Vettelův motor je po nehodě v Singapuru v pořádku, kolik komponent piloti už využili?

Petr Hlawiczka, 21. září 2017, 06:40 Google+

Ferrari potvrzuje, že motor Sebastiana Vettela přečkal postartovní kolizi a může být do konce sezóny ještě využit.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 25.09. 08:54) Napište svůj názor
Sebastian Vettel během povedené kvalifikace v Singapuru

Sebastian Vettel během povedené kvalifikace v Singapuru | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Po startu v Singapuru bylo rušno, když po necelých 200 metrech spolu kolidovaly tři jezdci: Max Verstappen, Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen, v první zatáčce pak s sebou ještě přibrali Fernanda Alonsa.

Otazník se vznášel nad pohonnou jednotkou Vettela. Pokud by po nehodě nebyla v pořádku, musel by Němec v dalších závodech čelit penalizaci. Ferrari po jejím průzkumu ale konstatovalo, že je OK a že ji tedy budou moci ještě v příštích šesti závodech použít.

Jde o velmi dobrou zprávu, protože Vettel letos využil už tři spalovací motory (ICE), motorgenerátory pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné energie (MGU-H), úložiště baterií (ES) a řídicí elektroniku (CE), u turba (TC) už je dokonce na 4 kusech - za každý pátý již přichází trest na startovním roštu.

Stav využitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Malajsie 2017

Stav využitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Malajsie 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ferrari stále doufá, že se jim až do konce sezóny vyhne. Nový, vylepšený motor hodlá přivézt příští týden do Malajsie, čímž se dostane na stejnou úroveň jako Mercedes. Jen s tím rozdílem, že se se spotřebou oleje musí vlézt do 0,9 l / 100 km - na rozdíl od Stříbrných šípů, které svůj motor nasadily ještě za povolnějších pravidel (1,2 l / 100 km) v Belgii.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vettelův motor je po nehodě v Singapuru v pořádku, kolik komponent piloti už využili?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 25.09.2017 08:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s McLarenem v Singapuru

Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud