Vandoorne čeká, že se v Singapuru vyhne penalizaci a McLaren bude čtvrtý nejrychlejší

Petr Hlawiczka, 8. září 2017, 06:55 Google+

Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku vrací k závodnímu víkendu v Monze, kde McLaren na dlouhých rovinkách svou konkurenceschopností překvapil. O šanci na body jej ale připravili selhání motor poskytovaného Hondou. Vadný díl (hřídel MGU-K) však budou moci beztrestně vyměnit, proto v Singapuru očekávají velmi dobrou rychlost a výborný výsledek.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 08.09. 22:31) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne v průběhu Velké ceny Itálie

Stoffel Vandoorne v průběhu Velké ceny Itálie | foto: McLaren

Sdílejte článek

Nízká očekávání a překvapivě dobrá výkonnost
Všichni v McLarenu - Hondě mířili k Velké ceně Itálie připraveni na těžký víkend, ale i přes technické problémy, které jsme měli, šlo pro nás vlastně o docela pozitivní podnik.

Pokud jde o výkonnost našeho balíku na dráze, a rovněž i z mého pohledu, pak si myslím, že šlo o velmi silný víkend vzhledem ke konfiguraci Monzy a deficitu, který na rovinkách máme. Vzhledem k tomu, že jsme byli schopni se v trénincích pohybovat v první desítce a postoupit do Q3, šlo o skvělý výsledek.

Před kvalifikací jsme věděli, že nám déšť poskytne dobrou příležitost. Podmínky byly pro všechny velmi náročné a bylo těžké se správně rozhodovat, pokud jde o pneumatiky přechodné a do mokra.

img-responsive

Kvalifikace za deště byla v Itálii náročná, Vandoorne s McLarenem přesto dokázal postoupit do Q3 | foto: McLaren

Postup do Q3 a problém s motorem
S týmem jsme hodně komunikovali, abychom udělali to nejlepší rozhodnutí, nakonec si ale myslím, že pro nás šlo o celkem dobrou kvalifikaci. V Q3 byla škoda problému s motorem těsně před mou poslední jízdou, protože jinak bychom podle mě startovali výše.

Problém s motorem také znamenal, že jsem ho před závodem potřeboval vyměnit, takže jsem startoval blízko konce roštu. Vzhledem k naší rychlosti v závodě to bylo zklamání - pokud bychom totiž startovali v první desítce, tak jsem si jistý tím, že bychom se v ní udrželi.

Velmi dobrý start i rychlost
I když jsem začínal z konce startovního roštu, tak můj start byl velmi dobrý. Během prvního kola jsem získal tři nebo čtyři pozice, pak jsem se v úvodních kolech posunul o další místa dopředu.

Vlastně jsme byli docela silní a na trati jsme pronásledovali Toro Rosso, Red Bull a Haas. Cítil jsem, že jsme rychlejší než oni, předjíždění ale bylo zkrátka příliš těžké.

img-responsive

V prvním kole předjel Vandoorne 3 nebo 4 auta a závod vypadal slibně, než se objevila další závada motoru | foto: Red Bull Content Pool

Strategie fungovala, jenže motor Hondy opět selhal
Proto jsme se rozhodli strategii natáhnout a pokusit se, aby pneumatiky vydržely delší dobu. Fungovalo to dobře, ale v posledním kole před zastávkou v boxech se objevil stejný problém s motorem jako o den dříve, takže jsme vypadli.

V Singapuru s velkou šancí na body a bez penalizace
Zdá se však, že to selhání nebude znamenat penalizaci v Singapuru, protože si myslím, že díly můžeme vyměnit. S motorem by tedy mělo být všechno v pořádku, což je před Singapurem pozitivní, protože chceme prožít bezproblémový víkend.

Singapur podle mě pro nás bude slušnou příležitostí na zisk dobrých bodů. Nesmíme ale zapomínat, že tam jsou dva Mercedesy, dvě Ferrari a dva Red Bully, které budou stále před námi. Musíme proto tvrdě pracovat, a pak si myslím, že bychom se v Singapuru mohli objevit jako čtvrtý nejsilnější tým.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vandoorne čeká, že se v Singapuru vyhne penalizaci a McLaren bude čtvrtý nejrychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 08.09.2017 22:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Motor pro příští ročník Formule 2

McLaren přemýšlí o tom, že by si F1 motor vyráběl sám

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  3. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  4. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

  5. Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud