DISKUZE K ČLÁNKU Incident mezi piloty Ferrari a Verstappenem vyhodnocen jako závodní incident

Po několika úvodních vteřinách Grand Prix Singapuru bylo jasné, že bude následovat dlouhá řada debat a komentářů. Jak bylo uvedeno krátce po kolizi Räikkönena s Verstappenem a Vettelem, případem se zabývali komisaři - ale s ohledem na odstoupení trojice až po závodě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Incident mezi piloty Ferrari a Verstappenem vyhodnocen jako závodní incident

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 85, poslední 20.09.2017 13:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovalo 10 lidí) 17.09.2017 20:16
Bylo jasne, ze v politicke frasce a show F1… »
» Duncan66 (Hlasovalo 8 lidí) 17.09.2017 20:28
Nekdo se cpe a kolize nema. Rozhodne ne tolik,… »
» Adi (Hlasovalo 6 lidí) 17.09.2017 20:25
Je pravda, že Vettlovo chování / vytlačování VER… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  vettelova největší chyba byla v tom, že věděl co má vedle sebe za magora a snažil se s ním závodit jako s normálním jezdcem...

                  + 1 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  Z tvého obrázku vyplývá, že jede do jiné formule? 11
                  Logicky očekával, že to Vettel nepošle až do něj. Je to úplně situace než mezi jezdci Force Indie v Belgii.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • virtual

                    virtual

                    193.165.236.XXX
                    Vždyť se na ten záběr podívej, VET i VES v tom okamžiku jedou k levému okraji dráhy (po směru jízdy), takže ano, VES zřejmě uhýbal (reagoval na VET), ale do prostoru, kde jel RAI. Podívej se např. na vzdálenosti kol VES a RAI formule, oba zjevně stejným směrem nejedou, že? Z onboardu je vidět, že RAI jel rovně, a urazil si zadní kolo o přední kolo VES formule, to je opravdu jasná situace.
                    Stejně jako VET promarnil příležitost na zdramatizování boje o titul, VES promarnil šanci ukázat, že je vyspělým pilotem. Budu spekulovat, ale dva mistři světa se mohli před ním navzájem vypoklonkovat (možná dokonce tři) a VES mohl být o pár set metrů dál první, vše je to jen věc rozhodnutí, on neubral...

                    + 1 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Petr

                      Petr

                      109.81.245.XXX
                      Jo, díval jsem se na to. Ty mylné argumenty vyplývají asi z představy, že kdyby se Vettel rozhodl křižovat po startu trať, jak to udělal, a Verstappen neuhnu, že by to byla chyba Verstappena. Nikoliv! Kdyby jel rovně a Vettel se přesouval vlevo, tak by byl potrestán Vettel. Max nemá povinnost mu uhýbat. Vettel nebyl o celý vůz před ním. Verstappen logicky nepředpokládal, že do něj bude chtít Vettel narazit.

                      Nerozumím tomu, proč vám vůbec nevadí ten agresivní přesun Vettela po zpackaném startu. Navíc je vidět, že Max ubírá plyn, když vidí, že je zle. Na brzdu dupnout pochopitelně nesmí, to může naznačit vážně jen hloupý člověk - vytvořil by mnohem nebezpečnější situaci (těsné rozdíly, za ním spousta dalších naplno akcelerujících vozů).

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Easy

                        Easy

                        46.135.15.XXX
                        Petře, z čeho soudíš, že Max snížil rychlost?
                        Na níže uvedeném videu (od 0:45 pohled z jeho vozu) to opravdu nepozoruji.

                        https://m.youtube.com/watch?v=U2T1_VrTcoo

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Petr

                          Petr

                          109.81.245.XXX
                          Jde to slyset na zvuku motoru tesne pred narazem, trochu si to zpomal, nebo jestli mas videoeditor, tak mrkni na framy a zvuk. A jde to podle me videt i shora, kdyz tesne pred kontaktem s Kimim Vettel jakoby najednou zrychli pred Maxe.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Easy

                            Easy

                            46.135.15.XXX
                            Pravdou je, že jsem si to pouštěl na mobilu a s téměř ztlumeným zvukem 03 Max řadí 2,3,4 a náraz... To bude zpomalení v poslední milisekundě. Dle mého názoru mohl ubrat plyn (to neznamená brzdit, MGU-K udělá práci za něj) o něco dříve.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Petr

                              Petr

                              109.81.245.XXX
                              Jo, povolil plyn až těsně před nárazem.. je tam malá prodleva před nárazem, ale je.
                              Ale jak jsem tady už někde psal: co by to bylo za závodního pilota, který by brzdil, kdykoliv by se k němu blížilo nějaké auto?

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • virtual

                                virtual

                                193.165.237.XXX
                                To samozřejmě vůbec není pravda, zaprvé - VET se VES vozu vůbec nedotknul, tedy do něj nenajel. Zadruhé - první volí stopu a ten vzadu má větší díl zodpovědnosti zabránit kolizi, už z čistě praktických důvodů jako zorný úhel atd. Zatřetí - VES do poslední chvíle jel (jako poslední z celé trojice) někam, kam se nemohl vejít (zabránit kolizi má povinnost i závodník!), ani nemohl počítat s tím, že auta kolem sebe ze své, nevýhodné pozice dá na brzdy a všichni společně vykrouží první zatáčku... Začtvrté - respekt k soupeřům, ať je míra zavinění jakákoliv (bez viny je jen ALO), VES se stal účastníkem kolize s pilotem, který v tu chvíli bojoval o titul...

                                BTW Právě proto, že je pilotem F1, by měl mít přehled, chytrost, odhad, nejrychlejší reakce, plnou kontrolu nad vozem atd.

                                + 1 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Petr

                                  Petr

                                  109.81.245.XXX
                                  Nemáš pravdu, ale už to tady nebudu dále řešit, nemám na to čas, táhne se to dlouho a co jsem chtěl říct, to jsem tady řekl. Myslím, že to tvé BTW by mělo platit na všechny jezdce, pokud chceš být objektivní - nejen na VES. Mezi lidmi z F1 v názoru na to, kdo je vinen, panuje celkem vzácná shoda. Měj se fajn!

                                  + 2 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
              • Invertèbre Syntexis

                Invertèbre Syntexis

                37.48.47.XXX
                Treba jako ubral RAI pri sevreni od VET a ALO v Nemecku 2014?

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            46.135.92.XXX
            To není pravda. Kimi se nikam necpe, jede svou stopu. Verstappen zpackal start a čekat, že Kimi bude na kluzkém povrchu cukat volantem, aby umožnil Maxovi jet jeho zamýšlenou stopu je mimo realitu.

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    ...aneb vlk se nažral a koza zůstala celá... Co si budeme povídat, první zatáčka je v každém závodě nejnebezpečnější místo, každý se tam cpe, aby se dostal dopředu. Pak to takhle končí.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Nekdo se cpe a kolize nema. Rozhodne ne tolik, kolik jich mel Vettel za posledni dve sezony. Uz by si s nim mel o tom nekdo promluvit.
      Horlivost Grosjena v roce 2012 se trest na jeden zavod utlumit podarilo, od te doby nebyla jeho vinou tusim zadna kolize na startu a behem prvniho kola. Mozna je cas podobne pristoupit k Vettelovi, ktery si dovoluje na trati i v mikrofonu cim dal vic a zda se, ze to nebere konce. Az nekoho posle do spitalu, nebo do marnice at uz na trati, nebo nekoho mimo ni, bude uz pozde.

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Nikdy jsem ho neměl rád, zakomplexované jedince jsem nikdy nemusel a souhlasím s tím, že by měl dostat přes prsty daleko rázněji a nejenom o tom mluvit.

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        46.135.92.XXX
        Tak to je síla házet celou vinu jen na Vettela! Jako že jezdec startující z pole position má po normálním startu někomu uhýbat nebo co? To je někde v pravidlech?

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          Nikdo po něm nechtěl, aby někomu uhýbal, ale měl jet rovně. Tím, že uhnul ze stopy doleva, aniž by byl celým autem před Maxem, zavinil vypadnutí čtyř aut. Tak by vyletěl jen Kimi, který si za to mohl sám. Se na ten incident znovu a důkladně podívej.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            46.135.92.XXX
            Na druhou stranu nikdo nechtěl po Maxovi, aby se tam stůj co stůj cpal. Jak už jsem psal výše - Max podělal start a snažil se to v T1 dohnat. Tohle je závodění a ne běžný silniční provoz, aby musel ten vpředu neustále hlídat zrcátka, aby náhodou někoho neomezil (navíc Max je známý svým přístupem k nájezdu do zatáček, kam se řítí přes mrtvoly).

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jirka_1

              Jirka_1

              217.30.64.XXX
              Ale podle videa se Max nikam necpal, cpal se před něj Kimi, jestli sis toho nevšiml. Max odstartoval a udělal jednu chybu, že si najel trochu na střed a tím udělal těsné místo na předjetí Kimimu, jenže nejel úplně souběžně s okrajem trati a tím se Kimi dostal do presu a zákonitě kolidoval s Maxem. Jenže hned potom zprava do Maxe najel Seb a bylo vymalováno. Podle videa z kokpitu Max prakticky nepohnul s volantem, takže jsi úplně mimo mísu. Max už totiž neměl kam uhnout ani zabrzdit, protože zadní kola obou Ferrari byla za předními koly Maxe.
              Až budeš zase něco psát, tak si nejdříve všechno ověř. Možná jsi Sebovým fandou, ale to ho neomlouvá za ty voloviny, které i přes svoje 4 tituly stále dělá.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama