DISKUZE K ČLÁNKU Nebyla to chyba Hondy, může si za to sám McLaren, tvrdí Ecclestone

Jak hodnotí kroky McLarenu, potažmo Hondy bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nebyla to chyba Hondy, může si za to sám McLaren, tvrdí Ecclestone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 17.09.2017 17:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 8 lidí) 13.09.2017 21:59
Já myslím, že to je každému rozumnému člověku… »
» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 13.09.2017 17:27
A jak víš že McLaren v něčem nechtěl… »
» Limbi (Hlasovalo 6 lidí) 13.09.2017 17:54
Tenhle nzor napíše jen někdo kdo tu situaci vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

juras

juras

90.177.218.XXX
Oběť? Vezmi si Redbull...navázal úzkou spolupráci s Renaultem...a právě Renault mu vyšel hodně vstříc když přišli na "kouzlo" foukání při ubraném plynu. Postupně to společnými silami dotáhli až k 4 titulům...a pak...jen co se Renaultu novej motor na první dobrou nepovedl se choval Redbull opravdu "velmi kolegiálně"...až tak že Renault se rozhodl opět obnovit tovární tým. Tím se strategicky Redbull odsoudil k pozici v níž je prakticky nemožné konkurovat dvojici Mercedes - Ferrari.

McLaren šel do spolupráce s Hondou dobrovolně...a když se tak rozhodl, odkládal jasně nejlepší motor ve startovním poli. McLaren i velmi dobře věděl že Honda má časovou ztrátu a vrací se do F1 po odmlce. Obě tyto skutečnosti nejsou žádné pozitivum...ale jasné negativum v porovnání s ostatními výrobci motorů v F1. Ponechme stranou koncept "zero"...ale konstatujme že McLaren trval na exkluzivitě...tím pádem testovali v době zásadně omezeného testování pouze dvě auta...že tím pádem Honda měla méně dat (což bylo umocněno ještě tou tragickou spolehlivostí v úvodu) není žádný výmysl, ale holý fakt.

Ono je jednoduché konstatoval že Honda vyhořela...a je to pravda. Ale mě osobně se zdá že McLaren jí v podstatě příliš nepomohl...spíš ji ten vstup do F1 ještě sám ztížil. To že ten první rok byl hodně špatnej se pak podepsalo na vývoji další spolupráce...Honda byla pod stále větším tlakem. Vezmi si že nebýt příliš ambiciozního prvního roku mohla Honda postavit v prvním roce kvalitativně motor na úrovni jako se stalo o rok později. A kdyby první rok 2015 vypadla jako ten loňský...nebyl by to solidní start spolupráce? Já myslím že ano...místo toho začínali vloni od píky.

Nejhorší na tom je že spolupráce McLaren - Honda funguje na exkluzivní úrovni...a není žádný srovnávací bod. Musíme pracovat jen s tím co předvádí Mclaren.

Osobně si myslím že trošku na celou situaci McLaren a Hondy platí ono otřepané "pýcha předchází pád".

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Nechci Ti brát iluze...ale úpadek Mclarenu už sledujeme. A to že skončí s Hondou a přijdou o status "továrního týmu" je další krok dolů...motor od Renaultu to nevytrhne. Uvidíš...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Ještě si dovolím jednu malou připomínku...ohledně McLarenu a Hondy.

A to peníze. To že Mclaren strádá třetím rokem co se kvality motoru týče je fakt...to že Honda dává do F1 a konkrétně do rozpočtu McLarenu nemalé peníze je druhý fakt. Proč zvolil Mclaren spolupráci s Hondou? Protože u Mercedesu skončil v roli prioritního týmu a Honda byla jedinou cestou jak si zachovat status "továrního týmu". Což má dva aspekty. Jednak je to pozice týmu který má maximální podporu výrobce motoru s konstrukčního pohledu, za druhé výrobce motoru jako hlavní partner se podílí významným dílem na rozpočtu. Ono to není úplně jednoduché...ty peníze Hondy jsou důležitou součástí. Stačí se podívat na současné startovní pole F1. Jedině týmy Mercedesu, Ferrari a Redbullu mají šanci bojovat o nejvyšší mety...

Tvrzení některých lidí od McLarenu že o peníze nejde je klamné...vždyť oni nesehnali titulárního sponzora ani v okamžiku kdy ještě nebylo partnerství McLaren - Honda zdiskreditováno tragickými výkony.

A upřímně nevěřím že Mclaren má takovou základnu aby si mohl dovolit financovat tým na špičkové úrovni sám...i Ferrari stále dostává velkou částku od Marlbora a také se drží na špičce díky onomu "všimnému" od Bernieho. Ani Mercedes si netroufnul jít do toho jako čistý stříbrný šíp a Petronas jako hlavní sponzor platí důležitou součást rozpočtu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Upřímně...v několika bodech se minimálně dá vcelku logicky Váš názor rozporovat.

1. Koncept "zero". Je pravděpodobné že Honda šla do tohoto konceptu sama a není vina Mclarenu že to nezvládla...ale. Ale stejně tak podle mě je logické že koncept super malého motoru není základním přáním výrobce motoru. Nemusím být přímo konstruktér motoru abych si dovolil tvrdit že současný hybridní motor který je koncepčně složitý a s ohlednem na příslušentsví náročný na prostorové požadavky, bude tím lepší čím větší prostor dostane (tedy přesně opačně v kontextu s myšlenkou "zero"). Čemu měl koncept "zero" nejvíce vyhovět? Zjevně aerodynamickému konceptu monopostu...především zadní partii monopostu (a že nelze popřít že Mclaren MP4-30 z roku 2015 měl velmi impozantní aerodynamické řešení). Takže v čem spočívá chyba Mclarenu? V tom že po Hondě chtěl motor konceptu "zero". Honda jako výrobce motoru přirozeně sama chce motor co nejlepší...tedy co nejvýkonější a také co nejmenší...ovšem jsem přesvědčený že pokud by nebyla Mclarenem směřována k těm extrémním požadavkům na velikost...bývala by první rok (2015) postavila motor patrně jako v roce 2016...což by na první rok nebylo tak tragické a dalo by se na tom velmi pravděpodobně stavět v dalších letech.

2. Proč je celá záležitost s konceptem "zero" především chyba Mclarenu a ne Hondy? Pojďme se vrátit do roku 2014... Mclaren jezdí poslední rok s motorem Mercedes a má k dispozici nejlepší motor startovního pole. Nelze popřít že má k dispozici možnost získávat data a především zkušenosti s motorem který vládne F1 neohroženě v letech 2014-2016. Má k dispozici motor který už v roce 2014 prokazuje nejlepší koncept, rozmístění jednotlivých komponentů.

3. S tím souvisí případ Ferrari a jejich koncept motoru v roce 2014. Motoráři Ferrari měli za úkol při přípravě nového hybridního motoru pro sezónu 2014 zkonstruovat motor s ohledem na co nejmenší omezení konstrukétů šasí a aerodynamického konceptu...tudíš motor Ferrari v roce 2014 byl svým způsobem krok podobným směrem kterým se ubíralo společenství McLaren - Honda o rok později. A co otevřeně přiznalo Ferrari cca v polovině sezóny 2014? Že jim chybí výkon motoru a že zisk v aerodynamice díky menším rozměrům motoru není adekvátní...následně Ferrari připravilo na rok 2015 motor který směřovalo směrem Mercedesu...tedy žádné menší rozměry...ale větší výkon a lepší využití rekuperace...lepší komplexní fungování hybridního systému i za cenu kompromisu v aerodynamice monopostu.

A co udělal Mclaren? Hned v prvním roce spolupráce s Hondou šli do extrému...a rozhodli se realizovat koncept "zero". Ačkoliv tam byla zkušenost Ferrari, a za druhé udělali doslova tragickou zkušenost v prvních testech s Hondou na podzim 2014.

Opět se zeptám...byla snad Honda tím kdo měl roční zkušenost s motorem Mercedes a byla snad Honda tím kdo byl v F1 bez přestávky? Ne, nebyla...to nelze popřít.

