"Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Petr Hlawiczka, 4. září 2017, 06:40 Google+

Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 06.09. 21:23) Napište svůj názor
Vozy řadící se na startovním roštu

Vozy řadící se na startovním roštu | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

V Monze bylo na startovním roštu za nasazení převodovek, které nevydržely 6 závodů v řadě za sebou, či za nadlimitní součásti pohonných jednotek, penalizováno hned 9 z 20 jezdců, což některé fanoušky rozladilo, protože by za nespolehlivost techniky podle nich neměli pykat. Spousta lidí také nevěděla, jak bude startovní rošt vlastně vypadat, což server F1news.cz ihned objasnil svou grafikou.

Jsou však týmy, které s Rossem Brawnem a jeho záměrem eliminovat tyto tresty nesouhlasí: "Pokud bychom měli neomezené množství peněz, pak bych s Rossem souhlasil," uvádí Otmar Szafnauer, provozní ředitel Force Indie. "Nechte všechny utratit, co chtějí. Pak půjde o úplně jinou formuli."

"Nemůžete ale říkat, že musíme řídit náklady, a přitom nemít tyto věci, protože pak jde o dvě disharmonická tvrzení. musíme mít na mysli to, proč tady jsou - a jedním z těch důvodů byla úspora nákladů. V dávných dobách, než se stanovil počet motorů na jezdce, jste mohli využívat jeden motor na závod - a to stálo hodně peněz," připomíná šéf Force Indie.

"Příští rok se to sníží na tři motory na jezdce. Jak odstraníte ten stimul, abyste si neřekli: 'Mě nezajímá, že jsou jen tři, mám dost peněz k utrácení, takže jich nasadím šest?'" ptá se Szafnauer. "Jedním způsobem jsou penalizace na roštu. Ty odstraňují ten stimul k utrácení peněz za vývoj motorů. Pokud je nějaký lepší způsob, já jsem pro. Když byla pravidla psána, byl nejlepší tento."

img-responsive

Force India funguje se svým omezeným rozpočtem velmi efektivně, mezi konstruktéry je čtvrtá | foto: Sahara Force India

Podle technického ředitele Force Indie, Andyho Greena, penalizace na roštu jím alespoň trochu zamíchají, což činí závody zajímavými: "Co je špatného na penalizacích na roštu a promíchání pořadí? Stále o tom hovoříme, snažíme se zlepšit show.

Teď to zkrátka máme a všichni si stěžují, že se rošt promíchá. Rozhodněte se, co vlastně chcete, kluci. Co byste si přáli? Kdo vyhrál jezdce dne? Ricciardo. Odkud že to startoval? Zezadu [z 16. místa] po penalizacích. Šlo o nejlepší jízdu tohoto odpoledne. Řekněte mi, že to bylo špatné. Já si to nemyslím," dodává Green.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 06.09.2017 21:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První snímek nového Mercedesu: silueta W09

Mercedes předvádí nástupce mistrovského vozu: nový W09 + FOTO

Robert Kubica v F1 stále usiluje o návrat do závodního kokpitu

Kubica už byl téměř přesvědčený o tom, že bude v Austrálii závodit

Hamilton s MotoGP

VIDEO: Hamilton si zahrává s MotoGP. "Je na mě připravená?" ptá se

Toro Rosso během loňských testů v Abú Zabí

Toro Rosso si pochvaluje první "perfektní" test s Hondou v Misanu + FOTO

Nový Red Bull v přechodném zbarvení na okruhu v Silverstone

Marko si to nemyslí, ale Red Bull podle Hornera o titul letos bojovat bude

Sauber C37- Ferrari už řádí v Barceloně

Sauber a Toro Rosso s novými vozy už krouží, natáčejí na okruzích + VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v průběhu Velké ceny Itálie

"Ztráta Ferrari na Mercedes v Monze mi starosti nedělá," ujišťuje Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  2. Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

  3. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  4. Video: První nastartování motoru Renault u McLarenu

  5. Alfa Romeo Sauber představil vůz C37, který bude pohánět nový motor Ferrari + FOTO

  6. Nové auto ukázal i Renault: žlutočerný RS18 + FOTO

reklama

Zprávy odjinud