Partnerství Renault a Red Bull se rozpadá, co na to Ricciardo a Verstappen?

Robert RoBertino Pavelka, 14. září 2017, 10:40 Google+

Šarády a pohyby ve startovním poli ohledně dodavatelů motorů se začínají stupňovat. Avizované spojení Toro Rosso s Hondou a souběžná spolupráce McLaren - Renault přináší skutečně další důsledky.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 17.09. 13:20) Napište svůj názor
Spojenectví Red Bull a Renault se začíná povážlivě kymácet

Spojenectví Red Bull a Renault se začíná povážlivě kymácet | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Jak jsme uvedli na našich stránkách, domino efekt se pomalu začíná probouzet k životu. Renault oznámil společnosti Red Bull, že po skončení sezóny 2018 nehodlá pokračovat v dodávkách motorů rakouské stáji v držení nápojového gigantu.

Francouzská automobilka tak učinila po zhodnocení dosavadního a rozporuplného vztahu s týmem. Jedná se o zprávu, která ještě nedostala oficiální formy, ale předpokládá se, že bude zveřejněna v průběhu závodního víkendu v Singapuru.

Ruku v ruce s tímto vývojem kráčí i odhalení smlouvy mezi McLarenem a Renaultem. Ani tady ještě ani jedna ze zúčastněných stran neudělala prohlášení o potvrzení kontraktu, ale všeobecně se má za to, že celá záležitost už je ve finální fázi a chybí dořešit několik detailů.

S tím souvisí i další působení Fernanda Alonsa v týmu McLaren. Mělo se za to, že patřičné informace budou přeloženy tisku po prvním pátečním tréninku, nyní se ale očekává, že doladění některých otázek způsobí odložení očekávané zprávy.

img-responsive

Stahuje se nad Red Bullem tíživý mrak? | foto: Red Bull Content Pool

Nabízí se tak další porce otázek - například jak se se současnou situací vyrovná nejen Red Bull, ale i dvojice jeho pilotů. Stačí si vzpomenout na předloňský rok a značné tahanice a hledání alternativního dodavatele motorů pro Red Bull, který nakonec skončil u agregátů TAG Heuer.

Je zatím dost dlouhá doba na nalezení náhrady, ale otázkou je, jak Ricciardo a Verstappen přistoupí k této situaci. Australský pilot přiznal, že přechod Red Bull k Hondě "může diktovat to, kam půjdu." V příští sezóně bude vývoj pečlivě sledovat, po ní mu smlouva s rakouským týmem vyprší a stane se tak volným jezdcem.

Rozhodnutí Renaultu dává do konkrétního světla možnost, že by stáj Red Bull byla skutečně převzata automobilkou Porsche, ovšem je tu jeden drobný háček. Pokud Renault skutečně vypoví smlouvu počínaje rokem 2019, je tu dvouletá prodleva, protože Porsche by chystalo vstup do F1 až po změně pravidel týkajících se pohonných jednotek - což by bylo od roku 2021. Otazníků je tedy více než dost a nezbývá než doufat, že se rychle změní v jasné informace.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Partnerství Renault a Red Bull se rozpadá, co na to Ricciardo a Verstappen?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 17.09.2017 13:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Dieter Zetsche dává Mercedesu v F1 minimálně tři roky

Mercedes v roce 2020 přehodnotí svou budoucnost v F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

  6. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Zprávy odjinud