PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Na pódium nemáme auto, tvrdí Bottas

Albert Hadáček, 16. září 2017, 16:20 Aktualizováno 16.9.2017, 17:40 Google+

Reakce jezdců a zástupců týmů po sobotní kvalifikaci na VC Singapuru.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 16.09. 21:08) Napište svůj názor
Sebastian Vettel na tiskovce v Itálii

Sebastian Vettel na tiskovce v Itálii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1.
Nevím, odkud se ten čas vzal. Trápil jsem se tady i dnes ráno. V kokpitu jsem řval tak hlasitě, jako dav lidí. Tuhle trať miluji. Auto se ovládalo obtížně, ale neustále se zlepšovalo, takže mám radost, že jsme to zvládli. Musím se zklidnit. Auto bylo úžasné. Trať je úžasná, když cítíte, že se auto dává dohromady. Věděl jsem, že to v nás je, museli jsme se tam ale dostat.

Kimi Räikkönen, 4.
Vždycky je možné vyhrát, ale není to nikdy jednoduché. Zažíváme zatím velmi složitý víkend, musíme pracovat na spoustě věcí. V kvalifikaci jsme ale byli docela rychlí, což je pozitivní, ale pořád něco schází, abychom mohli říci, že jsme v pohodlné pozici. Mohlo by to ale být mnohem horší. Beru to, co je. Máme docela dobrou výchozí pozici pro zítřejší závod.

RED BULL

Max Verstappen, 2.
Bylo to slibné, jen je škoda, že jsme to nedokázali dotáhnout až na pole-position. Poslední kolo nebylo skvělé. Během závodu to bude těžké Vettela předjet. Uvidíme tedy v prvním kole.

Daniel Ricciardo, 3.
Dnes jsem trochu závistiví. Akceptoval bych trochu té porážky, ale stále věřím, že zítra vyhrajeme. Seb se dnes vytáhl, ale já si myslím, že máme lepší závodní rychlost.

Christian Horner, šéf stáje
Byli jsme nejrychlejší ve všech trénincích, ale jakmile dojde na závěry kvalifikaci a jezdci se snaží z vozů vymačkat vše, tak nám prostě kousíček schází. Závodní tempo, které jsme ukázali včera, bylo velmi slušné a staví nás do slušné pozice pro zítřejší závod. Jsem rád, že máme pilota v první řadě a třetí místo je také skvělé.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 5.
Jeli jsme sem s tím, že nás čeká náročný víkend. Nečekal jsem, že Red Bully budou takhle silné. I tak si ale stále věříme. Z auta jsem se snažil vymačkat vše, ale prostě to nešlo. Čeká nás zítra jeden dlouhý trénink. Start je dobrá příležitost, strategie bude hrát svou roli a pak samozřejmě případný safety car. Zítra to bude dlouhé, nebude to sprint, ale maraton. S tím to zítřejšího závodu nastupujeme.

Valtteri Bottas, 6.
Ten rozdíl je obrovský. Před dvěma týdny v Monze vše vypadalo dobře, nyní ale zápolíme. Na tomto typu tratě nám prostě chybí přítlak a přilnavost. Na tom budeme muset ještě zapracovat. Zkoušeli jsme všechna možná nastavení - více než obvykle. Fakt je ten, že na pódium nemáme auto, ale může se stát cokoliv.

Toto Wolff, šéf stáje
Je to takové, jak jsme čekali. Nějaké vozy jsou lepší na hodně zakroucených tratích. Nám prostě sedí okruhy, kde je více rychlejších pasáží. Tahle trať je příkladem toho, co nám nesedí. Nemyslím si, že z toho Lewis dokázal vymačkat maximum, Valtteri je na tom hůře než včera. Prostě to bude složitý víkend.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 7.
Máme tu silný balík. Měl jsem pěkný souboj s McLareny a měli na nás až do posledního kola, kde se mi podařilo vytáhnout pěkné kolo. Za sedmé místo jsem moc rád, byl to dobrý výkon celého týmu. Získali jsme dobrou šanci na dobrý závod a víme, že Singapure může být nepředvídatelný, může se stát cokoliv. Jen musíte být připraveni a být ve střehu po celý závod.

Jolyon Palmer, 11. 
Auto v Q1 ožilo, našli jsme hodně rychlosti. V Q2 to také vypadalo dobře, ale přehráli jsme zadní pneumatiky a ztratil jsem čas, nedokázal jsem se zlepšit. Jsem jedenáctý, ale příliš zklamaný či nespokojený nejsem, mohu mít čerstvé pneumatiky a jsme v dobré pozici získat zítra body.

Alan Permane, sportovní ředitel
Jolyon zajel pěkná kola a vypadalo to dobře, i když v Q2 začaly zlobit pneumatiky. Je to škoda, měl do té doby dobrou rychlost, snadno mohl být v první desítce. Není to však nejhorší pozice, bude mít novou sadu a to bude strategická výhoda, rozhodně alespoň na startu. Nico nám připravil pár těžkých chvilek v Q1, protože trať se velmi zlepšovala, ale potom to vypadalo na rutinní kvalifikaci, sedmé místo a i když bylo těžké tu porazit McLaren, zajel fantastické kolo a v závěru oba pokořil. Cílem je dobrý závod a oba vozy na bodech. Nicovi se tu během víkendu daří a má rychlost se posunout kupředu. Jolyon může těžit ze všeho, co se na trati před ním může přihodit.

MCLAREN

Fernando Alonso, 8.
První část byla hodně náročná, museli jsme vyjíždět dvakrát, napoprvé to nebylo vůbec dobré. V Q3 jsme tak měli jen jedno kolo. I tak to ale bylo dobré. Cíl máme jasný, zítra chceme dojet na bodech. Zatím se to daří, uvidíme zítra.

Stoffel Vandoorne, 9. místo
Přijeli jsme sem s tím, že jsme trošku očekávali oba vozy v první desítce a to se nám dnes i podařilo. Měli jsme rychlost i během první a druhé části, nicméně oproti soupeřům jsme v Q3 ztráceli to něco extra navíc. I tak je to však bezproblémový a solidní výkon od celého týmu. Je to dobrý start, ale záleží na zítřku. Budu doufat v pár výjezdů safety caru, ale i tak věřím, že víkend dokážeme zakončit dobře.

Eric Boullier, závodní ředitel
Věděli jsme, že nám tato trať bude sedět, takže bylo uspokojivé vidět naše jezdce jet na limitu a na kraji čela roštu. Oba vozy v první desítce znamenají dobrý začátek jinak náročného a nepředvídatelného závodu. Doufáme, že zítra získáme cenné body. Fernando i Stoffel tu jeli výjimečně a byla radost je sledovat útočit na tento nekompromisní městský okruh. Celý tým odvedl skvělou práci. Když se věci podaří, je dobré zdůraznit, že fungujeme jednotně a dny jako tento nám připomínají, čeho společnými silami můžeme docílit s konkurenceschopným balíkem.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 10.
Dnes nám to vyšlo, nejdříve to bylo složité, nevím, co se pak stalo, ale časy šly dolu. Dostali jsme se k 1:42,0 a od té chvíle jsem zajel slušná kola, díky čemuž jsem se dostal do Q3. Ve 21. zatáčce to bylo o chlup, ale nakonec to nějak vyšlo. Bylo to náročné, ale jsem spokojený s tím, jak to dnes celé dopadlo.

Daniil Kvjat, 13.
Začátek mé kvalifikace nebyl špatný, jedno kolo jsem v Q1 zajel pěkně. V druhé části se to ale zhoršilo. Trať se rozjezdila a já jen klouzal, nedokázal jsem dostat pneumatiky do ideálního teplotního rámce, což je škoda. Musíme to ještě zanalyzovat. Co se týče zítřka, je těžké cokoliv předpovídat. Moc se nám tu nedaří. Pokusíme se jet náš závod a vymyslet dobrou strategii.

Jonathan Eddolls, šéfinženýr stáje
Tahle trať je hlavně o konzistentním voze, jede kolo za kolem. Ve třetím tréninku jsme se snažili využít data z pátku. Poladili jsme vůz a zaměřili jsme se na gumy. Hodně se tu mění trať podle toho, zda je venku světlo nebo tma. Je to hodně o dobré analýze dat  věřím, že v tomto ohledu jsme odvedli slušnou práci. Je skvělé, že se nám podařilo dostat Carlosův vůz do Q3. Carlos odvedl skvělou práci. V jeho poslední jízdě jsme se malinkO sekli s časem a bylo to o nervy. I tak vše zvládl. Daniil nebyl schopen najít optimální přilnavost v Q2. Nyní se na to podíváme, abychom přišli na příčiny. Dále jsme měli menší potíže s únikem olejem, což způsobilo ten kouř, který jste viděli. Jsou tu specifické podmínky, ale nemáme starosti se spolehlivostí. Start z P10 a P13 je dobrou výchozí pozicí pro slušný závod.

FORCE INDIA

Sergio Peréz, 12.
Byla to náročná kvalifikace. Až do konce Q2 jsem zápolil s předkem vozu. Udělali jsme pár změn a pomohlo to, ale pak jsem ztratil přilnavost. Nejsem si jistý, co se nepovedlo, takže budu muset kouknout na data, abych věděl, kde byl problém. Zítra to bude dlouhý a náročný závod. Bude potřeba být trpělivý. Jsem jen kousek za první desítkou, takže chceme bojovat o body.

Esteban Ocon, 14.
Dnešek byl pro nás zklamáním, první nepovedená kvalifikace po dlouhé době. Samozřejmě nechceme, aby se nám tohle stávalo, ale někdy to tak prostě je. V autě jsem se až do kvalifikace cítil dobře, ale nějak jsme špatně přečetli trať. Měl jsem hodně problémů s brzděním. Musíme se nyní zaměřit na to, abychom odjeli slušný závod. Body jsou reálné. Startujeme sice z P14, ale půjdeme si za tím. Je tu vždy safety car, což nabízí celou řadu příležitostí. Naše auta jsou obvykle lepší v závodě než v kvalifikaci. Zítra mám navíc narozky a chci přivést dobrý výsledek.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Rozhodně jsme dnes neukázali náš plná potenciál, výsledkem toho bylo umístění mimo TOP10, Sergio měl problémy s přilnavostí a Esteban nedokázal v Q2 odjet rychlé kolo. Je to škoda, jelikož na této trati je výchozí pozice velmi důležitá. Zítra nás tak čeká těžký úkol - musíme dostat auta na body. Je to městský okruh, takže je tu velká pravděpodobnost nehody, což vždy nabízí příležitost a tu musíme využít. Jsme rychlí, takže by naši jezdci měli mít na nápravu dnešní nepovedené kvalifikace.

HAAS

Romain Grosjean, 15.
Nejdůležitější je ukázat maximám. Myslím si, že jsme oba předvedli to nejlepší, co umíme. Tlačili jsme na pilu, ale chybělo vyvážení. Věřím, že si z tohoto víkendu odneseme ponaučení pro příště, ale i tak to trošku naštve. Včera jsme udělali pár dobrých kroků- Čeká nás dlouhý závod, doufejme, že auto bude fungovat lépe. Budeme se snažit najít tu nejlepší strategii a snad se nám poštěstí, až vyjede safety car. Snad se pak dostaneme dopředu.

Kevin Magnussen, 16.
Nemyslím si, že jsme na Q2 neměli. V poslední zatáčce jsem se dostal za jeden Renault, což mě stálo potřebný čas, který by mi zajistil postup doQ2. Je to tu zatím hodně náročné, ale držíme se. Budeme bojovat. Je těžké předpovídat, jak se zítra vyvine závod. Počkejme si a uvidíme.

Günther Steiner, šéf stáje
Myslím si, že dnes jsme předvedli naše maximum. Ve středu pole je to hodně těsné. Víme, že tady se toho může stát opravdu hodně. Uvidíme, jak to dopadne. Samozřejmě se budeme snažit dostat do bodů

WILLIAMS

Felipe Massa, 17. 
Upřímně řečeno to byl frustrující den. Během prvních jízd jsem měl problém s velkou přetáčivostí, narazil jsem do zdi a poškodil pneumatiku. Měl jsem štěstí, že se to stalo v poslední zatáčce před nájezdem do boxů, takže jsem jen zajel k mechanikům, přezul a mohl pokračovat. Bohužel přetáčivost se ukázala i v dalším kole, ztratil jsem tam půl sekundy a šanci dostat se do Q2. Jsem zklamaný, protože to jinak bylo možné. Tyto chyby jsou frustrující a během tohoto víkendu to prostě zatím vůbec nešlo dobře. Zítra zkusíme vše a snad to bude jinak.

Lance Stroll, 18. 
Dnes jsem ze sebe nedostal maximum a tak nejsem spokojen. Počítal jsem s lepší přilnavostí, zablokoval kvůli tomu kola a ťukl do zdi. Bylo to těžké, musel jsem riskovat, abych zkusil postoupit do Q2, ale šlo to ještě hůř. Podmínky na trati se vyvíjely a během každé části víkendu byly jiné. Prostě se nám to nepovedlo, ale je navíc jasné, že nám tento okruh nesedí. Je frustrující startovat z chvostu, doufali jsme v Q2, ale neměli jsme na to rychlost. Hodně ztrácíme a bude nás to něco stát, než to napravíme.

Paddy Lowe, technický ředitel
V Singapuru se většinou podmínky hodně mění, ale dnes to bylo extrémní a to kvůli oleji na trati z doprovodných závodů. To nachytalo Lance. Hodně se tu musí učit a i přes tři pokusy se mu nepodařilo zajet čas, který by zaručil postup. Felipe bohužel narazil do zdi a pravděpodobně také trošku vinou oleje, a to ho stálo čas. Naštěstí poškození nebylo výrazné, i když to byl velký náraz. Auto přežilo a menší poškození jsme opravili. Vyjel poté znovu na trať a jel na třináctém místě, bohužel kvůli přetáčivosti v závěru kola přišel o půl sekundy. Jinak jsem si jist, že se mohl zlepšovat, takže je to škoda. Myslím, že jsme měli na víc, než jsme dnes ukázali. Uvidíme, co zvládneme zítra. Stále to může být dobrý závod, je dlouhý a většinou plný incidentů. Během poslední půl hodiny jezdci i auta hodně trpí, takže pokud vydržíme až do konce a v dobrém stavu, je tu potenciál získat body.

SAUBER

Pascal Wehrlein, 19. 
Udělal jsem dnes maximum, co jsem mohl. Můj čas je vlastně celkem v pořádku, když vezmeme v úvahu čas, který jsem ztratil kvůli kontaktu se zdí. Jako tým všichni tvrdě pracujeme, abychom udělali pokrok.

Marcus Ericsson, 20. 
Byla to obtížná kvalifikace. Musel jsem vypustit svůj první pokus a vrátit se do garáže pro nové pneumatiky. To byl náročný start Q1 a nakonec jsem zvládl jen jedno slušné kolo. Je to zklamání. Uvidíme, co zítra zvládneme..

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Na pódium nemáme auto, tvrdí Bottas

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 16.09.2017 21:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel nakonec rozhodl kvalifikaci ve svůj prospěch

KVALIFIKACE: Red Bul se musel sklonit před Vettelem, Hamilton až ve třetí řadě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud