Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Petr Hlawiczka, 26. září 2017, 06:20 Google+

Indická stáj Formule 1 plánuje tento víkend v Sepangu nasadit další vylepšení své aerodynamiky a novou pohonnou jednotku Mercedesu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru

Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Cíl týmu je jasný: dojíždět s oběma vozy na bodech a uhájit čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, když začne svou pozornost upínat k monopostu pro sezónu 2018.

Podle technického ředitele Andyho Greena v Sepangu představí další aerodynamické novinky poté, co minule v Singapuru překvapily řešením žraločí ploutve ve stylu pily, což společně s šestiprvkovým T-křídlem pomohlo maximalizovat přítlak.

Inovativní řešení horní části žraločí ploutve Force Indie v Singapuru

Inovativní řešení horní části žraločí ploutve Force Indie v Singapuru | zdroj: Giorgio Piola

"Máme pro Malajsii nějaké nové věci. Dojde k dalším úpravám karosérie. Stále toho máme hodně na práci. Je to relevantní i pro příští rok, takže na to dále tlačíme. Singapurský balík je také celkem nový, takže dojde k dalším úpravám," avizuje Green, jenž ale před 2 týdny nebyl moc spokojený.

"Rozhodně jsme nenašli ideální nastavení, jak jsme si ověřili v kvalifikaci, proto na tom musíme odvést mnohem více práce. Auto to rozhodně změnilo, takže to vyžaduje ještě trochu úsilí. Přijde toho však více. Plně očekáváme, že naším cílem bude dojet s oběma vozy na bodech ve všech zbývajících závodech sezóny," pokračuje technický ředitel Force Indie.

img-responsive

Sergio Pérez dojel v Singapuru pátý | foto: Sahara Force India

Kromě vylepšení šasi obdrží Force India (stejně jako Williams) konečně nejnovější specifikaci pohonné jednotky, kterou Mercedes představil již v Belgii. Půjde o čtvrté, a tedy i o poslední motory této sezóny.

Oba zákazníci Stříbrných šípů byli zklamáni, že ji neměli k dispozici již v Belgii nebo aspoň v Monze, která je velmi citlivá na výkon motorů. Dočkají se tedy tentokrát v Malajsii? "Takový je plán, pokud si to mezitím [Mercedes] nerozmyslí," potvrzuje provozní ředitel Otmar Szafnauer.

Očekává se, že nové pohonné jednotky nasadí také Ferrari, které se bude snažit po katastrofě v Singapuru stáhnout své manko na Mercedes. Ten tam ale očekává minimálně vyrovnanou bitvu, okruh by měl jeho balíku vyhovovat. První trénink začíná v pátek v 5 hod ráno našeho času.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo

Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud