DISKUZE K ČLÁNKU Incident mezi piloty Ferrari a Verstappenem vyhodnocen jako závodní incident

Po několika úvodních vteřinách Grand Prix Singapuru bylo jasné, že bude následovat dlouhá řada debat a komentářů. Jak bylo uvedeno krátce po kolizi Räikkönena s Verstappenem a Vettelem, případem se zabývali komisaři - ale s ohledem na odstoupení trojice až po závodě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Incident mezi piloty Ferrari a Verstappenem vyhodnocen jako závodní incident

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 85, poslední 20.09.2017 13:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovalo 10 lidí) 17.09.2017 20:16
Bylo jasne, ze v politicke frasce a show F1… »
» Duncan66 (Hlasovalo 8 lidí) 17.09.2017 20:28
Nekdo se cpe a kolize nema. Rozhodne ne tolik,… »
» Adi (Hlasovalo 6 lidí) 17.09.2017 20:25
Je pravda, že Vettlovo chování / vytlačování VER… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Easy

Easy

46.135.3.XXX
Manévrovací možnosti Kimiho byly velmi omezené, na levé straně měl pouze pár desítek cm. To spíše Vettel, ale stejně jako tady mnozí uvádějí, že Max jako závodník to nemohl vzdát a ubrat, tak Sebastian nechtěl přijít o svou pozici. Agresivní a optimistické jednání pilotů, kteří se moc neviděli a každý šel po tom svém.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

89.176.59.XXX
Podle mě:
KR výborně odstartoval, ale ještě než se dostal před MV, si začal najíždět do středu. Předpokládal, že MV se bude přesouvat doprava, což MV původně dělal, než viděl, že MV reaguje na pohyb SV. Měl prostor nalevo a viděl oba jezdce v jednom směru.

MV: Odstartoval oproti KR mizerně a ihned mířil doprava směrem k SV. Viděl SV a reagoval tím, že změnil směr a jel opět v přímém směru. Podle mého neměl zase o tolik lepší start než SV a těžko by se přes něj dostal i kdyby ho KR nepodjel zleva. Měl nevýhodu, že musel reagovat na soupeře z obou stran současně, což moc dobře nejde. Mohl souboj vzdát, když viděl, že KR jde před něj, a SV předjet taky nestihne, ale chápu je to závodník.

SV: Nejslabší start ze zúčastněné trojice ale ne zase o tolik horší, aby ho MV předjel a nejspíš, pokud by nedošlo ke střetu by to nemohl dokázat ani KR, protože času do první zatáčky tolik nebylo. Kryl si MV ale byl jen půlkou vozu před MV tak ho neměl tolik tlačit doleva. Co nemohl nejspíš vidět, že vedle MV byl ještě KR, což manévrovací prostor MV dost omezilo. Neměl tolik riskovat, přestože MV by taky přednost nedal. Nicméně, pokud by Kimi nepodjel Maxe, tak by to bylo ještě v rámci běžné praxe. Chápu obavy Seba, že kdyby nechal více prostoru Maxovi, tak ten by ho v T2 nepustil ale s čím nepočítal, že tam bude i Kimi. Vzhledem ktomu, že byl stále nepatrně včele, tak nemohl mít jen přes zrcátko úplný přehled jak se situace za ním vyvíjí.

Shrnuto: Kimi mohl mohl reagovat na zhuštěnější prostor a jet více vlevo.
Seb se neměl tolik tlačit před Maxe i za cenu, že ten ho nejpozději v T2 nejspíš zavře. Ale řídil se instinkty a zaběhlými standardy, kde jezdec vpředu po startu okamžitě blokuje nejbližšího soupeře.
Max to měl asi nejtěžší, protože musel reagovat současně na dva jezdce po obou stranách. Asi po něm nemůže někdo chtít, aby to vzdal ještě před T1. Ale mohlo mu být jasné, vzhledem k pohybu obou soupeřů a tím, že byl v okamžiku nárazu už třetí, že to asi nevyjde a z tohohle pohledu byl on tím, který měl zodpovědnost za kolizi. Ale vzhledem k výše uvedenému nemohl v poslední chvíli už nic dělat.
Největší dopad na výsledek incidentu má, že kontakt kol nebyl z boku ale že šlo zadní Kimiho kolo přímo do Maxova předního, zrovna v okamžiku, kdy nejspíš Max přece jen trochu povolil plyn a došlo tak velkému rozdílu rychlostí. Možná, že kdyby se vozy o sebe jen otřeli při podobných rychlostech, tak by se zase tolik nestalo.
Přestože Max asi nejméně, tak každý z uveených mohl kolizi předejít, kdyby méně myslel na to, urvat před T1 co nejvíce, ale to těžko někomu vyčítat. Kimi a Seb ale mohli prostor rozšířit, takže z tohohle hlediska ještě mohli na poslední chvíli kontaktu předejít a zde už byl Max jen pasažér.
Ale vyložený úmysl jsem ani u jednoho neshledal. Když prošlo bez trestu Valteriho zazdění Kimiho v Baku, tak tohle bylo od všech zúčastněných menší zavinění.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
V pohodě, myslím, že si rozumíme 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Iscarian

Iscarian

89.177.215.XXX
Pravda, ubrat. 11 Nevím proč jsem napsal brzdit, když jsem myslel ubrat. 18 Díky za opravu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Nemáš pravdu, ale už to tady nebudu dále řešit, nemám na to čas, táhne se to dlouho a co jsem chtěl říct, to jsem tady řekl. Myslím, že to tvé BTW by mělo platit na všechny jezdce, pokud chceš být objektivní - nejen na VES. Mezi lidmi z F1 v názoru na to, kdo je vinen, panuje celkem vzácná shoda. Měj se fajn!

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

193.165.237.XXX
To samozřejmě vůbec není pravda, zaprvé - VET se VES vozu vůbec nedotknul, tedy do něj nenajel. Zadruhé - první volí stopu a ten vzadu má větší díl zodpovědnosti zabránit kolizi, už z čistě praktických důvodů jako zorný úhel atd. Zatřetí - VES do poslední chvíle jel (jako poslední z celé trojice) někam, kam se nemohl vejít (zabránit kolizi má povinnost i závodník!), ani nemohl počítat s tím, že auta kolem sebe ze své, nevýhodné pozice dá na brzdy a všichni společně vykrouží první zatáčku... Začtvrté - respekt k soupeřům, ať je míra zavinění jakákoliv (bez viny je jen ALO), VES se stal účastníkem kolize s pilotem, který v tu chvíli bojoval o titul...

BTW Právě proto, že je pilotem F1, by měl mít přehled, chytrost, odhad, nejrychlejší reakce, plnou kontrolu nad vozem atd.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Jo, povolil plyn až těsně před nárazem.. je tam malá prodleva před nárazem, ale je.
Ale jak jsem tady už někde psal: co by to bylo za závodního pilota, který by brzdil, kdykoliv by se k němu blížilo nějaké auto?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.15.XXX
To každopádně. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.15.XXX
Ne brzdit... Ubrat 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.15.XXX
Pravdou je, že jsem si to pouštěl na mobilu a s téměř ztlumeným zvukem 03 Max řadí 2,3,4 a náraz... To bude zpomalení v poslední milisekundě. Dle mého názoru mohl ubrat plyn (to neznamená brzdit, MGU-K udělá práci za něj) o něco dříve.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.15.XXX
Asi se shodneme, že stejně jako Massa v 2008, tak i letos si Vettel právě v Singapuru prakticky zhatil naděje na zisk titulu. Lewis teď bude sbírat pole a triumfy jako na páse (když už přešel na ovoce a zeleninu) 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Byla to jiná situace: Hamilton se choval podobně, ale měl lepší start než Stroll.. překřížil mu úplně dráhu, až když byl předním, kdežto Vettel by při tom křižování narazil do Verstappena. Ten má právo jet rovně, byla by to chyba Vettela - nesmí do auta vedle sebe najet. Jde to vidět z onboardů, tam Stroll nemusel vůbec brzdit. Omezit manévrovací prostor ano, ale nesmí se soupeře dotknout, když mění směr, pokud je alespoň částí vozu ještě na jeho úrovni. Což Vettel porušil, Hamilton ne.

V tomto se s tebou shoduji, nevím, co se pořád řeší. 04 Vettelova chyba byla v tom, že zbytečně riskoval křížením za toho mokra a spreje kolizi - tam nemusel být jen Verstappen. Navíc Verstappen není jeho soupeř v boji o titul, o to zbytečnější risk. Měl si pohlídat čistý nájezd do zatáčky č. 1.
Verstappenova chyba to nebyla - co by to bylo za závodního jezdce, který by dupnul na brzdu při každém přiblížení nějakého vozu?

K tvé poslední osobní poznámce - právě proto, že mám blízko k F1, všem týmům, znám se se všemi jezdci, nemám proč být vůči někomu zaujatý. Jak můžeš tvrdit, že "musím být," když o mě nebo má práci skoro nic nevíš? Možná můžu, ale nic nemusím! To tě tedy moc nešlechtí, přisuzovat někomu špatné pohnutky. Tentokrát větší vinu zkrátka přičítám Vettelovi, před týdnem sis mohl přečíst, jaké s ním mám zkušenosti - takové nařknutí je pak spíše urážkou.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Jde to slyset na zvuku motoru tesne pred narazem, trochu si to zpomal, nebo jestli mas videoeditor, tak mrkni na framy a zvuk. A jde to podle me videt i shora, kdyz tesne pred kontaktem s Kimim Vettel jakoby najednou zrychli pred Maxe.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.15.XXX
Ano, jak jsem psal v jiném příspěvku. Vettel neměl start o nic horší než Verstappen, ale byl to průměr. Ve světle Kimiho počínání to byly oba zpackané starty.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.15.XXX
Petře, z čeho soudíš, že Max snížil rychlost?
Na níže uvedeném videu (od 0:45 pohled z jeho vozu) to opravdu nepozoruji.

https://m.youtube.com/watch?v=U2T1_VrTcoo

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000820

uzivatel000820

80.250.30.XXX
Tahle diskuze asi vážně nemá smysl, každý si v tom najde své a lidí, kteří situaci mají zájem nestraně analyzovat je minimum. Fakt, že se Verstappen lehce, ale přece snaží vytlačit Raikkonena protože si všimne, že ho předjíždí je jasný. Kdo to nechce přiznat bude tvrdit opak.... Ono totiž jde o nehodu VER a RAI do které se přimotal svojí agresivitou VET. Ale podstata je v tom, že Hamilton má teď náskok 28 bodů a je 6 závodů do konce. Může se stát cokoliv, Hamilton má nicméně velkou výhodu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
hamilton po startu najel velice agresivně na strolla a ten kdyby se zachoval jako verstapen, tak nejspíš byla podobná kolize. Takže podobnost ne příliš náhodná. Po startu se snaží každý omezit soupeři manévrovací prostor, což udělal nejdřív verstapen tím, že najel na vettela, ale otevřel dveře kimimu a když zjistil, že je kimi vedle něj, tak najel na něj takovým způsobem, že způsobil kolizi. Vettel ovšem se snažil omezit prostor verstapenovi ale nemohl vidět, že ten má z druhé strany kimiho. Nevím co se pořád řeší. Vettelova chyba byla především v tom, že si měl uvědomit co má vedle sebe a jet víc na jistotu, takže vettelovo vyřazení je z 50% jeho vlastní chyba, ovšem nic to nemění na tom, že kolizi způsobil verstapen.
Tebe beru jako člověka co se pohybuje velice blízko F1 a jako takový musíš být fanoušek a ať chceš nebo ne, někomu fandíš a nepřijde mi, že by to bylo ferrari.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Iscarian

Iscarian

89.177.215.XXX
No, špatný start měl i Vettel, kdyby neměl, tak by tam nemusel tak mohutně křížit.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Iscarian

Iscarian

89.177.215.XXX
Jistě, Verstappen mohl brzdit, ale nebrzdil, ovšem stejně tak Vettel nemusel, tolik doleva a křížit tak moc Verstappena. Verstappen taky asi nepředpokládal, že Vettel půjde tolik doleva. Takže oba zmínění jezdci mohli něco udělat, nebo naopak nemuseli, ovšem dopadlo to tak, jak to dopadlo. Vzhledem k tomu, jak všichni tři odstartovali, tak největší díl viny na nehodě bych hledal právě ve velkém a dle mě naprosto zbytečném překřížení zprava doleva od Vettela. A hlavně možná všichni trochu zapomínají, že se to stalo strašně rychle, při velké rychlosti, respektive při velkém zrychlení...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Iscarian

Iscarian

89.177.215.XXX
Jistě, právě na tu nekonzistentnost jsem narážel, to jenom tak na okraj, ale jinak si myslím, že to byla dobrá ukázka z minulosti.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama