1. trénink v Japonsku ovládl Vettel, Sainz havaroval

JŠ, 6. října 2017, 04:31 Google+

Během prvního tréninku déšť přišel až ke konci, Ferrari na čele, Mercedes za nimi. Carlos Sainz poslal své Toro Rosso do bariéry.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.10. 08:34) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V Japonsku aktuálně neprší, vzduch má 19 °C a teplota trati je 21 °C. Avšak týmy očekávají déšť. Proto bude pro jezdce důležité suchý asfalt využít co nejvíce hned od začátku.

Na konci boxové uličky se objevuje zelená a hned v prvních dvou minutách mají všichni závodní piloti za sebou své instalační kolo. 

První měřený čas po pár minutách zajíždí Lewis Hamilton, má hodnotu 1:31,544 min a to na měkké sadě pneumatik. Daniel Ricciardo na něj ve svém prvním kole ztrácí 0,828 s a to na super-měkké sadě.

Oba Red Bully na to tlačí, aktuálně nevyužívají T-křídlo a volí spíše nastavení s nižším přítlakem. A někteří piloti hlásí pár dešťových kapen na trati.

Hamilton zajíždí rychlejší čas - 1:31, 072 min. Bottas jej však po chvíli překonává, chvíli poté však Fin v první zatáčce vyjel na trávu.

Časy zajíždějí další a další piloti. Hamilton jde s časem 1:30,042 min, opět do čela, jeho týmový kolega ztrácí 0,475 s. Carlos Sainz si do závodu na okruhu v Suzuce kvůli výměně motoru ponese penalizaci 20 míst na startu závodu. 

Ferrari volí měkkou sadu pneumatik. Bottas se zlepšuje, na Hamiltona ztrácí 01,185 s. Räikkonen a Vettel se řadí na třetí a čtvrté místo se ztrátou 0,470 s a 0,599 s. Za Mercedesy a Ferrari se zařadil Red Bull. Verstappen se ztrátou 0,7 s a Ricciardo 1,1 min.

Po téměř půl hodině chybí měřený čas pouze Fernandu Alonsovi. Avšak i ten nyní vyráží na trať a zařadil se na sedmé místo. Ricciardo na super měkké sadě překonává Hamiltonův čas, zajel čas 1:29,541 min.
 
Pořadí po půl hodině tréninku: Ricciardo, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Alonso, Ocon, Hülkenberg, Massa, Vandoorne, Pérez, Palmer, Stroll, Sainz, Gasly, Grosjean, Magnussen, Wehrlein, Ericsson.

Mercedes nyní přezul na super měkkou sadu. Bottas vzal zatáčku Dedge bokem, avšak udržel si kontrolu nad vozem. Hamilton zajíždí nejrychlejší kolo, čas  1:29,377 min, druhý Ricciardo ztrácí tedy 0,164 s. Ferrari vyráží na nových měkkých pneumatikách.

Kevin Magnussen v garáží a tým prošetřuje únik vody. Chvilku mimo trať si užívá i Verstappen, v zatáčce Spoon se vydal přes trávu až do štěrku, avšak dokázal se bez větších potíží vrátit na trať.

Vettel zajíždí slušné kolo, na měkké sadě zajel čas 1:29,419 s a na nejrychlejší čas tak ztrácí 0,042 s. Räikkönen si stěžuje na nastavení  svého Ferrari: "Zadní část auta není dobrá. Pokud jsme něco udělali, tak jsme to zhoršili." Také například Verstappen si stěžuje. Má problém s rychlostí, když pracuje na nastavení vozu.

A máme tu červenou vlajku. Toro Rosso Carlose Sainze se tvrdě střetlo s bariérou. "Omlouvám se, nevím, co se stalo, ztratil jsem kontrolu," hlásí týmu. Jezdec je však v pořádku.

Pořadí po hodině tréninku: Hamilton 1:29,377, Vettel 1:29,419, Ricciardo 1:29.541, Räikkönen 1:29.979, Bottas 1:30.151, Verstappen 1:30.762, Hülkenberg 1:30.974, Vandoorne 1:31.202, Alonso 1:31.588, Magnussen 1:31.620, Grosjean, Palmer, Ocon, Massa, Pérez, Sainz, Stroll, Gasly, Wehrlein, Ericsson.

Traťoví komisaři odklidili vůz a tréninku může pokračovat. Zbývá něco před dvacet minut. A hrozba deště neustoupila a postupně má začít pršet víc, avšak zatím padlo pouze pár kapek a trať je v podstatě suchá.

Räikkönen zlepšuje svůj čas, Vettel překonává o 0,2 s Hamiltona s časem 1:29,166 min. Haas povolává Magnussena do boxů, problém s tlakem vody přetrvává. 

Ferrari informuje Räikkönena, aby ignoroval varovné signály přehřívání brzd. Avšak brzy jej žádají, aby zadní brzdy šetřil. A začíná pršet silněji. A týmy tak končí trénink o pár minut dříve. Na čele tak Ferrari před Mercedesem a Red Bullem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: 1. trénink v Japonsku ovládl Vettel, Sainz havaroval

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.10.2017 08:34 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Najdou v Japonsku Ferrariho piloti důvod k úsměvu?

Vettel navzdory Marchionneho tvrzení nečeká významnější změny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama