Renault nechce dodávat motory čtvrtému týmu, dohodne se Toro Rosso s Hondou?

Robert RoBertino Pavelka, 3. září 2017, 12:30 Aktualizováno 3.9.2017, 12:38 Google+

Spojení McLaren - Honda přes mnohé náznaky o zmrtvýchvstání a útoku na mistrovský titul v dohledné době neustále skřípe, takže se osminásobný držitel Poháru konstruktérů ohlíží po jiných dodavatelích pohonných jednotek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
U Renaultu mají jasno - McLaren se od nich motoru nedočká

U Renaultu mají jasno - McLaren se od nich motoru nedočká | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

O možném spojení Renaultu a McLarenu se začalo hovořit v nedávné době, když nespokojenost týmu s japonským dodavatelem nenabrala jiný směr. Přes Alonsova smělá prohlášení se začalo spekulovat, zda nedojde ke spojení, které jsme v F1 ještě neviděli.

Vozy McLaren zatím pohánělo deset motorů, pokud pomineme v počáteční éře hledání epizodní pokusy s "čistokrevným" Fordem, Climaxem, Serenissimou a BRM (patří sem i experiment s Alfou Romeo, který se ale týmu jako takového přímo netýkal), pak se za zády pilotů objevily agregáty Mercedes, Ford Cosworth, Honda, TAG Porsche a Peugeot.

Renault ale dal najevo, že čtyřem týmům dodávat motory nebude. Celou věc totiž ztěžuje jednání Hondy s Toro Rosso. Pokud by Japonci dodávali pohonné jednotky pro tým z Faenzy, uvolnily by se tím v jednom případě ruce Renaultu a tato kapacita by umožnila spojení s McLarenem.

Žádní další zákazníci

McLaren možná v duchu předpokládal, že u Renaultu zvládnou dodávky pro čtyři týmy (samozřejmě za předpokladu, že by Toro Rosso využívalo francouzskou jednotku i v roce 2018), nicméně u Renaultu dospěli k názoru, že v současné době je takový krok nemožný. Protože už značný počet komponentů na objednávku pro rok 2018 je připraven nebo naplánován, přidání dalšího zákazníka mimo Red Bull by pro Francouze znamenalo přílišnou zátěž.

img-responsive

Honda nebo nějaké zásadní překvapení? Moc variant McLaren nemá | foto: McLaren

Navíc tu jsou pravidla FIA, podle nichž nelze rozběhnout garance pro tým, pokud je spojen s jiným dodavatelem - lhůty, které by měly tento proces aktivovat, uplynuly. Takže pokud by Toro Rosso nadále zůstalo u Renaultu, McLaren by byl nucen nadále spolupracovat s Hondou. Mnoho dalších možností skutečně nemá, i když poněkud ďábelská představa McLaren Ferrari by se mnohým fanouškům možná zamlouvala...

Rozhodující se spolehlivost

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul jako jednu z příčin neochoty rozšířit počet zákazníků uvedl, že tým nadále sužují problémy s nespolehlivostí, které je třeba řešit jako první. Momentálně je nutné se bezvýhradně soustředit na stávající tři týmy. 

img-responsive

Francouzi se chtějí zaměřit především na spolehlivost | foto: Red Bull Content Pool

"Týká se to různých oblastí motoru, problémy mohou pocházet od různých dodavatelů nebo z rozličných oblastí od návrhu až po výrobu agregátu, samotného provozu a podobně. Je tu spousta věcí, které je potřeba vyřešit. Musíme se bezpodmínečně zlepšit v kvalitě, ale mám veškerou důvěru ve strukturu řízení, že si s tím poradí.

Upřímně řečeno, tohle je jeden z důvodů, proč nechceme mít víc zákazníků, než v současnosti máme. Nemáme zájem ředit naše úsilí, které se přelévá do příštího roku a nechceme ohrozit proces spolehlivého návrhu pro budoucí agregát. V letošním roce bylo vše těžké, protože se hodně věcí měnilo. Příští rok u nás dojde k velkému zlepšení v oblasti výkonnosti, ale pokud jde o »architekturu« motoru, bude to stejné jako letos," vysvětluje Abiteboul.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault nechce dodávat motory čtvrtému týmu, dohodne se Toro Rosso s Hondou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

Start závodu ve Španělsku

Je dobré se umět ohlédnout

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff si dobře všímá talentů, proto Verstappena neztrácí z dohledu

Chystá se Verstappenův přestup? Wolff vysvětluje návštěvu Jose Verstappena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  3. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  4. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  5. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  6. "Red Bull je v pomalých zatáčkách nejlepší, Max v Monaku může vyhrát," věří Jos Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud