PROHLÁŠENÍ po závodě v Singapuru: Verstappen má o viníkovi nehody jasno

Jana Šrámková / Petr Hlawiczka / Robert RoBertino Pavelka, 17. září 2017, 16:10 Google+

Lewis Hamilton nezaváhal a po nehodě obou Ferrari v první zatáčce zvítězil. Jak hodnotí dnešní závod v ulicích singapurského přístavu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 19.09. 09:58) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Singapuru

Lewis Hamilton v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Chci pogratulovat týmu, je to úžasný počet bodů. Včera jsme se trápili a netušili, co se dnes stane. S Ferrari to na začátku byla smůla, ale já jsem vděčný. Dnes se na mě smálo štěstí shora. A z toho incidentu jsem profitoval.

Ale nikdo nemohl tušit, že se něco podobného stane. Smůla pro Ferrari, ale skvělé pro náš tým. Daniel bojoval statečně, doufal jsem, že budu mít souboj se Sebastianem, ale je to lepší tak, jak to je a jsem rád, že jsme dojeli.

Valtteri Bottas, 3. místo
Dnešek ukázal, že možné je vše. Je to závodění! Za normálních podmínek by pro nás byl zisk pódia velmi obtížný. Ale dnes jsme měli štěstí. Za sucha bylo auto lepší, než jsme čekali a rychlost byla dobrá. Na mokru jsem se trápil já více než Lewis. Je dobré dovést trofej z víkendu, který byl těžký, ale celkově to byl pro nás jako tým téměř perfektní závod. Zbývá jich šest a vše je otevřené. Zde jsem se trápili, ale musíme se ujistit, že se z toho poučíme.

Toto Wolff, šéf týmu
Dnes jsme se probudili a hovořili a limitaci škod. A odjíždíme s větším náskokem v čele šampionátu. Zkrátka se opět ukázalo, jak neuvěřitelný motorsport může být. A také prokazuje, že body se rozdávají v neděli. Nicméně musím přiznat, že jsme měli štěstí. Nejen že jsme se vyhnuli chaosu v první zatáčce, ale neměli jsme žádné poškození ani na jednom autě. Potom jsme si jen řekli, že musíme využít příležitosti a překonat velmi rychlý Red Bull. Lewis jel skvěle a Valtteri se probojoval na pódium. Emoce jsou tedy úplně odlišné než včera.  Ale to hlavní se nemění. Je tu stále šest závodů a ta smůla, kterou jsme prožili i my, se dnes obrátila na Ferrari. Budeme slavit, ale spíše se zaměříme na to, co nás ještě čeká.


RED BULL

Daniel Ricciardo, 2. místo
Daří se mi tu, ale ten zatracený okruh nemohu vyhrát. A to se snažím (smích). Neměli jsme rychlost proti Mercedesu jako v pátek. Je to trošku zklamání, že jsme nevyhráli, ale za pódium jsem vděčný. Jen jsem sledoval chaos přede mnou a bylo asi dobré, že jsem neměl dobrý start, jinak by mě to možná smetlo též. Vypadalo jako tři auta stávající se jedním. Ale nevím, čí to byla vina, prostě to jen bylo příliš těsné.

Max Verstappen, nedokončil
Je to zejména chyba Sebastiana [Vettela]. Neviděl Kimiho zleva, ale to není omluva - když bojuje o titul mistra světa. Já jsem se ze souboje neměl jak stáhnout - zadní kola jsou širší než přední.

Takové věci se můžou stát, podle mě ale nešlo o závodní incident. Sejmul tři auta, já jsem neudělal nic špatně, odstartoval jsem čistě. Uvidíme, co se přihodí. Všichni tři jsme naštvaní.

Christian Horner, šéf týmu
Ferrari z nehody viní Maxe. Ale jak proboha někdo z těch záběrů může přijít na tohle, opravdu nechápu. Je vidět, že Seb zleva jede celkem agresivně a Kimi dělá to samé zprava. A Max nemůže zmizet! Držel si přímou stopu a měl prostě strašnou smůlu, že jej takhle dostali. Seb zahnul doprava a tlačil na Maxe, byl to agresivní manévr a prostě asi netušil, že z druhé strany je Kimi, který dělal to samé. Výsledek jste mohli vidět. Každý, kdo viní Maxe by potřeboval vyšetřit oči.

Po restartu začal Daniel masivním způsobem ztrácet olej z převodovky, způsobilo to velké problémy s tlakem oleje a měli jsme tím pádem dojem, že je prakticky nemožné, aby Daniel dojel až do cíle. Nicméně se nám podařilo převodovku ošetřit takovým způsobem, že vydržela téměř tři čtvrtiny závodu. Daniel sice dokázal odvrátit hrozbu pocházející od Valtteriho, ale nebyl schopen zaútočit na Lewise před sebou. Takže to bylo "jen" druhé místo, ale velmi silné umístění na stupních vítězů, které je s ohledem na prvních 15 kol vlastně výhrou.


TORO ROSSO

Carlos Sainz, 4. místo
Wow, to je den, to je výsledek! Řekl bych, že tohle byl pravděpodobně můj nejlepší závod ve Formuli 1! Po víkendu, kdy jsem byl v centru pozornosti médií, dokonalém víkendu a kdy jsem dojel čtvrtý, je to prostě úžasné. Začátek závodu byl na intermediates, potom jsem přešel na superměkké pneu - v prvních kolech jsem se trochu potýkal s přilnavostí - a pak jsem bez ztráty pozice dojel do cíle, to je ideální způsob, jak oslavit obtížný víkend... Bude rozhodně tím, který si budu dlouho pamatovat.

Musím říci, že nejtěžší část závodu pro mě byla úvodní pasáž na superměkké směsi - vůbec to nebylo snadné. Snažil jsem se při výjezdu na trať jet co nejlépe, ale Hulkenbergovi se povedlo mě předjet. Naštěstí pro mě měl problém, od té doby jsem se musel bránit Checo Pérezovi, který byl v pátek rychlejší než my, navíc jel na ultraměkké směsi. Bylo velmi těžké ho držet za sebou, pořád jsem se díval do zrcátek, ale nakonec jsem to dokázal! Mám rezervovaný let a dnes v noci se vracím domů, ale určitě to zruším - chci společně s týmem oslavit vynikající výsledek, protože o víkendu odvedl fantastickou práci. Děkuji!!!

Daniil Kvjat, nedokončil
Jaká škoda. Bohužel jsem se dopustil chyby a ztratil příležitost, jak dnes dosáhnout opravdu dobrého výsledku. Podařilo se mi předjet Magnussena, ale hned se mi zablokovalo přední kolo a zamířil jsem přímo do zdi... Nečekal jsem, že by se něco takového stalo. Je to obrovské zklamání, ale tak to někdy chodí.

Franz Tost, šéf týmu
Dosáhli jsme dnes fantastického výsledku a vyrovnali jsme po vítězství v Grand Prix Itálie 2008 druhý nejlepší výsledek. Carlos předvedl fantastický výkon, měl vše pod kontrolou zejména v obtížné úvodní fázi, zvládl náročný a dlouhý závod a přiváží čtvrté místo a 12 bodů. Tým byl rovněž fantastický ve všech aspektech. Naše rozhodnutí přejít na superměkké pneu bylo kvůli výhledu na konec závodu, kdy by nám to mělo přinést výhodu.

Závod s výjezdy safety caru a přehříváním pneumatik v sobě měl hodně komplikací, ale nakonec vše fungovalo. Mechanici byli výborní, zvládli zastávky velice rychle, rád bych celému týmu poděkoval, protože tomuto výsledku napomohli usilovnou prací. Dnes jsme si vytvořili šance, byli agresivní a neměli strach vyzkoušet něco jiného - vyplatilo se nám to, takže před dalším závodem v Malajsii máme pochopitelně pozitivní náladu.


FORCE INDIA

Sergio Pérez, 5. místo
Jsem opravdu rád, že jsem pátým místem zakončil tento náročný víkend. Během závodu se udála spousta věcí, zejména v prvním kole, kdy bylo kvůli gejzírům vody složité vůbec něco vidět. Současně jsem trochu zklamán, že nejsme na stupních vítězů - druhý výjezd safety caru naší strategii vůbec nepomohl. Začali jsme na pneumatikách do deště, ale museli jsme předčasně přejít na intermediate během druhého výjezdu SC, čímž jsme ztratili cenné pozice. Pořád je to ale výborný výsledek a dobrý posun vpřed po včerejší nepovedené kvalifikaci. Výsledek nám pomáhá udržet čtvrté místo v Poháru konstruktérů - a já si držím rekord, když jsem v Singapuru zatím pokaždé bodoval.

Esteban Ocon, 10. místo
Desáté místo mě příliš netěší, ale aspoň máme za sebou těžký víkend - není to nejlepší způsob, jak oslavit narozeniny. Dobře jsem odstartoval, ale bojoval jsem jak s pneumatikami do mokra, tak s přechodnými. Nebylo to podobné jako na Monze, kdy se mi v dešti jelo mnohem lépe. Něco nefungovalo, nevím proč. Poté, co trať oschla, jsem nasadil dobré tempo, ale nedařilo se mi předjet auta přede mnou. Je obtížné tu najít nějaké pořádné místo. Nakonec je dobré, že jsem zachránil aspoň bod, ale chtěli jsme mnohem víc. Musíme vše zanalyzovat a vrátit se do Malajsie v silnější formě.

Robert Fernley, zástupce vedoucího týmu
Byl to závod plný dramatických událostí a my udělali všechno, abychom v něm bodovali s oběma vozy. Začali jsme na pneumatikách do mokra, které se jevily jako správné pro úvod závodu, ale déšť ustal dřív, než jsme očekávali, takže jsme museli přejít na intermediates. Museli jsme také reagovat na výjezdu safety caru, pit-wall musel zpracovat podmínky a dát pilotům správné pokyny pro zajetí do boxů. Během druhéhoh výjezdu SC jsme ztratili nějaké pozice - Esteban na tom byl hůře než Sergio. Oba se vrátili do závodu, ale bylo těžké předjíždět. Checo měl dlouhotrvající duel se Sainzem jr., Esteban se potýkal s Magnussenem a Grosjeanem. Vzhledem k pozicím, z nichž jsme startovali, je jedenáct víkendových bodů uspokojivým zakončením zdejšího pobytu.


RENAULT

Jolyon Palmer, 6. místo
Od úplného začátku to byl uspokojivý závod a užil jsem si to. Když prší, nevíte, co čekat. Měli jsme dobrý start byli jsme na mokru silní. Užil jsem si to a pěkně předjel Bottase a držel se vozů přede mnou, byl to klidný závod. Každý víkend chcete odvést maximum, tentokrát mi konečně trošku přálo štěstí. Ale mělo to přijít dřív, v Baku, Silverstone či Spa. Doufám, že tak ale budu i pokračovat. Novinka ohledně jezdců na příští rok je stále čerstvá, ale z mé strany do toho dám vše. Stále jsou tu možnosti. Soustředím se však na závodění. S týmem mám stále dobrý vztah.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Je to velké zklamání, během víkendu jsme hodně pracovali a potom se stane něco takového. Není to dobré, ale je to technický a také týmový sport. Bohužel jsme měli problém s motorem a museli odstoupit.

Cyril Abiteboul, sportovní ředitel
Byl to vzrušující a akční závod. Déšť, safety cary - jak tomu v Singapuru bývá. Odjíždíme se smíšenými pocity. Pozitivní je, že Jolyon získal body a svůj nejlepší výsledek. I přes podmínky jel bezchybný závod a pomohl týmu v poháru konstruktérů, kde je cílem páté místo. Poslední závody našemu vozu sednou a cíl je neměnný. Na druhou stranu je nám líto a omlouváme se Nicovi. Únik oleje vyústil v penalizaci a potom i přes snahu musel zajet předčasně do garáže a to z preventivních důvodů.


MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 7. místo
Tohle byl rozhodně akční závod. Závod v dešti tu rozhodně nebyl snadný, takže mým cílem bylo vyhnout se problémům a to se podařilo. Potom jsem si to jen hlídal. Myslím, že sedmé místo je maximum, možná jsme mohli pohlížet na šesté, ale v boxech mi to dnes nevyšlo. Potom jsem se soustředil na dojezd. Body znamenají pozitivní zakončení víkendu.

Fernando Alonso, nedokončil
Start jsem měl brilantní. Auto se rozjelo skvěle a získal jsem pozice. Ale potom jsme se ocitli na špatném místě ve špatný čas. Nevěděl jsem, co se děje na vnějšku a najednou do mě jen někdo narazil. A potom už jste jen spolucestující a nedá se nic dělat Bohužel náraz byl velký. Ze sedačky nevidíte moc, ale auto nebylo dobré a tak jsem se ptal týmu, jaké je poškození. Ale nevěděli, přišli jsme o telemetrii. Nakonec jsme zastavili kvůli problému s elektronikou. Tyto věci se bohužel stávají. Doufali jsme v hodně, takže je to velké zklamání. I tak to byl však zábavný a pozitivní víkend - tým odvedl úžasnou práci, v Sepangu budu doufat ve větší štěstí.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Když začalo před startem pršet, věděli jsme, že to bude vzrušující a nepředvídatelný závod. A povedlo se. Přes to všechno Stoffel dojel sedmý, probojoval se a využil potenciál vozu na všech typech pneumatik. Mohl být asi i šestý nebýt zdržení při druhé zastávce. Pro Fernanda je to zklamání, měl úžasný start, ale byl sestřelen Verstappenovým autem. Poškození vozu bylo velké, po chvíli už bylo jasné, že nemůžeme pokračovat. I přes to to byl pozitivní den. V Malajsii možná nebudeme tak konkurenceschopní, ale je to připomínka, že umíme závodit tvrdě a využíváme příležitostí.


WILLIAMS

Lance Stroll, 8. místo
Myslím, že to byl fantastický závod. Na začátku pršelo, takže jsme těžili ze startu, předjížděli a probojovali se i díky chybám ostatních. A to v těžkých podmínkách. Potom už to byl slušný závod. Udrželi jsme si chladnou hlavu a jen jsem udělal chybu, že jsem pustil Vandoorna. Zablokoval jsem tam kola a on se přede mě dostal, ale i tak je to pro tým fantastické.

Felipe Massa, 11. místo
Jsem zklamaný. Odstartoval jsem na špatných pneumatikách, což bylo ale moje rozhodnutí. Myslím, že v ten moment se nedalo odhadnout, co se bude dít. Někteří se rozhodli jako já, jiní zvolili odlišnou sadu. Ale byla to moje chyba. Nedařilo se a byl jsem pomalý. Když vyjel safety car, chtěl jsem zastavit, ale tým rozhodl, abych pokračoval. Čekali, že trať oschne. Byl jsem na chvostu, takže to byla jediná moje šance. Takže jsem zůstal, ale byl pomalý a závod pro mě skončil. Jsem zklamaný, ale zároveň rád, že Lance získal body. Nakonec to mohlo být i horší, takže to není pro tým tak špatné, i když pro mě katastrofa.

Paddy Lowe, technický ředitel
Po špatné kvalifikaci je zisk bodů skvělý. Vypadalo to na zajímavý závod už jakmile začalo pršet. Lance vyjel na přechodných, Felipe zvolil do mokra. Bohužel pro Felipeho to byla špatná volba. Pomohl nám incident na startu a získali jsme pozice. Lance jel skvěle a výborně bránil. Gratuluji. Felipe jel také dobře, ale chyba s pneumatikami znamenala extra zastávku v boxech a chtěli jsme přezut přímo na hladké, ale promeškali jsme ideální chvíli a musel do boxů pro přechodné. A to pokazilo jeho závod. I tak dojel jen místo od bodů. 


HAAS

Romain Grosjean, 9. místo
Za všechny jsem šťastný, zvláště po tak náročném víkendu, kdy jsme věděli, že opravdu nemáme dostatečné tempo. Rozhodli jsme se začít na intermediates, které zpočátku nefungovaly. Ale když ostatní stavěli, tak jsme se smáli my, byla to správná směs, takže s výběrem jsem byl spokojen. Na slicks jsme přešli možná o kolo později, než bylo možné. Myslím, že Kevin odváděl lepší práci než já, když jsem nazul ultraměkké pneu. Od té chvíle nastal tvrdý souboj, pokoušel jsem se předjet Strolla, jednou se dokonce otřel o zeď a mě napadlo, že to může být rozhodující moment. Ale asi to nebyl tak tvrdý náraz, aby zanechal nějaké škody, takže pokračoval aniž by udělal nějakou další chybu, takže jsem ho nedokázal zdolat. Z mentálního hlediska to byl hodně těžký závod, podmínky byly náročné, skoro nic jsme neviděli. Jsem moc rád, že jsme dokázali bodovat.

Kevin Magnussen, nedokončil
Moc mě rozladilo, že jsem neviděl šachovnicovou vlajku. Je to frustrující, ale to se někdy stává. Byl to těžký, ale zábavný závod, náročný, ale pro F1 dobrý. Jsem rád, že jsme nemuseli startovat za safety carem. Podařilo se mi zahřát pneumatiky, ale jak trať vysychala, ztrácel jsem přilnavost, takže mi byla doporučena výměna na ultrasofty. Pak jsem přišel o další pozici, protože Romain ještě zůstal na přechodných. A potom přišel ten problém, takže to nehrálo až takovou roli.

Günther Steiner, manažer týmu
Opravdu jsme tvrdě pracovali na tom, abychom oběma vozy dojeli na bodech, ale vlastně jsme to moc nečekali. Nakonec to dopadlo celkem dobře, na druhou stranu jsme teď klesli v Poháru konstruktérů ze sedmého na osmé místo. Když jsme sem jeli, věděli jsme, že taková situace může nastat, ale budeme tvrdě bojovat, abychom se dostali zase zpět. Naši piloti, celý tým odvedl výbornou práci, v dnešní strategii nebylo nic špatného. Na všechno jsme dobře reagovali, Romain i Kevin jeli bezpečně. Kevin měl bohužel problém s elektronikou, musíme prošetřit důkladně důvod, proč musel odstoupit. Romain dokončil výbornou práci a dojel si pro dva body. Nic pro nás nekončí, pokračujeme.


SAUBER

Pascal Wehrlein, 12. místo
Byl to chaotický závod. Vzhledem k tomu, že trať pomalu vysychala, rozhodli jsme se zůstat na pneumatikách do mokra a počkat, až bude možné přejít rovnou na hladké, až to podmínky na trati umožní. Ale jak jsem řekl, tento proces trval hodně dlouho, déle než jsme očekávali, změna na pneumatiky do přechodných podmínek přišla příliš pozdě. Později jsem ztrácel nějaké pozice díky velkému množství modrých vlajek.

Marcus Ericsson, nedokončil
Byl to opravdu těžký závod, zejména kvůli klimatickým podmínkám, které v Singapuru panovaly. Na začátku jsem se držel hlavního pole před sebou a neztrácel, ale jeden z mých pit-stopů trval neúměrně dlouho. Snažil jsem se jet agresivněji, abych dohnal ztracený čas, až jsem to poněkud přehnal, takže jsem k mé lítosti vypadl ze závodu. Celkově jsem hodně zklamán.

Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
Byl to pro nás tvrdý závod. Oba piloti jeli na pneumatikách do mokra, pak jsme jejich strategii rozdělili - Marcus přešel na směs do přechodných podmínek, Pascal zůstal na modře označených pneu, protože jsme čekali, že rovnou přezuje na ultrasofty. Bohužel, trať zůstávala nadále dost mokrá, nevysychala tak rychle, jak bychom čekali. Během závodu musel kvůli modrým vlajkám uvolňovat místo, což ho stálo hodně času. Při Marcusově pit-stopu došlo k systémové chybě a důsledkem byla špatná komunikace. Celkově byl pro nás závod neuspokojivý. Je třeba revidovat postupy, aby se v budoucnu podobné případy neopakovaly.


FERRARI

Sebastian Vettel, nedokončil
Nemám ponětí, co se tam přihodilo. Jestli jsme měli startovat za safety-carem, nevím. Viděl jsem Maxe a pak do boku narazil Kimi. Tak už to chodí, jdeme dále. Je to škoda, že jsme nemohli předvést svou rychlost. Ale ještě k tomu budeme mít příležitosti.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Nevím, čí je to chyba. Já jsem toho nemohl udělat moc jinak. Měl jsem dobrý start, je to škoda. Nevím, jestli tím byl Seb překvapený. Já jsem věděl, kde je. Ale to už nic na výsledku nezmění, kohokoliv obviňovat.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Je to velké zklamání a rozhodně ne výsledek, který jsme očekávali. Rozhodně to však neznamená, že boj je u konce. Je nám velmi líto fanoušků, ale vrátíme se! Prokázali jsme, že máme skvělé auto a výborné jezdce. Všichni zde v Singapuru i v továrně v Maranellu garantujeme, že budeme bojovat do poslední zatáčky v posledním závodě.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě v Singapuru: Verstappen má o viníkovi nehody jasno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 19.09.2017 09:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen, Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo oslavují na pódiu po závodě v Japonsku

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austinu. "Okradli tady všechny fanoušky," zuří Red Bull

Max Verstappen se postaral o jedno z největších vzrušení v závodě

Korunovace se odkládá, Hamilton ale udělal další výrazný krok k titulu

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii

Rozhodla tisícina! Nejrychlejší kolo si v Austinu připsal pilot Ferrari

Hawthorn, Mike

Nový film o Ferrari, kdy v F1 smrt číhala v každé zatáčce + VIDEO

Daniel Ricciardo má stále dobrou náladu a tvrdí, že v týmu preference neexistují

Má se Ricciardo bát Verstappena? Není sebemenší důvod, domnívá se Australan

Lewis Hamilton s Mercedesem

Přehled nejrychlejších sektorů: Kde Vettel předčil Hamiltona a kolik toho přináší nová Honda?

Lewis Hamilton v Singapuru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v USA: Bottasovo zklamání, nejhorší výkon Verstappena

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (17:00 - 18:00)
    • Kvalifikace (20:00 - 21:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton využil problémů svých soupeřů a nečekaně v Singapuru vyhrál

GP Singapuru: Obě Ferrari skončila v první zatáčce, čehož plně využil Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "S Alonsem to bylo těžké, neustále nás kritizoval," mrzí šéfa Hondy

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v USA: Bottasovo zklamání, nejhorší výkon Verstappena

  3. Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

  4. Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

  5. Hamilton odstartuje z pole-position s Vettelem po svém boku, padaly tresty

  6. Massa rozebírá promarněné šance Williamsu, před příštím rokem avizuje velké změny

reklama

Zprávy odjinud