"Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

PH, 4. září 2017, 14:20 Google+

Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 06.09. 21:23) Napište svůj názor
Vozy řadící se na startovním roštu

Vozy řadící se na startovním roštu | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

V Monze bylo na startovním roštu za nasazení převodovek, které nevydržely 6 závodů v řadě za sebou, či za nadlimitní součásti pohonných jednotek, penalizováno hned 9 z 20 jezdců, což některé fanoušky rozladilo, protože by za nespolehlivost techniky podle nich neměli pykat. Spousta lidí také nevěděla, jak bude startovní rošt vlastně vypadat, což server F1news.cz ihned objasnil svou grafikou.

Jsou však týmy, které s Rossem Brawnem a jeho záměrem eliminovat tyto tresty nesouhlasí: "Pokud bychom měli neomezené množství peněz, pak bych s Rossem souhlasil," uvádí Otmar Szafnauer, provozní ředitel Force Indie. "Nechte všechny utratit, co chtějí. Pak půjde o úplně jinou formuli."

"Nemůžete ale říkat, že musíme řídit náklady, a přitom nemít tyto věci, protože pak jde o dvě disharmonická tvrzení. musíme mít na mysli to, proč tady jsou - a jedním z těch důvodů byla úspora nákladů. V dávných dobách, než se stanovil počet motorů na jezdce, jste mohli využívat jeden motor na závod - a to stálo hodně peněz," připomíná šéf Force Indie.

"Příští rok se to sníží na tři motory na jezdce. Jak odstraníte ten stimul, abyste si neřekli: 'Mě nezajímá, že jsou jen tři, mám dost peněz k utrácení, takže jich nasadím šest?'" ptá se Szafnauer. "Jedním způsobem jsou penalizace na roštu. Ty odstraňují ten stimul k utrácení peněz za vývoj motorů. Pokud je nějaký lepší způsob, já jsem pro. Když byla pravidla psána, byl nejlepší tento."

img-responsive

Force India funguje se svým omezeným rozpočtem velmi efektivně, mezi konstruktéry je čtvrtá | foto: Sahara Force India

Podle technického ředitele Force Indie, Andyho Greena, penalizace na roštu jím alespoň trochu zamíchají, což činí závody zajímavými: "Co je špatného na penalizacích na roštu a promíchání pořadí? Stále o tom hovoříme, snažíme se zlepšit show.

Teď to zkrátka máme a všichni si stěžují, že se rošt promíchá. Rozhodněte se, co vlastně chcete, kluci. Co byste si přáli? Kdo vyhrál jezdce dne? Ricciardo. Odkud že to startoval? Zezadu [z 16. místa] po penalizacích. Šlo o nejlepší jízdu tohoto odpoledne. Řekněte mi, že to bylo špatné. Já si to nemyslím," dodává Green.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 06.09.2017 21:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso s McLarenem v Singapuru

Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W08 EQ Power+

Mercedes letos už slabiny svého vozu nevyřeší, připouští Hamilton

Sergio Pérez na tiskovce v Itálii

Sergio Peréz poslal téměř 4 miliony korun na pomoc obětem zemětřesení

Daniel Ricciardo v závodě v Singapuru

Silniční a F1 motory nemají žádnou spojitost, zaměřme se na velkolepost, vybízí Horner

Na projížďce horami se čtyřkolkou

Farmáři se pustili do Hamiltona kvůli pokryteckému přechodu na vegánskou dietu

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 poháněným Hondou

"Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

Kimi Räikkönen po nehodě před sebou hrne Red Bull Maxe Verstappena

"Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll měl po třech závodech zase důvod k úsměvu

Stroll lituje devastující chyby, která se podepsala na jeho výsledku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

  2. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Na pódium nemáme auto, tvrdí Bottas

  4. Partnerství Renault a Red Bull se rozpadá, co na to Ricciardo a Verstappen?

  5. KVALIFIKACE: Red Bul se musel sklonit před Vettelem, Hamilton až ve třetí řadě

  6. GP Singapuru: Obě Ferrari skončila v první zatáčce, čehož plně využil Hamilton

reklama