvit nenechají

  3. Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

  4. Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

  5. "Po kolizi v Baku jsem cítil, že jsem Ferrari zklamal," přiznává Vettel

  6. Renault podcenil varování. Vysoké sebevědomí si pak vyčítal dlouhých 22 let

reklama

Zprávy odjinud