Byl to Mclaren kdo měl Hondu nasměrovat...

Bohužel přílišné ambice...vím že to bude znít nafoukaně a že po bitvě je každý generál...a nesmyslně nastavené příliš rychlé plány na návrat Mclarenu do boje o vítězství poslaly do kytek kdysi tak velmi úspěšné partnerství.

Tímhle vším nicméně nechci popírat skutečnost že u Hondy se projevily velké problémy s řešením nastalé situace, systém řízení (hyerarchický), neschopnost techniků Hondy reagovat pružně a efektivně na vzniklé problémy a konstruční nedostatky a chyby...to jsou body v nichž Honda vyhořela. Mclaren opravdu nemůže za neschopnost Hondy postavit špičkový motor. Ovšem udělal Mclaren s ohledem na své postavení v partnerství s Hondou vše správně? Byl tím starším bráchou který mladšímu sourozenci díky větším zkušenostem pomůže aby se vyhnul chybným krokům?

Řekl bych že neúspěch společenství McLaren Honda je dílem obou...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Nazdar Grahame...koukám že i ty jsi poctil svou přítomností zdejší web.

Musíš se smířit s tím že mám některé názory prostě odlišné od Tvých.

Žádné hnidy nehledám...škoda že spolu nediskutujeme o argumentech.

Jinak závěrem svého příspěvku jsem pouze konstatoval že Bernie má vlastně pravdu...McLaren to nezvládl...z obchodního pohledu...což ostatně potvrzuješ i sám.

PS : Že Honda za tři roky nevyrobila motor který by konkuroval nejlepším (tedy Mercedesu a v druhé řadě Ferrari) nerozporuji a ani jsem nikdy nerozporoval. Náš spor v podstatě vězí v otázce zda Mclaren mohl Hondě víc pomoct a zda jeho rozhodnutí byla vždy správná (zde se jedná o koncept monopostu a dlouhodobou strategii a postupné cíle).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

188.92.14.XXX
Já bych Hondu ještě neodepisoval. Ano, trvá jim to strašně dlouho, motaj se ve srajdách, ale myslím, že to nakonec zvládnou. Pořád je to největší výrobce motorů na světě.
Já chybu McLarenu vidím v tom, že se jim nepodařilo přesvědčit Hondu, aby přijali pomoc z venčí tak, jak to například udělal Renault. Management McLarenu měl v Japonsku třeba spát před továrnou, pokud by to bylo nevyhnutelné, ale měli je přesvědčit o nutnosti spolupráce s jinými techniky, jinými firmami, přetáhnout lidi od konkurence, atd.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

195.29.234.XXX
V tom mas pravdu. Navic Japonci vetsinu revolucnich veci okopirovali a az potom vylepsili. Od piky to nikdy nebyla velka slava.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

188.92.14.XXX
Uvidíme. Ale na příkladu motorů Mercedes můžeme sledovat, že updaty HW, natož SW, nemusí probíhat u všech stejně.
Za druhé Renault může motor přizpůsobit potřebám jejich šasi (rozměry, chlazení, SW, atd.), kdežto RBR a McLaren se musí přizpůsobovat.
Dle mého názoru, pokud bude Renault se svým týmem bojovat o titul, nebude brát na ostatní odběratele motorů ohledy. Teď zatím nebojuje, takže je to více-méně jedno, ale jestli bude, tak se přístup změní.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Možná že si RedBull nakonec nebude moci za rok vybírat mezi Renaultem a Hondou a zbude pro ně jen ta Honda. Nevím jestli je tento scénář napadl když zvažovali že si daj do TR Hondu. Renault jich má nejspíše hodně po krk.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
A co kdyby třeba Renault vypověděl příští rok smlouvu s Red Bullem?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak se tu o té plné tovární podpoře Hondy ze Sakury rozepiš. 11

Jinak každý tým chce mít výhodu v lepším motoru než má konkurence.To za prvé. ( U Hondy to nehrozí do roku 2020)
Takže i když tuhle výhodu mít nebude, tak bude mít aspoň konkurence schopný motor, aby mohla jezdit v předu a v budoucnu se uvidí. Je potřeba vidět světlo na konci tunelu, protože pokud by zůstali s Hondou, spousta lidí co něco umí by odešla a to by pak nastal velký dlouhodobý úpadek Mclarenu.ˇK čemu se snažit dělat špičkové šásko, když pak nedojedou do cíle...po celé 3 roky.


10

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ohledně TR jde jen o peníze a možnost tým v budoucnu prodat.RB moc dobře ví, že Honda tento druh motoru už nedostane tam, aby ji mohl využít.Vš se rozsekne až v roce 2021.Je možné že chystají nějakou alianci motorařů.Já jsem ohledně Hondy skeptický, díky kultuře, výrobě v Japonsku, nemají v F1 šanci.F1 je o rychlosti řešení problémů ato se z Japonska dělat nedá...4 upgrade přijde možná až o 2 měsíce jinak než chtěli.To v F1 nejde.Jsem moc zvědav, jak si Honda poradí se 3 motorama na sezónu. To bude opravdu výzva...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mac_

Mac_

89.24.109.XXX
Protože nemají vypilované šasi, Renault převzal tým před relativně krátkou dobou, která nestačí k tomu postavit nové kvalitní auto. Předpokládám že z původního vozu nezůstal kámen na kameni. Ta setrvačnost vývoje kolem aerodynamiky nejsou měsíce, ale roky na cestě ke kvalitnímu návrhu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Koukám že Juras se přestěhoval a mýty o Mclarenu chce říšit už i zde.Ještě chybí T.O.M, ale pravda ten je tu pod jiným nickem. 11
Když někdo není schopen pochopit,že pokud motoru chybí 100 koní a to neustále po celou dobu kdy se účastní F1, že to nemůže být chyba Mclarenu o nespolehlivosti nemluvě, tak je to těžké. Jen se hledají hnidy.Ano jistě, i Mclaren třeba něco mohl udělat lépe.Tak je to vždy...ne však motor a jeho spolehlivost.

Ano Mclaren nezvládl jediné a to výběr motorového partnera.Jinak Bernie chtěl být na prvních stránkách novin, tak prostě plácnul tuhle ptákovinu. V dalším kole, aby tam mohl být znovu, to dovysvětlí....a nabere to zcela jiný rozměr.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Skull55

Skull55

37.48.35.XXX
Zrovna Renault vypadá tak, že dodává svým zákazníkům velice seriózně. Jako například když motor nové specifikace dostal Renault i Red Bull najednou po 1 kusu. Osobně bych byl radši kdyby McLaren s Hondou dokázali vyhrát společně (to asi kazdej), ale je fakt, že s touhle nadějí vstupuju už 3 roky do před sezónních testu a prvních závodů a víme jak to dopadalo.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Pokud je to pravda, tak proč Renault hodně pokulhává za RB a v tabulce mu na Red Bull chybí skoro 180 bodů?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Ne tak docela. Smlouva je postavena tak, že bude dostávat stejnou techniku jako tovární tým. Samozřejmě můžeme debatovat o tom, zda si Renault může najít cestičky, jak svůj tým drobně zvýhodnit, ale každopádně McLaren nebude až za Red Bullem.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

188.92.14.XXX
Opuštěním Hondy, tedy plné tovární podpory, přišel McLaren o možnost bojovat o titul. Bude až třetí v řadě. První bude tovární tým Renaultu, druhý RBR a až ten třetí v řadě McLaren.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
V kontextu s tím, co jsi napsal, obdivuji Alonsa, že se tak brzdil. U Ferrari měli mnohem menší problémy a Ferda se rozhádal s vedením a odešel. Buď vyzrál a nebo s ním vedení McLarenu umělo líp jednat.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
jak to tak čtu, tak si říkám, jak se tytéž dostupné informace dají rozdílně interpretovat.
osobně se přikláním k pohledu, že McL je spíše oběť, než viník celé situace. to je můj dlouhodobý názor na věc. navíc to, co píše nahoře Petr je podle mého velmi střízlivý pohled na věc navíc od člověka obeznámeného se situací podstatně více, než kdokoli z nás.......

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama