1. trénink v Japonsku ovládl Vettel, Sainz havaroval

JŠ, 6. října 2017, 04:31 Google+

Během prvního tréninku déšť přišel až ke konci, Ferrari na čele, Mercedes za nimi. Carlos Sainz poslal své Toro Rosso do bariéry.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.10. 08:34) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V Japonsku aktuálně neprší, vzduch má 19 °C a teplota trati je 21 °C. Avšak týmy očekávají déšť. Proto bude pro jezdce důležité suchý asfalt využít co nejvíce hned od začátku.

Na konci boxové uličky se objevuje zelená a hned v prvních dvou minutách mají všichni závodní piloti za sebou své instalační kolo. 

První měřený čas po pár minutách zajíždí Lewis Hamilton, má hodnotu 1:31,544 min a to na měkké sadě pneumatik. Daniel Ricciardo na něj ve svém prvním kole ztrácí 0,828 s a to na super-měkké sadě.

Oba Red Bully na to tlačí, aktuálně nevyužívají T-křídlo a volí spíše nastavení s nižším přítlakem. A někteří piloti hlásí pár dešťových kapen na trati.

Hamilton zajíždí rychlejší čas - 1:31, 072 min. Bottas jej však po chvíli překonává, chvíli poté však Fin v první zatáčce vyjel na trávu.

Časy zajíždějí další a další piloti. Hamilton jde s časem 1:30,042 min, opět do čela, jeho týmový kolega ztrácí 0,475 s. Carlos Sainz si do závodu na okruhu v Suzuce kvůli výměně motoru ponese penalizaci 20 míst na startu závodu. 

Ferrari volí měkkou sadu pneumatik. Bottas se zlepšuje, na Hamiltona ztrácí 01,185 s. Räikkonen a Vettel se řadí na třetí a čtvrté místo se ztrátou 0,470 s a 0,599 s. Za Mercedesy a Ferrari se zařadil Red Bull. Verstappen se ztrátou 0,7 s a Ricciardo 1,1 min.

Po téměř půl hodině chybí měřený čas pouze Fernandu Alonsovi. Avšak i ten nyní vyráží na trať a zařadil se na sedmé místo. Ricciardo na super měkké sadě překonává Hamiltonův čas, zajel čas 1:29,541 min.
 
Pořadí po půl hodině tréninku: Ricciardo, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Alonso, Ocon, Hülkenberg, Massa, Vandoorne, Pérez, Palmer, Stroll, Sainz, Gasly, Grosjean, Magnussen, Wehrlein, Ericsson.

Mercedes nyní přezul na super měkkou sadu. Bottas vzal zatáčku Dedge bokem, avšak udržel si kontrolu nad vozem. Hamilton zajíždí nejrychlejší kolo, čas  1:29,377 min, druhý Ricciardo ztrácí tedy 0,164 s. Ferrari vyráží na nových měkkých pneumatikách.

Kevin Magnussen v garáží a tým prošetřuje únik vody. Chvilku mimo trať si užívá i Verstappen, v zatáčce Spoon se vydal přes trávu až do štěrku, avšak dokázal se bez větších potíží vrátit na trať.

Vettel zajíždí slušné kolo, na měkké sadě zajel čas 1:29,419 s a na nejrychlejší čas tak ztrácí 0,042 s. Räikkönen si stěžuje na nastavení  svého Ferrari: "Zadní část auta není dobrá. Pokud jsme něco udělali, tak jsme to zhoršili." Také například Verstappen si stěžuje. Má problém s rychlostí, když pracuje na nastavení vozu.

A máme tu červenou vlajku. Toro Rosso Carlose Sainze se tvrdě střetlo s bariérou. "Omlouvám se, nevím, co se stalo, ztratil jsem kontrolu," hlásí týmu. Jezdec je však v pořádku.

Pořadí po hodině tréninku: Hamilton 1:29,377, Vettel 1:29,419, Ricciardo 1:29.541, Räikkönen 1:29.979, Bottas 1:30.151, Verstappen 1:30.762, Hülkenberg 1:30.974, Vandoorne 1:31.202, Alonso 1:31.588, Magnussen 1:31.620, Grosjean, Palmer, Ocon, Massa, Pérez, Sainz, Stroll, Gasly, Wehrlein, Ericsson.

Traťoví komisaři odklidili vůz a tréninku může pokračovat. Zbývá něco před dvacet minut. A hrozba deště neustoupila a postupně má začít pršet víc, avšak zatím padlo pouze pár kapek a trať je v podstatě suchá.

Räikkönen zlepšuje svůj čas, Vettel překonává o 0,2 s Hamiltona s časem 1:29,166 min. Haas povolává Magnussena do boxů, problém s tlakem vody přetrvává. 

Ferrari informuje Räikkönena, aby ignoroval varovné signály přehřívání brzd. Avšak brzy jej žádají, aby zadní brzdy šetřil. A začíná pršet silněji. A týmy tak končí trénink o pár minut dříve. Na čele tak Ferrari před Mercedesem a Red Bullem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: 1. trénink v Japonsku ovládl Vettel, Sainz havaroval

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.10.2017 08:34 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Michael Schumacher nadále zůstává v srdcích fanoušků

Je to jak vystoupení Mickey Mouse, hodnotí současnou F1 Schumacherův bývalý manažer

Fernando Alonso v Brazílii

Starosta São Paula jednal s Pirelli ohledně možnosti privatizace tamního okruhu Interlagos

Co myslíš, mám aspoň jednou odpadnout, aby to bylo zajímavější? (Hamilton a Vettel, ilustrační foto)

Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

Carlos Sainz už si zvyká na žlutočernou barvu

Sainzova nová kapitola: první rozhovor u Renaultu

Kimi Räikkönen v boxech Ferrari

Aston Martin nabral lidi z Ferrari, zvažuje stavbu vlastní pohonné jednotky

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel na tiskové konferenci v Malajsii

Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

Jolyon Palmer v závodě v Japonsku

Renault je ochoten pomoci Palmerovi s hledáním nového angažmá

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Najdou v Japonsku Ferrariho piloti důvod k úsměvu?

Vettel navzdory Marchionneho tvrzení nečeká významnější změny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně + VIDEO

  2. Haas odmítl požadavek Ferrari. Do jedné věci si Američané zkrátka mluvit nenechají

  3. Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

  4. Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

  5. "Po kolizi v Baku jsem cítil, že jsem Ferrari zklamal," přiznává Vettel

  6. Renault podcenil varování. Vysoké sebevědomí si pak vyčítal dlouhých 22 let

reklama

Zprávy odjinud